Gå til innhold

Har alle fri i romjulen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber torsdag og fredag neste uke og har meldt barnet på SFO. Fikk beskjed nå at mitt barn var det eneste som var påmeldt på torsdag og kun mitt barn samt et til på fredag.

Jeg kan i utgangspunktet ikke ha barnet med på jobb pga høyrisiko for ran, men fikk gjort et unntak for torsdagen slik at barnet ikke er alene på SFO og de slipper å holde åpent for kun ett barn.

Har alle ferie i romjulen? Fikk veldig dårlig samvittighet ovenfor barnet nå, men blir heldigvis bare en dag istedetfor to ...

Anonymkode: 66cf5...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men veldig mange. Ofte er minst en av foreldrene, bestefpreldre eller andre hjemme og passer. Her er ikke sfo åpen.

Anonymkode: a6bfa...9c2

Skrevet

Jeg jobber hele jul og nyttår, unntatt julaften. Er ambulansearbeider og kan så klart ikke ha med barnet på jobb :) Men har heldigvis en mann som både har mulighet til fleksitid og hjemmekontor.

Vet at andre som jobber med meg sender barna på juleferie til besteforeldre eller venner, og noen koordinerer seg med andre turnusarbeidere de ikke har vakter parallelt med og dermed har hverandres barn. 

Anonymkode: 4bc18...5f1

Skrevet

Her jobber både jeg og mannen. Besteforeldrene jobber også med unntak av mine foreldre som er pensjonister, men de er i utlandet. Føler ikke jeg kan spørre om noen foreldre kan passe barnet ene dagen heller siden jeg drar kl. 7 og er hjemme 16.30 og det er ferietid.

Men nå blir det heldigvis «bare» en dag da

Skrevet

Jeg skal jobbe, jobber i bhg

Anonymkode: 23bc4...0ba

Skrevet

Våre barn er ikke på sfo i romjula. Passer på at minst en av oss har ferie, hjemmekontor eller avspaserer. 

Hvis alle vennene hadde fri fra sfo så hadde jeg ikke sendt barnet mitt dit. 

Anonymkode: ae01d...9e5

Skrevet

alle? Selvsagt ikke!

Anonymkode: 337c0...4b1

Skrevet

Nope! Jobber turnus, jul intet unntak. 

Men har store barn da, så de klarer seg selv mens jeg er på jobb. 

Anonymkode: 40895...3e8

Skrevet

Har permisjon med baby, men mannen skal jobbe torsdag+fredag og nyttårsaften.

Anonymkode: 6fcc6...304

Skrevet

Selvsagt har ikke alle fri i romjulen. Men mange har det nok :) Vi har i år fri sammen for første gang siden vi flytta sammen for 13 år siden. Det er bare flaks! Så nå slipper ungene våre sfo og bhg. Har som regel ordna det sånn at en av oss har fri sånn at de slipper hvertfall barnehage i romjula. De trenger litt fri de små og :)

Anonymkode: 60717...be5

Skrevet

Jobber 25-26-27-28-29- og 30 heldigvis fri både 24 og nyttårsaften så jeg er blant de heldige på jobben.

Anonymkode: 9263b...6c2

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg jobber i romjulen, men har ordnet med pass av barn på andre måter enn bhg og sfo.

Anonymkode: 3a823...3d7

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her jobber både jeg og mannen. Besteforeldrene jobber også med unntak av mine foreldre som er pensjonister, men de er i utlandet. Føler ikke jeg kan spørre om noen foreldre kan passe barnet ene dagen heller siden jeg drar kl. 7 og er hjemme 16.30 og det er ferietid.

Men nå blir det heldigvis «bare» en dag da

Kan ikke barnet være hos en venn? Det er helt vanlig her vi bor. Du kan invitere tilbake en dag i romjula eller på nyåret eller en planleggingsdag du skal være hjemme. 😊

Anonymkode: 20824...442

Skrevet

Det sier seg vel selv at ikke alle har fri? Helsearbeidere, butikkansatte, div sjåfører, serviseansatte osv er jo selvsagt på jobb. 

De fleste strekker seg nok langt for at barna skal slippe å gå på skole/SFO i romjulen, de har godt av juleferie de også. 

Men om du har behov er det selvsagt helt greit å benytte seg av tilbudet om barnepass. 

Har du sjekke om barnet kan være hos en venn? Det er kanskje kjekkere enn å være en av få på SFO  

Anonymkode: 6db97...d29

Skrevet

Jeg har aldri hatt fri hele romjulen, heller ikke mannen. 

Men vi har begge ganske fleksible jobber så vi har aldri jobbet samtidig, dermed har barna fri hele romjulen 

Anonymkode: ee5fb...57c

Skrevet

Jeg skal jobbe men har seinvakter så barnet er hjemme med med på dagtid og med pappaen på ettermiddag/kveld. Her er det mange barn som skal på SFO tors/fred men vårt barn skal ha fri hele jula.

Anonymkode: 438f4...040

Skrevet

Jeg skal jobbe, men har mye fri i år faktisk. I min familie er det ikke normalt å ha fri, alle pleier å jobbe. Julaften kl 17er vi samlet, men før og etter dette er det igrunn alltid en eller flere som jobber. Mamma jobbet alltid i romjula slik at de med mindre barn kunne få fri. Om jeg eller min søster sleit med barnepass tok hun ungene med på jobb, dette var bar hyggelig for alle parter. Hun jobbet i barnehage så noen ekstra unger var bare hyggelig disse dagene siden det var så få som var i barnehagen. Min far er nå pensjonist, men rastløs som han er så skal han jobbe i hele jula, bare julaften han ikke skal jobbe. 

Anonymkode: 22d13...787

Skrevet

Her er jobben min stengt( bhg) så jeg har fri. Mannen jobber julaften, nyttårsaften og 27 og 28. 

Har min bhg vært åpen, hadde barna mine blitt med dit. 

Anonymkode: 85873...f0b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal jobbe, jobber i bhg

Glemte å skrive at da må mine unger i sin barnehage

Skrevet

Har fri fra nå og skal ikke på jobb før 3. januar. Mannen har fri hele romjulen.

Anonymkode: d3da2...f46

Skrevet

Jeg jobber i morgen, og så har jeg fri til syvende januar 😄

Skrevet

Alle har selvsagt ikke fri. Det er uhyre sjelden at alle har (eller er) noe som helst, faktisk. Men her jeg bor er det veldig vanlig at de aller fleste barn får fri fra skole og barnehage. Merk: De fleste, ikke alle. Noen har jo fri i romjula, andre får hjelp av besteforeldre, tanter og onkler, eller barna får være en dag hos venner. Så selv om svært mange barn ikke er på SFO eller i barnehagen, så betyr ikke det nødvendigvis at alle foreldre har fri.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og hos oss er 18 av 80 satt opp på kommer i romjula. 3-4 av disse foreldrene er hjemme i permisjon/ hjemmeværende men synes det blir kjedelig for ungene med så lenge fri. Har satt opp barna mine er satt opp på SFO den dagen jeg skal jobbe. Kunne ha tatt de med men er ikke ideellt. 

Anonymkode: 0fce9...41b

Skrevet

Sfo her er stengt i romjulen. Jeg må jobbe torsdag og fredag. Barna skal være hos mormor 

Anonymkode: 28ada...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...