Gå til innhold

Journal, helsenorge, hvem får vite hva?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Henvist til konisering, og øverst i henvisningen står det sivilstatus, at jeg har vært tidligere deprimert og «komorbiditet: depresjon», noe som jeg leser som at jeg er vedvarende deprimert nå og at dette er jeg i tillegg til diagnosen HSIL som fordrer konisering. To svært ulike områder av kroppen mao. Jeg er ikke deprimert nå, men har vært ved flere anledninger opp igjennom. 

 

Jeg lurer av nysgjerrighet på hvordan det har seg at en privat gynekolog har innsyn i mine tidligere depresjoner? Finner selv ikke den informasjonen på helsenorge. Er dette info som hopper i fjeset på alle i behandlingsssystemet, så hver gang jeg er hos en ny gyn, etc, så vil mine tidligere depresjoner lyse mot dem? 

Hva skal de med informasjonen? Hva har det med livmorhalsen min å gjøre?

 

Min egentlige diagnose er nok bipolar 2, etter mange runder med depresjon er jeg og psykiater enige og har fått medisiner. Heldigvis er ikke den diagnosen fastsatt i tekst i noe elektronisk system enda. Men skammer meg jo over skral psyke og skulle ønske jeg kunne svi av en potensiell fremtidig kjønnsvorte uten at behandler skal se på meg med skepsis og tro jeg er gal. Jeg har en god jobb og ser normal ut, liker å beholde verdigheten og det aller mest private for meg selv 😕 Eller verre: har tannlegen tilgang til denne informasjonen? Må de oppsøke den eller plopper den opp når jeg søkes opp som pasient uansett i hvilken helsetjeneste? 

 

Så dere som jobber med dette, hvordan funker det?

 

Takk 🙂

Anonymkode: 7bc0f...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...