Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Er så lei av å ha dårlig økonomi, begynte å komme på rett tur, gjorde en del endringer i vår som gjorde at det ble bedre. I oktober måtte jeg til tannlegen noen ganger - 7500kr, samboer måtte noe annet helsemessig som kostet 13000kr, det var også i oktober. Dette hadde vi ikke penger til å tok opp forbrukslån på samboers utgifter 😏. Disse utgiftene gjorde at det ble litt trangt igjen, også kommer jula, å uansett hva jeg prøver å spare på, så koster alt og utgiftene har stått i kø. Vil kose meg (samboer borte på jobb) og handle ekstra god mat, dra på kino eller noe med barna, skjemme de litt bort for en gangs skyld - bruke penger uten å bekymre meg 😏. Dagens utblåsing etter å ha 1000kr på konto - par gaver igjen, en lengre kjøretur (diesel) og tilbehør igjen å handle til ribba. Å har sååå lyst til å kjøpe julestrømpe med noe i til barna 😓. Anonymkode: 14178...bcc
Valkyriemamma Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Har du noko du kan selge på finn eller facebook? Bøker, klær... møbler kan du få ein del for! Eg har planlagt å halde garasjesalg til våren! Har 6 fulle flytteesker med ting eg vil selge, og eg er ikkje ferdig med å gå gjennom huset. 😊
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Har du noko du kan selge på finn eller facebook? Bøker, klær... møbler kan du få ein del for! Eg har planlagt å halde garasjesalg til våren! Har 6 fulle flytteesker med ting eg vil selge, og eg er ikkje ferdig med å gå gjennom huset. 😊 Skal legge ut noe klær i morgen på fb, og barnevogn blir solgt på nyåret. Har ikke noe å selge med høy verdi, men om jeg skraper sammen alle småtingene så blir det i allefall noe ❤️ Anonymkode: 14178...bcc
Valkyriemamma Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Barnevogn kan du få ein god del for! 😄🤑 Du kan kanskje kjøpe brukte julegaver til dei du mangler? Eg har 30stk å kjøpe julegave til (berre familiemedlemmer 💸), men eg har kjøpt gave til 10(barna) av dei. Resten får ting frå huset mitt som eg ikkje vil ha lengre 😄 Ang, julestrømpe; kanskje du kan lage strømpe av gamle klede og lage noko godt? Td. brente mandler eller karamell? 😊 Uansett må du ha lykke til, og kos deg i jula! Ting ordner seg for dei som planlegg og passer på kva penga går til! 😊
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 8 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Barnevogn kan du få ein god del for! 😄🤑 Du kan kanskje kjøpe brukte julegaver til dei du mangler? Eg har 30stk å kjøpe julegave til (berre familiemedlemmer 💸), men eg har kjøpt gave til 10(barna) av dei. Resten får ting frå huset mitt som eg ikkje vil ha lengre 😄 Ang, julestrømpe; kanskje du kan lage strømpe av gamle klede og lage noko godt? Td. brente mandler eller karamell? 😊 Uansett må du ha lykke til, og kos deg i jula! Ting ordner seg for dei som planlegg og passer på kva penga går til! 😊 Tusen takk ❤️. Alt ordner seg, bare er så lei av å planlegge å tilrettelegge alt hele tiden 😏. Jeg har ikke vokst opp med julestrømpe, og barna er ikke vant med det, så det er ikke noe de forventer, men synes det høres så koselig ut 😍. Anonymkode: 14178...bcc
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Har du sjekket Coop- og trumfkortet, om du har det? Anonymkode: 0b1a0...d22
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Julestrømpe kan du fikse vet du! De har strømper til 10 kr på Nille. Muligens til halv pris siden de har halv pris på alle julevarer nå. Kjøp priskrigvarer for å putte oppi. Eksempel: En marsipangris til 5 kr, en pose nonstop (maks 20 kr, kanskje billigere nå), en melkesjokoladeplate (sykt billig nå) og en pakke melkehjerter (10 kr!). Så fordeler du det ulike godteriet i brødposer du klipper til, kanskje knyter noe bånd rundt hver pose. Så har du en liten julestrømpe til hver av ungene. Dette var jo bare eksempel da, man kan garantert finne noe billigere godterier også! Titt litt rundt på matbutikken (Kiwi, Extra eller Rema er billigst). Kjøp poser du kan fordele utover i strømpene. Sjekk kilopris. Handle julegaver på salg! Bruk litt tid på å titte rundt i butikker. Kanskje kan du stikke innom en bokhandel? Kjøpe ei bok til maks en 50-lapp til noen? Man kan også finne enda billigere, spesielt hvis det f.eks er til et barn. Hvis du bor i en storby kan du dra innom butikker som Flying tiger, Søstrene Grene, Loco, Normal, osv. Der finnes MASSE småting man kan gi i julegave til en sykt billig pris! Ikke la julegaver ruinere deg Ellers vet jeg så alt for godt hvordan det er å sitte i knipa. Jeg har mang en jul gått med klump i halsen for at noe skulle skje slik at vi ble ruinert da vi har snudd på hver ei krone for å klare oss. Og jeg kjenner dessverre så alt for godt til hvordan det føles når man endelig kommer seg litt ovenpå igjen - for så å bli trampet ned i søla pga et eller annet uforutsett. Det føles ut som en kamp man aldri kan vinne. Jeg er også forferdelig dritt lei til tider av å aldri kunne unne seg det man trenger og ønsker.. MEN.. Har dere mat på bordet og tak over hodet? Jeg pleier å trøste meg med at det er jo tross alt det som er det viktigste for ungene. De vet jo ikke hvor mye penger du har på konto! Det er minnene som skapes som er det viktigste tenker jeg Anonymkode: 21f85...10b
Valkyriemamma Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk ❤️. Alt ordner seg, bare er så lei av å planlegge å tilrettelegge alt hele tiden 😏. Jeg har ikke vokst opp med julestrømpe, og barna er ikke vant med det, så det er ikke noe de forventer, men synes det høres så koselig ut 😍. Anonymkode: 14178...bcc Eg har sjølv nettopp fått økonimien på plass, så eg veit korleis du har det! 💖 Er barna dine gamle nok til å vera med å laga strømpene? Det kan bli eit minne for livet. Stell i stand eit lite juleverksted 😊
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Trøst deg med at det er trangt en liten stund til også har dere orden på det igjen. Dessuten så får barna sikker mange gaver i år fra venner og familie så det er ikke helt grusomt om du ikke får til julestrømpe. Anonymkode: a37da...72c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Julestrømpe kan du fikse vet du! De har strømper til 10 kr på Nille. Muligens til halv pris siden de har halv pris på alle julevarer nå. Kjøp priskrigvarer for å putte oppi. Eksempel: En marsipangris til 5 kr, en pose nonstop (maks 20 kr, kanskje billigere nå), en melkesjokoladeplate (sykt billig nå) og en pakke melkehjerter (10 kr!). Så fordeler du det ulike godteriet i brødposer du klipper til, kanskje knyter noe bånd rundt hver pose. Så har du en liten julestrømpe til hver av ungene. Dette var jo bare eksempel da, man kan garantert finne noe billigere godterier også! Titt litt rundt på matbutikken (Kiwi, Extra eller Rema er billigst). Kjøp poser du kan fordele utover i strømpene. Sjekk kilopris. Handle julegaver på salg! Bruk litt tid på å titte rundt i butikker. Kanskje kan du stikke innom en bokhandel? Kjøpe ei bok til maks en 50-lapp til noen? Man kan også finne enda billigere, spesielt hvis det f.eks er til et barn. Hvis du bor i en storby kan du dra innom butikker som Flying tiger, Søstrene Grene, Loco, Normal, osv. Der finnes MASSE småting man kan gi i julegave til en sykt billig pris! Ikke la julegaver ruinere deg Ellers vet jeg så alt for godt hvordan det er å sitte i knipa. Jeg har mang en jul gått med klump i halsen for at noe skulle skje slik at vi ble ruinert da vi har snudd på hver ei krone for å klare oss. Og jeg kjenner dessverre så alt for godt til hvordan det føles når man endelig kommer seg litt ovenpå igjen - for så å bli trampet ned i søla pga et eller annet uforutsett. Det føles ut som en kamp man aldri kan vinne. Jeg er også forferdelig dritt lei til tider av å aldri kunne unne seg det man trenger og ønsker.. MEN.. Har dere mat på bordet og tak over hodet? Jeg pleier å trøste meg med at det er jo tross alt det som er det viktigste for ungene. De vet jo ikke hvor mye penger du har på konto! Det er minnene som skapes som er det viktigste tenker jeg Anonymkode: 21f85...10b Har mat på bordet - ribba er handlet inn, mamma fikser dessert 👍🏻. Og tak over hodet har jeg også ❤️. Så har det bra sånn sett ❤️. Er i hovedsak to gaver igjen nå (eller tre), to på 18 og 20 år, som bor på hybler. Også til pappa 🤔🤔, har laget rocky road og pikekyss, og har glass, så mulig han får det 😊. Ett av barna er syke så må planlegge alt før jeg drar på butikk, å bruke minst mulig tid der 🙄. Anonymkode: 14178...bcc
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 Jeg var på gjenbruksstasjonen i dag og leverte et lass barnefilmer, som en annen dame snapper opp øyeblikkelig og sa at de skulle hun fylle strømper med. Selv gikk jeg ut igjen med et lass bøker og to vakre keramikk-kopper - alt gratis. Anonymkode: 03dfa...6de
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Gave til hybelboerene: Nissekopp og asjett fra nille. Jeg hadde blitt glad for det både da jeg var nyutflyttet og nå. Eller sengetøy, serveringsbolle. Kjøkkenredskaper (europris/nille/ikea). Anonymkode: fc0c2...5d8
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 Takk for alle svarene ❤️❤️, og gode tips ❤️ Anonymkode: 14178...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #14 Skrevet 20. desember 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du sjekket Coop- og trumfkortet, om du har det? Anonymkode: 0b1a0...d22 Hadde en del på Coop kortet, men d var ikke tilgjengelig for uttak før i januar. 230kr på trumf som jeg kan bruke 😊. Takk for tips 👌🏻👍🏻 Anonymkode: 14178...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 Hva i all verden MÅTTE mannen din bruke 13000kr på når dere ikke hadde penger? Helsenorge er vel ganske gratis? Anonymkode: 38959...c17
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva i all verden MÅTTE mannen din bruke 13000kr på når dere ikke hadde penger? Helsenorge er vel ganske gratis? Anonymkode: 38959...c17 Ja, det var uvanlig.. Anonymkode: aeb15...d97
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #17 Skrevet 20. desember 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva i all verden MÅTTE mannen din bruke 13000kr på når dere ikke hadde penger? Helsenorge er vel ganske gratis? Anonymkode: 38959...c17 Var i forhold til synet, undersøkelser og testing og nye briller - var sinnsykt dyrt, meeen ettter å ha plagdes i mange år med synet og hodepine så ble det omsider bra 👍🏻 Anonymkode: 14178...bcc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #18 Skrevet 20. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var i forhold til synet, undersøkelser og testing og nye briller - var sinnsykt dyrt, meeen ettter å ha plagdes i mange år med synet og hodepine så ble det omsider bra 👍🏻 Anonymkode: 14178...bcc Men hvorfor tok dere opp forbrukslån i stedet for å opprette en brillekonto? Anonymkode: c6be4...e9c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #19 Skrevet 20. desember 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor tok dere opp forbrukslån i stedet for å opprette en brillekonto? Anonymkode: c6be4...e9c Har aldri hørt om det, så det er pga uvitenhet 😏 Anonymkode: 14178...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå