Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Så det ikke blir feilkjøp. Anonymkode: e4c38...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Ikke uten forespørsel og da heller skriver jeg ikke ned de tingene alm koster over 200,-. Synes det er frekt å ønske seg noe som er dyrt fra andre Anonymkode: 38a9b...f92
sug lut Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Ikke pga feilkjøp, men ellers er det helt vanlig her.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Prøver å ha en liste over ting jeg har lyst på/trenger så jeg vet hva jeg skal svare når noen spør. Ellers husker jeg aldri noe. Anonymkode: fbbe3...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 I min familie gjør man det. Vi konkurrrer til og med om å ha den lengste ønskelisten 😁. Anonymkode: 23443...437
Valkyriemamma Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 Viss nokon spør, kjem eg med ønsker, men eg har ikkje lov å bli skuffa viss eg får noko eg ikkje ønsker meg. 😊 Eg er såpass vaksen, at eg kan kjøpe det eg sjølv ønskjer meg! 😊
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 skriver det kun om noen spør om det. Anonymkode: df46a...b38
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Har en trenger/lyst på-liste hengende. Så hvis noen spør så går jeg kanskje et svar å gi. Anonymkode: 5b2f5...e22
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #9 Skrevet 20. desember 2018 Mamma har alltid en liste på alle i familien. Kommer vi på noe ringer vi mamma og sier hun må oppdatere ønskelisten. Alle i slekta ringer mamma for å få hint til gavekjøp for de fleste i familien. Hun stryker av listen når det trengs. Noen ting står på lista i mange år, jeg hadde en brødkniv jeg sleit med å få tak i. Den sto der i nesten ti år før jeg fant den (jeg ville ha samme som hun hadde, men det var ikke lett) Mye på den lista jeg aldri hadde kommet på selv også, for hun skriver opp igjennom hele året utifra hva vi sier hadde vært kjekt å ha, ikke har, hun mener det mangler hus oss osv. Anonymkode: 4c95b...def
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #10 Skrevet 20. desember 2018 Jeg synes ønskelister er flott. Synes det er utrolig frustrerende når jeg spør folk hva de ønsker seg og de ikke klarer å svare. Ønskelister bør være realistiske, både i pris og arbeid som kreves for å skaffe gavene (god beskrivelse, gjerne hvilken butikk man kan finne det i). Og så er det viktig å huske at det er en ØNSKEliste, ikke handleliste. Om noen gir meg noe jeg ikke har ønsket meg og heller ikke har lyst på, så takker jeg uansett pent og tenker at tanken er god. De fleste jeg kjenner har altfor mye, og ønsker seg egentlig ikke flere ting. Da vil jeg heller få "bestilling" på noe de kan ha glede av og faktisk ønsker seg. Det kan gjerne være "kjedelig", f.eks. vin, grønne planter, hvite håndduker e.l. Og så synes jeg det er flott om noen ønsker seg veldedige gaver. Jeg vil heller gi et bidrag til en barneby enn å kjøpe en lysestake jeg ikke vet om vil falle i smak. Anonymkode: 36603...572
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 Hos oss får ikke vi voksne særlig med gaver, og det er herlig. Vi kjøper det vi trenger i løpet av året. Synes julegave-maset har tatt litt av, så her er det barna våre, nieser, nevøer og foreldre som får gaver. Vi kjøper ikke til søsken og deres partnere.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 Jeg har ikke en fysisk liste, nei. Men innad i familien har jeg en ca oversikt over hvor mye vi bruker på gaver til hverandre. Så hvis min søster spør så kan jeg tipse om et par tre ting i riktig prisklasse, og hvis foreldrene mine spør kan jeg komme med noen dyrere ønsker tilpasset deres gavebudsjett. Det samme gjelder barna. Hvis de bare ønsker seg gaming-PC og iPhoneX så er ikke det noen vits i å skrive på lista, fordi det ikke er noen som har et slikt gavebudsjett. Da skriver de heller at de ønsker seg «penger til PC». Anonymkode: 46a78...25d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 Helt vanlig Anonymkode: 54cd7...201
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #14 Skrevet 20. desember 2018 10 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev: Hos oss får ikke vi voksne særlig med gaver, og det er herlig. Vi kjøper det vi trenger i løpet av året. Synes julegave-maset har tatt litt av, så her er det barna våre, nieser, nevøer og foreldre som får gaver. Vi kjøper ikke til søsken og deres partnere. Her får vi gaver og det er herlig. Anonymkode: 54cd7...201
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg synes ønskelister er flott. Synes det er utrolig frustrerende når jeg spør folk hva de ønsker seg og de ikke klarer å svare. Ønskelister bør være realistiske, både i pris og arbeid som kreves for å skaffe gavene (god beskrivelse, gjerne hvilken butikk man kan finne det i). Og så er det viktig å huske at det er en ØNSKEliste, ikke handleliste. Om noen gir meg noe jeg ikke har ønsket meg og heller ikke har lyst på, så takker jeg uansett pent og tenker at tanken er god. De fleste jeg kjenner har altfor mye, og ønsker seg egentlig ikke flere ting. Da vil jeg heller få "bestilling" på noe de kan ha glede av og faktisk ønsker seg. Det kan gjerne være "kjedelig", f.eks. vin, grønne planter, hvite håndduker e.l. Og så synes jeg det er flott om noen ønsker seg veldedige gaver. Jeg vil heller gi et bidrag til en barneby enn å kjøpe en lysestake jeg ikke vet om vil falle i smak. Anonymkode: 36603...572 Når voksne gir ønskelister til hverandre blir det egentlig bare å bytte penger mot bestilling. Litt meningsløst. Anonymkode: e4c38...0f3
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 Helt vanlig i min og mannens familie. Det er da mye bedre at svigerinnen har en liste der det står hvilken håndkrem hun ønsker seg enn at jeg skal fly og kjøpe en hun ikke liker. 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når voksne gir ønskelister til hverandre blir det egentlig bare å bytte penger mot bestilling. Litt meningsløst. Anonymkode: e4c38...0f3 Nei, nei, nei. Å gi noen en gave er langt mer enn "bytte penger". Noen har tenkt på deg, leita etter noe du ønsker deg, og skaffet det for å glede deg. Noen sitter og ser på mens du pakker opp og håper de traff blink med vantene eller at du vil glede deg over at gavekortet nå gjør at du er 400,- nærmere den turbuksa du vil ha. For meg, og det er mulig jeg er barnslig (i så fall driter jeg i å bli voksen), så er det stor forskjell på å ta på meg den genseren jeg fikk penger til av svigermor, og den genseren jeg kjøpte selv. Gaver, selv de som er kjøpt i hui og hast, er omtanke.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. desember 2018 #17 Skrevet 20. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her får vi gaver og det er herlig. Anonymkode: 54cd7...201 Flott det 🙂 Jeg synes personlig hele jula er blitt en overflod, så vi har valgt å melde oss litt ut av det. Men hva andre gjør er helt opp til dem.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2018 #18 Skrevet 20. desember 2018 Absolutt.. men jeg gir den bare dersom noen etterspør. Og jeg etterspør alltid ønskeliste fra dem jeg skal kjøpe til. Dersom de gidder å krote ned noen skarve ønsker på en lapp så vil det spare meg timer med frustrasjon på kjøpesenter. Jeg vil dessuten garantert ikke bruke penger på ting som ikke blir brukt. Barn/ungdom som ikke har ønskeliste får konsekvent penger av meg. Anonymkode: 2caac...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå