Gå til innhold

Vi har vaskehjelp - julegavetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er kjempefornøyd. Vi har blitt enige om at hun mottar tariff. Alle våre venner benytter seg av henne og ville nok gjerne ha benyttet seg mer av henne. Fysisk hardt arbeid hele dager/kvelder og vi er imponert over innsatsen hennes. Hun får feriepenger ved hver lønning og vi registrerer alt i ALTINN. Idag hadde vi sykt barn og jeg overlot barnet til henne. Hun er super med barn. Vi har flere ganger gjort det slik og hun sier alltid ja. Når timelisten kommer, skriver hun antall timer hun har vært hos oss, hun skriver ikke 2 timer i tillegg for å ha passet barnet men er veldig nøktern. Jeg tenker å kjøpe julegave til henne. Tips til gave? 

Anonymkode: 32b94...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sammenlignbare oppgaver og pleier å få et par tusen kroner i julegave, pluss gaver og blomster.

Anonymkode: e43e1...bb6

Skrevet

Jeg arbeider som renholder og bruker å få gavekort på kjøpesenter (1000 kr) og en blomsterbukett til jul. 

Anonymkode: 0790c...ef1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sammenlignbare oppgaver og pleier å få et par tusen kroner i julegave, pluss gaver og blomster.

For å presisere hva slags gaver det er snakk om: bøker, konfekt, vin, etc 😊

Skrevet

Vår fikk 500 kr i gave (hun er ansatt i et byrå og har sikkert lav lønn). Hun kom også med julehilsen til våre barn. Hun er veldig søt og gjør en god jobb.

Anonymkode: 39d2c...200

Skrevet

Vår fikk 1000 kr i et kort

Anonymkode: 1d2b8...c03

Skrevet

Snakker dere om samlesum, eller snakker dere om julegave fra hver arbeidsgiver? 

Anonymkode: 32b94...963

Skrevet

Et par tusen kroner til en renholder som vasker for dere et par timer i uka? Vi bruker mindre enn to tusen på hvert av barna våre. Hvis hun vasker i tre hus hver ukedag, og får så mye i gave av hver arbeidsgiver får hun 30000 på toppen av lønn i desember. Det høres helt vilt ut!!!🙄 Holder det ikke lenge med en blomst eller en kurv med julegodt i, og et kort hvor dere takker for den gode jobben hun gjør?

Både mannen og jeg er ansatt i private bedrifter med god økonomi  Jeg synes de er rause som gir gaver for 6-700 til hver ansatt. Hvor er logikken i at vaskehjelpen som har mange arbeidsgivere skal få en så stor sum fra hver?

Anonymkode: 31f0e...cc5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Et par tusen kroner til en renholder som vasker for dere et par timer i uka? Vi bruker mindre enn to tusen på hvert av barna våre. Hvis hun vasker i tre hus hver ukedag, og får så mye i gave av hver arbeidsgiver får hun 30000 på toppen av lønn i desember. Det høres helt vilt ut!!!🙄 Holder det ikke lenge med en blomst eller en kurv med julegodt i, og et kort hvor dere takker for den gode jobben hun gjør?

Både mannen og jeg er ansatt i private bedrifter med god økonomi  Jeg synes de er rause som gir gaver for 6-700 til hver ansatt. Hvor er logikken i at vaskehjelpen som har mange arbeidsgivere skal få en så stor sum fra hver?

Anonymkode: 31f0e...cc5

Det stusset jeg på og. Høres helt vilt ut

Anonymkode: 0e3c9...9e1

Skrevet

Jeg har svart over her, og på spørsmål om det ikke er vilt mye jeg får i julegave så tenker at de jeg jobber hos setter ekstra stor pris på jobben jeg gjør fordi det betyr så mye for dem personlig. Kan ikke sammenlignes med å jobbe i et firma. Jeg er lojal, snakker ikke om det jeg får vite om dem og problemer/utfordringer til andre, jeg hjelper dem så godt jeg kan og er tilgjengelig for spørsmål etc også utenom arbeidstid, jeg er fleksibel, jeg er flink, jeg har oversikt over det meste i hjemmet deres (også enkelte ting de selv ikke har helt oversikt over), og mye annet. Jeg kjenner dem ganske godt etter mange år, så de stoler på meg. Ja, jeg får MYE i julegave, og gaver for betydelige verdier gjennom året, og jeg syns jeg er veldig heldig. Jeg forventer det absolutt ikke, men kan også forstå at det betyr mye for dem å ha meg der. Det er også motiverende for meg å strekke meg litt ekstra for dem. Jeg jobber ca 10 timer i uka. 

Skrevet

Mannen min er renholder og fikk 500 kr 

Anonymkode: f30e4...2c7

Skrevet

300 kr fikk vår vaskehjelp 

Anonymkode: 32d3c...97d

Skrevet

Vi har en ansatt som vasker huset vårt fast en dag i uken (5-6 timer, stort hus). Hun får selvfølgelig betalt for alle timene, og ville ikke min villeste fantasi gått med på at hun ikke skrev timer for pass av barna. Nå har hun aldri passet barna, men synes ikke det er riktig gjort av deg og tenke at hun er snill som jobber gratis, det er utnytting fra din side. Noen ganger vasker det to damer hos oss, den siste tiden før jul var de to. Begge fikk en gavepose med julegodt, en flaske vin og gavekort på senteret på 1000,- kr stykke. Vi har god økonomi og jeg ville ikke gjøre forskjell på de. Dessuten synes jeg det er en av de mest vel fortjente julegavene jeg gir. 

Anonymkode: 11758...ca7

Skrevet

Jeg har vaskehjelp to timer i uken. Hun fikk 1000kr i kontant gave til jil.

Anonymkode: c9d6b...373

Skrevet

Ikke helt sammenlignbart, men vi har Au Pair. Trenger henne forsåvidt ikke, men hun er niesen til naboen og hun trenger en fot innenfor for å nå målet sitt om å komme permanent til Norge (lære språket og få seg jobb, hun er fra EU så oppholdstillatelse er i orden). Da ungene går på barnehage er det ikke mye barnepass, men hun holder huset rent og ryddig og vasker klær. Hun får gavekort på 1500 på frisøren hun bruker og en parfyme hun liker.

Anonymkode: f5612...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...