Gå til innhold

Veier ALLE mer når de har mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man veier ikke mer fordi man har mensen 😂

Men de fleste blir mer oppblåst fordi hormonene tukler med fordøyelsen. Og selv fryser jeg så mye at det er mulig jeg rekker å gå opp en kg eller to i sjokolade, som fort er borte etterpå. 

Anonymkode: 0162e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man veier ikke mer fordi man har mensen 😂

Men de fleste blir mer oppblåst fordi hormonene tukler med fordøyelsen. Og selv fryser jeg så mye at det er mulig jeg rekker å gå opp en kg eller to i sjokolade, som fort er borte etterpå. 

Anonymkode: 0162e...f2a

Joda, det er vanlig å gå opp litt når man har mensen fordi kroppen holder på mer vann enn ellers. 

Anonymkode: 644ce...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aldri opplevd det. 

Veier som oftest mer når jeg har spist drittlag over lengre tid.

Anonymkode: 724ae...7e5

Drittmat

Anonymkode: 724ae...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, noen liker å skylde på det... 😏https://m.nettavisen.no/nyheter/mensen-gjr-deg-feit/934052.html 

Anonymkode: 0162e...f2a

Leste du i det hele tatt artikkelen du linken til? Der står det jo at det er vanlig å gå opp i vekt pga mer vann i kroppen. Så nei, det er ikke noe man skylder på. Det er FAKTA. Men du er kanskje ikke så opptatt av sånt fjas?

Anonymkode: 6fd2f...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Går opp en kg rett før... som regel er denne borte rett etter :) Regner med det er vannvekt 

Endret av Marihønne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du i det hele tatt artikkelen du linken til? Der står det jo at det er vanlig å gå opp i vekt pga mer vann i kroppen. Så nei, det er ikke noe man skylder på. Det er FAKTA. Men du er kanskje ikke så opptatt av sånt fjas?

Anonymkode: 6fd2f...6c5

Ja, det gjorde jeg. Og der står jo det at litt vann hender det vi holder på men at det oftest er fordi vi spiser/fryser mer. 

Og noe å tenke på er jo dette vannet i kroppen, kommer det av at du spiser mer salt/junkfood? For hormonene alene stopper ikke diuresen din... 

Anonymkode: 0162e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, noen liker å skylde på det... 😏https://m.nettavisen.no/nyheter/mensen-gjr-deg-feit/934052.html 

Anonymkode: 0162e...f2a

Orker ikke lese artikkelen, men jeg gikk på en streng diett et helt år og vek ikke fra dietten under mensen i det hele tatt. Likevel så jeg hver måned at jeg gikk opp litt før mensen og at jeg gikk ned igjen rett etterpå. Jeg veide meg hver dag og skrev ned hva jeg veide, så det var helt tydelig et mønster. Så mønsteret før jeg googlet og fant ut at mange hadde det sånn. Men for all del, du trenger ikke tro på det.

Anonymkode: 644ce...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det ikke noe som skjer med kroppen som skjer med absolutt alle. Det er vanlig å bli mer oppblåst kort tid før og under mensen, men det er mange som ikke blir det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg får forstoppelse ett par døger før som løsner når mensen kommer.

Så det er ikke vann, men ....

Anonymkode: 2a308...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjorde jeg. Og der står jo det at litt vann hender det vi holder på men at det oftest er fordi vi spiser/fryser mer. 

Og noe å tenke på er jo dette vannet i kroppen, kommer det av at du spiser mer salt/junkfood? For hormonene alene stopper ikke diuresen din... 

Anonymkode: 0162e...f2a

Så hvordan forklarer du at jeg og går opp i vekt, men aldri spiser/fyser mer når jeg har mensen? 

Anonymkode: 2c31c...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rart at dere veier dere så ofte. 

Anonymkode: 9df07...d68

☝️

Anonymkode: 0162e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...