Gå til innhold

Ville du hatt Sfo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de er små i en kort periode. Så jeg ville hatt dem hjemme fremfor SFO.

Anonymkode: e5b3f...bcf

Nå tenker du mest på deg selv... 

På SFO er de sammen med venner. Her ble barnet mitt utenfor forsi hun var en av to som ikke gikk på SFO.  Vanskelig å komme inn i gruppa når de andre har bestevenner de leker samme  med på SFO. Det har blitt mye bedre etter at hun er på SFO etter skolen. Jo lengere jo bedre. Da får hun blitt med på detver andre gjør. 

Anonymkode: faadd...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå tenker du mest på deg selv... 

På SFO er de sammen med venner. Her ble barnet mitt utenfor forsi hun var en av to som ikke gikk på SFO.  Vanskelig å komme inn i gruppa når de andre har bestevenner de leker samme  med på SFO. Det har blitt mye bedre etter at hun er på SFO etter skolen. Jo lengere jo bedre. Da får hun blitt med på detver andre gjør. 

Anonymkode: faadd...75c

Altså du får ha dine meninger, jeg står ikke å tenker på meg selv når jeg velger å bruke den tiden jeg kan bruke med mine egne barn. Om du dytter barna dine på alle og alt annet bare for at de skal få venner så versegod.

Jeg har ikke fått barn for at andre barn skal få venner. Jeg har fått barn for å tilbringe tid med dem og oppdra dem. Og som du sikkert allerede vet så klarer barn å få venner ganske raskt. Jeg startet sent på SFO og jeg har klart å få venner der (som mange andre) Så nei de tar ikke skade av å være med sin egen familie. Tvert imot så har de godt av det. 

Alle hver sin mening. Det finnes ingen fasit svar. Jeg ga HI mitt svar og mitt syn på det. Hun og alle andre må gjøre det de mener er best for dem selv. 

 

Anonymkode: e5b3f...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså du får ha dine meninger, jeg står ikke å tenker på meg selv når jeg velger å bruke den tiden jeg kan bruke med mine egne barn. Om du dytter barna dine på alle og alt annet bare for at de skal få venner så versegod.

Jeg har ikke fått barn for at andre barn skal få venner. Jeg har fått barn for å tilbringe tid med dem og oppdra dem. Og som du sikkert allerede vet så klarer barn å få venner ganske raskt. Jeg startet sent på SFO og jeg har klart å få venner der (som mange andre) Så nei de tar ikke skade av å være med sin egen familie. Tvert imot så har de godt av det. 

Alle hver sin mening. Det finnes ingen fasit svar. Jeg ga HI mitt svar og mitt syn på det. Hun og alle andre må gjøre det de mener er best for dem selv. 

 

Anonymkode: e5b3f...bcf

Virker ikke som jeg fikk ha min mening men.. 

Anonymkode: faadd...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker ikke som jeg fikk ha min mening men.. 

Anonymkode: faadd...75c

😂

Anonymkode: 01290...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde hatt sfo de dagene de slutter tidlig iallefall. Også kan du jo hente tidligere andre dager, de må jo ikke være der til 17. Ser at min har god nytte av å få ha litt frilek med venner etter skolen der, så det ville jeg ikke tatt fra han. Å være hjemme hver dag etter skolen her med baby hadde vært drit kjedelig... ;) 

Jeg hadde latt de få ha sfo, og heller hentet tidlig innimellom. :) 

Anonymkode: 49658...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.klassingen min hadde blitt veldig lei seg hvis hun ikke fikk være på SFO. Hun elsker å være der, og sier nå at hun må nyte siste tiden sin der, for dette er siste året... 

Anonymkode: 007fd...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteklassingen min vil aldri ha fri fra SFO, selv om hun ikke trenger å være der når pappa'n har fri fra Nordsjøen. Hun er der til ca kl 15 hver dag, for det er jo da de får leke på skolen.

Men om de har noen å leke med på ettermiddagstid hadde jeg kanskje ikke brukt SFO om vi var hjemme hele tiden. Det er jo ganske dyrt. 

Anonymkode: 2a719...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hjemme med baby nå og min 1. Og 3. Klassing har ikke sfo. De har det bra og leker fint med klassevennene sine selv om de ikke er på sfo. Treffer venner etter skolen og på andre fritidsaktiviteter. De får også ha med seg venner hjem fra skolen når de vil. 

Anonymkode: 99eac...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det. For det første er det ikke så mange barn som går på SFO her, slik at argumentet om at det er den eneste måten å få venner på, faller bort. For det andre har to av mine tre barn hatet SFO. De ville ha syntes det var forferdelig å vite at jeg var hjemme mens de selv ikke fikk komme hjem etter skolen, men måtte være på SFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså du får ha dine meninger, jeg står ikke å tenker på meg selv når jeg velger å bruke den tiden jeg kan bruke med mine egne barn. Om du dytter barna dine på alle og alt annet bare for at de skal få venner så versegod.

Jeg har ikke fått barn for at andre barn skal få venner. Jeg har fått barn for å tilbringe tid med dem og oppdra dem. Og som du sikkert allerede vet så klarer barn å få venner ganske raskt. Jeg startet sent på SFO og jeg har klart å få venner der (som mange andre) Så nei de tar ikke skade av å være med sin egen familie. Tvert imot så har de godt av det. 

Alle hver sin mening. Det finnes ingen fasit svar. Jeg ga HI mitt svar og mitt syn på det. Hun og alle andre må gjøre det de mener er best for dem selv. 

 

Anonymkode: e5b3f...bcf

Dette var et svar som fikk meg til å stusse veldig. "Jeg har ikke fått barn for at andre barn skal få venner". Dersom jeg var deg, ville jeg nok ha revurdert synspunktene dine. Også fordi du ikke kan stave vær så god. 

Anonymkode: 4b99e...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på barnet. Jeg tok full plass på min datter for at hun ikke skulle *falle utenfor fellesskapet* men måtte kutte ned til halv plass da hun ikke trives på SFO + hun var sliten etter skoledagen . Nå er hun der kun om morningen ikke etter skolen. Hun trives mye bedre nå og læreren merket stor forskjell. Poenget er, ikke alle barn har behov for SFO

Anonymkode: 94ef2...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk alle i klassen på aks fra 1 til 4 klasse, så det var aldri aktuelt å holde henne hjemme 

Anonymkode: 6b157...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler skolen på det sterkeste at 1.klassingene går på AKS. Det er en utrolig viktig sosial arena det første året og de som ikke er der faller fort utenfor. I tillegg har de ofte mange morsomme aktiviteter barna kan delta på. Det er jo begrenset hvor festlig det er for en 1. klassing å være hjemme med mor og baby. (Min eldste gikk ikke på AKS da hun gikk i fjerde, det gjorde nesten ingen klassen hennes, men dette er veldig forskjellig fra skole til skole. )

Anonymkode: bf641...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg ikke, min går i 2 klasse og de fleste i hans klasse er hjemme, er også flere barn i gata

Anonymkode: 3b8cd...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan det er der dere bor. Her har det vært mindre enn en håndfull elever av 84 på kullet som ikke har gått på sfo (eller Aks som det heter i Oslo). Da er det kjedelig å være en av de fire (?) som ikke er der alle andre er. Hvis bare halvparten er på sfo er det jo noe annet, 

Anonymkode: 1e929...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2018 den 21.44, Anonym bruker skrev:

Hvis du var hjemme med baby? Ungene går i 1. og 4. klasse?

Anonymkode: ba733...daa

Jeg ville spurt barna. Om SFO-ordningen er god, vennene deres er der og det er viktig for dem, så ville jeg sikkert det. Hvis jeg tenkte det var bedre for dem å la de være hjemme, ville jeg gjort det. Det kommer an på så mye..

Anonymkode: 83b3d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange svar! 

Jeg tror jeg skal la minste gå fire dager i uka for å bli kjent og få nye venner, hun kjenner ikke så mange som skal begynne på samme skole. Eldste har en diagnose som gjør det vanskelig for han å få gode venner, og han vil helst være alene med meg etter skole/Sfo, så jeg tenker at han egentlig trenger den sosiale biten på Sfo. Så han tenker jeg får fortsette tre dager i uka av den grunn. 

Anonymkode: ba733...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...