Gå til innhold

Så utrolig deilig det er at det er leksefri


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Etter ett halvår med sinnsyke mengder lekser på 5 klassingen så er det uendelig deilig med ei uke nå uten lekser. Deilig med god tid til kos og baking . Er det leksefri hos dere denne uken og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre ikke, men det er mye mindre lekser, da :) 

Dere er heldige som har helt fri, bare å nyte :)

Anonymkode: 592d2...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bor vi i Oslo hvor det ikke er så mange kosedager i skolen, lekser til og med onsdag 👍🏻

Anonymkode: 2d552...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre ikke, men det er mye mindre lekser, da :) 

Dere er heldige som har helt fri, bare å nyte :)

Anonymkode: 592d2...6fc

Vi nyter !. Dette halvåret har vært ett tøft halvår med enorme leksemengder. ( de har fått en lærer som er godt kjent for å gi myyye lekser). Denne uken har ungene virkelig fortjent 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært vanlige lekser og vanlig undervisning frem til i dag heldig vis. Så får de 2 dager med spessialaktiviteter på skolen før deg blir 2 uker ferie.

Anonymkode: a0464...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi nyter !. Dette halvåret har vært ett tøft halvår med enorme leksemengder. ( de har fått en lærer som er godt kjent for å gi myyye lekser). Denne uken har ungene virkelig fortjent 😊

Hvis det er for mye lekser, må jo dere som foreldre ta affære. Mitt barn fikk en lærer i tredje klasse som tidligere hadde jobbet på ungdomsskolen. Leksene tok mellom 1,5 og tre timer hver dag. Vi sa selvsagt i fra om at det var uholdbart, og leksene ble moderert ned på et nivå som var riktig for barna. Blir så svett av foreldre som ser at noe ikke fungerer, men ikke løfter en finger. Lærere trenger faktisk også tilbakemeldinger for å vite om det de gjør fungerer!

Anonymkode: 354d2...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis leksefri året rundt🤗😁 Utrolig deilig å slippe det styret hver eneste dag!

Anonymkode: 7c804...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er for mye lekser, må jo dere som foreldre ta affære. Mitt barn fikk en lærer i tredje klasse som tidligere hadde jobbet på ungdomsskolen. Leksene tok mellom 1,5 og tre timer hver dag. Vi sa selvsagt i fra om at det var uholdbart, og leksene ble moderert ned på et nivå som var riktig for barna. Blir så svett av foreldre som ser at noe ikke fungerer, men ikke løfter en finger. Lærere trenger faktisk også tilbakemeldinger for å vite om det de gjør fungerer!

Anonymkode: 354d2...178

Vi har selvsagt sagt i fra. Flere ganger. Tatt det opp med rektor og i det hele tatt gjort det vi kan. Ikke noe fungerer . Det vil si ; lærer sier at barna kun skal gjøre 30 min lekser hver dag og da blir ingen ferdige. Gjør ikke ungene leksene så får de anmerkninger og da er vi like langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har selvsagt sagt i fra. Flere ganger. Tatt det opp med rektor og i det hele tatt gjort det vi kan. Ikke noe fungerer . Det vil si ; lærer sier at barna kun skal gjøre 30 min lekser hver dag og da blir ingen ferdige. Gjør ikke ungene leksene så får de anmerkninger og da er vi like langt. 

For noe tull! Hvis dette er tilfellet, har dere å gjøre med en rektor som over hodet ikke takler jobben sin. Dette er faktisk ikke vanskelig, dere gir lærer skriftlig beskjed om at barna ikke kommer til å gjøre lekser i mer enn 30 minutter hver dag. Han eller hun kan selvsagt ikke gi anmerkning dersom foreldre har gjort klart at det er deres avgjørelse. Og om det skulle skje, hva så? Barna deres får ikke orden-og oppførselskarakter. Dere sier tydelig i fra om at anmerkningene ikke vil bli tatt til følge. Eventuell ufin oppførsel overfor barna grunnet dette vil bli klaget til rektor. 

Ikke lat som om dere er hjelpeløse, for det er dere ikke!

Anonymkode: 354d2...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leksefri her også og førsteklassingen er sjokkert 😂

Men absolutt deilig, de har fokus på repetisjon (og kos) denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull! Hvis dette er tilfellet, har dere å gjøre med en rektor som over hodet ikke takler jobben sin. Dette er faktisk ikke vanskelig, dere gir lærer skriftlig beskjed om at barna ikke kommer til å gjøre lekser i mer enn 30 minutter hver dag. Han eller hun kan selvsagt ikke gi anmerkning dersom foreldre har gjort klart at det er deres avgjørelse. Og om det skulle skje, hva så? Barna deres får ikke orden-og oppførselskarakter. Dere sier tydelig i fra om at anmerkningene ikke vil bli tatt til følge. Eventuell ufin oppførsel overfor barna grunnet dette vil bli klaget til rektor. 

Ikke lat som om dere er hjelpeløse, for det er dere ikke!

Anonymkode: 354d2...178

Problemet er jo at barna presser seg selv til å sitte med leksene . De vil ikke få anmerkninger . Da sitter de til de har gjort alle leksene . Barna synes at det er veldig ugreit og det hele er en und sirkel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har selvsagt sagt i fra. Flere ganger. Tatt det opp med rektor og i det hele tatt gjort det vi kan. Ikke noe fungerer . Det vil si ; lærer sier at barna kun skal gjøre 30 min lekser hver dag og da blir ingen ferdige. Gjør ikke ungene leksene så får de anmerkninger og da er vi like langt. 

Hva så om de får anmerkning?Det er barneskolen. Anmerkni g er har ingenting å si.

Anonymkode: a0464...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så om de får anmerkning?Det er barneskolen. Anmerkni g er har ingenting å si.

Anonymkode: a0464...6e4

Barna er veldig bevisste på dem. Får de 3 stykker på en mnd må foreldre på møte med barnet og lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Barna er veldig bevisste på dem. Får de 3 stykker på en mnd må foreldre på møte med barnet og lærer. 

Da hadde jeg gladelig gått på det møtet og sagt min mening. 

Anonymkode: 4e001...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg gladelig gått på det møtet og sagt min mening. 

Anonymkode: 4e001...27f

Som sagt.. det har blitt en ond sirkel . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis bor vi i Oslo hvor det ikke er så mange kosedager i skolen, lekser til og med onsdag 👍🏻

Anonymkode: 2d552...ae5

Bor også i Oslo og har hatt leksefri de to siste ukene. Synes lekser er noe forbanna tøv og nyter ukene med leksefri!

Anonymkode: 61945...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.klassingen og 6.klassingen har hatt leksefri sist uke og denne, mens 4.klassingen har lekser til og med i morgen 😱 Gjett om det er urettferdig🙈

forøvrig er jeg i mot lekser og er evig glad hver gang vi slipper ! 

Anonymkode: e9665...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

2.klassingen og 6.klassingen har hatt leksefri sist uke og denne, mens 4.klassingen har lekser til og med i morgen 😱 Gjett om det er urettferdig🙈

forøvrig er jeg i mot lekser og er evig glad hver gang vi slipper ! 

Anonymkode: e9665...8a3

Det er det som er så ugreit! At det ikke kan gjøres likt på en skole 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke leksefri, MEN leksene er å gjøre husarbeid👍 Har fått en hel liste som skal gjøres, og så skal vi foreldrene signere når det er utført. 7.klasse.

Anonymkode: 24544...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det ikke leksefri, MEN leksene er å gjøre husarbeid👍 Har fått en hel liste som skal gjøres, og så skal vi foreldrene signere når det er utført. 7.klasse.

Anonymkode: 24544...f46

Genialt!! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var vanlig uke, men denne uken er leksefri for 4.-klassingen. 6.-klassingen har lekser til i morgen men litt mindre enn vanlig. 

Veldig godt med leksefri for en gangs skyld. 

Anonymkode: 379af...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...