Gå til innhold

Hva hjelper mot gravid-kvalmen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ingen morgenkvalme, men hver eneste kveld er det bare å ligge rett ut og ikke røre seg, så altfor kvalm og orker ikke tanken på noe som helst.

noen med gode tips til hva man kan spise/drikke? Kjipt å legge seg sulten😅

Anonymkode: a2496...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at du spiser. Jeg spiste litt av det jeg hadde lyst på oftest mulig. I ene svangerskapet var det loff  med bringebærsyltetøy, i andre var det loff med gulost. Som "førstehjelp" hvis jeg var på vei til/ fra jobb el, spiste jeg salt sild, men hvis man har høyt blodtrykk skal man være forsiktig med det. Tørre kjeks klarte jeg ikke å spise, ettersom jeg hadde problemer med å få i meg nok væske også og var tørr i munnen. 

Da kvalmen var verst, klarte jeg egentlig ikke å få i meg noe, men jeg drakk minislurker med Farris og eplejuice blandet. 

Spise sundt kan du tenke på senere i svangerskapet, nå er det viktigst at du får i deg noe, for hvis du ikke spiser blir du enda kvalmere.

Anonymkode: 6041b...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariekjeks, knekkebrød, eplejuice, ingefær-te med sitron (dvs. Kuttet ingefær i små biter og helte over kokende vann, lot stå 10min). 

Uff kvalme er ikke noe særlig. Jeg var kvalm i 10 uker og kaster opp hver kveld.

Det går over, hold ut 😃

Anonymkode: 6d50e...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fødsel😏

Anonymkode: ca206...18a

Vil helst unngå fødsel når man kun er 10 uker på vei😋😂

Anonymkode: a2496...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips! Sendte mannen avgårde etter eplejuice og salte kjeks, så håper jeg det metter noe🙈 helt grusom følelse å gå rundt kvalm ..

 

HI

Anonymkode: a2496...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du rett å slett er sliten og trøtt? Har du prøvd å ta deg en lur på ettermiddagen?

Jeg ble alltid verre hvis jeg var trøtt. Hadde ekstrem svangerskapskvalme fra uke 6-22 med begge barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalmest på morgenen. Det som hjalp da var å ha knekkebrød liggende ved sengekanten og spise et av dem 10 min før jeg sto opp. Ellers anbefaler jeg å prøve så mye som mulig å holde blodsukkeret stabilt. Syns også at "love-hearts" og appelsin hjalp litt for min del. Cola. Frisk luft. Ligge så mye som mulig når du er inne. Husker at det var fælt, men trøsten er at det går over om noen mnd. Hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...