Gå til innhold

Jeg småjuger hele tiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du over må ta deg en bolle. Slitsom med slike sure kommentarer!! Er det slitsomt å være så sur og bedre enn alle andre hele tiden og kanskje?

jeg tar meg i å lyge av og til ja.. skammer meg for det, men tror det er helt normalt! Så lenge det ikke er alvorlige løgner. Så får vi prøve å bli bedre 😁

Anonymkode: 5aa66...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Du over må ta deg en bolle. Slitsom med slike sure kommentarer!! Er det slitsomt å være så sur og bedre enn alle andre hele tiden og kanskje?

jeg tar meg i å lyge av og til ja.. skammer meg for det, men tror det er helt normalt! Så lenge det ikke er alvorlige løgner. Så får vi prøve å bli bedre 😁

Anonymkode: 5aa66...f8c

Det er faktisk ikke selvhevdende å si at man ikke lyver hele tiden. Vanlig å ikke lyve vil jeg påstå.

Du snakker dessuten om av og til, mens hi skriver hele tiden.

Men ja, mulig du ikke har vondt å kjenne på skam. Skam har som funksjon å bedre atferd 

Anonymkode: b06f7...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på.

Hvite løgner er vanlige og er forventet i sosiale sammenhenger.  Ting a la "Så flott den nye kåpen din er" eller "Så hyggelig at du laget te til meg" er vi forventet å si til kolleger eller bekjente selvom vi kanskje synes kåpen ser litt kjedelig ut eller vi egentlig ønsket oss en kopp kaffe i stedet. (Og her til jul lyver vi vel alle litt når ungene lurer på hva de får i julepresang i år. Det er jo en del av spillet.)

Der hvor det blir problematisk er om du lyver slik for familie og nære venner, og om du lyver for egen vinnings skyld. Å unnskylde seg i et møte for å gå på do, når man egentlig stikker på kiosken og kjøper snus er ikke på noen måte greit. All lyging ut over det som er sosialt forventet er problematisk, for det betyr at folk i bunn og grunn ikke kan stole på deg og at dine grenser om hva som er greit og ikke i forhold til å lyve utviskes. 

Anonymkode: ef2d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på.

Hvite løgner er vanlige og er forventet i sosiale sammenhenger.  Ting a la "Så flott den nye kåpen din er" eller "Så hyggelig at du laget te til meg" er vi forventet å si til kolleger eller bekjente selvom vi kanskje synes kåpen ser litt kjedelig ut eller vi egentlig ønsket oss en kopp kaffe i stedet. (Og her til jul lyver vi vel alle litt når ungene lurer på hva de får i julepresang i år. Det er jo en del av spillet.)

Der hvor det blir problematisk er om du lyver slik for familie og nære venner, og om du lyver for egen vinnings skyld. Å unnskylde seg i et møte for å gå på do, når man egentlig stikker på kiosken og kjøper snus er ikke på noen måte greit. All lyging ut over det som er sosialt forventet er problematisk, for det betyr at folk i bunn og grunn ikke kan stole på deg og at dine grenser om hva som er greit og ikke i forhold til å lyve utviskes. 

Anonymkode: ef2d6...df2

Jeg synes det er direkte ondskapsfullt å kommentere så flott den nye kåpen er hvis du egentlig ikke synes den var fin.Hvis ingen spør om din mening så er det virkelig ikke forventet at du skal være falsk å si at du synes noe er fint når du synes den er stygg.

Anonymkode: d64b5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her

Jeg lyver om så dumme ting. F.eks overdriver jeg litt morsomme historier, sånn at de blir hysterisk gøyale. Eller hvis jeg så en bil i grøfta en gang, kan jeg fortelle at jeg var vitne til en dødsulykke der jeg var først på stedet. 

Jeg legger alltid på, eller trekker fra, sånn at det blir spesielt. 

Så dustete. Jeg vil jo ikke, men det bare skjer. 

Anonymkode: 22f38...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører også tjukt på når jeg skal fortelle noe morsomt slik at det blir hysterisk gøy, men de som kjenner meg vet jo at jeg overdriver så jeg vil virkelig ikke kalle det lyving.

Det eksempelet med bilen i grøfta var bare drøyt.

Anonymkode: fc9a1...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er direkte ondskapsfullt å kommentere så flott den nye kåpen er hvis du egentlig ikke synes den var fin.Hvis ingen spør om din mening så er det virkelig ikke forventet at du skal være falsk å si at du synes noe er fint når du synes den er stygg.

Anonymkode: d64b5...e89

Ondskapsfullt faktisk 😂 Du har visst ikke sett mye ondskap på din vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ikke selv (en hvit løgn en sjelden gang bare) men kjenner mange som gjør det. Og huff så slitsomt. 

Ikke lett å ta dem seriøst, uansett hva, selv når de snakker sant også 😛 

så ville prøvd å unngå det om jeg var deg. 

Anonymkode: 21934...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet det er vanlig at jenter å lyver for å få oppmerksomhet, viljen sin eller sympati.

For smågreier er det ingen som bryr seg.

Men løgner som kommer frem for å skaffe seg overtaket i barnefordelingssaker er verre. Jeg snakker om fedre som knapt får se sine barn, eller som må ta konsekvensene for uriktige anklager om vold eller overgrep.

Anonymkode: 8fcbd...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er direkte ondskapsfullt å kommentere så flott den nye kåpen er hvis du egentlig ikke synes den var fin.Hvis ingen spør om din mening så er det virkelig ikke forventet at du skal være falsk å si at du synes noe er fint når du synes den er stygg.

Anonymkode: d64b5...e89

Så når en kollega som har en helt annen smak enn deg kommer og viser frem sin nye kåpe som hun er glad for, så synes du det er greit å ødelegge hennes glede ved å si din ærlige sure mening? Jeg sa ikke at det var noe galt med kåpen i utgangspunktet. I blant svarer jeg høflig med en hvit løgn. Jeg baktaler ikke. Det er noe annet. Men jeg kan si takk for en gave jeg egentlig ikke liker, fordi jeg setter pris på omtanken bak. Samme ting. En liten hvit løgn i en sosial sammenheng. 

Anonymkode: ef2d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet det er vanlig at jenter å lyver for å få oppmerksomhet, viljen sin eller sympati.

For smågreier er det ingen som bryr seg.

Men løgner som kommer frem for å skaffe seg overtaket i barnefordelingssaker er verre. Jeg snakker om fedre som knapt får se sine barn, eller som må ta konsekvensene for uriktige anklager om vold eller overgrep.

Anonymkode: 8fcbd...93f

Herlighet! Jenter lyver ikke mer enn gutter. Er moren din en løgner? Nei, nettopp!

Anonymkode: ef2d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet det er vanlig at jenter å lyver for å få oppmerksomhet, viljen sin eller sympati.

For smågreier er det ingen som bryr seg.

Men løgner som kommer frem for å skaffe seg overtaket i barnefordelingssaker er verre. Jeg snakker om fedre som knapt får se sine barn, eller som må ta konsekvensene for uriktige anklager om vold eller overgrep.

Anonymkode: 8fcbd...93f

For noe sprøyt

Anonymkode: 064a7...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og det er så slitsomt med slike som deg. Det er gjennomskuelig.

Anonymkode: b06f7...76e

Ikke fortell meg at du aldri lyver. Alle lyver, noen mer enn andre

Anonymkode: c4d61...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når en kollega som har en helt annen smak enn deg kommer og viser frem sin nye kåpe som hun er glad for, så synes du det er greit å ødelegge hennes glede ved å si din ærlige sure mening? Jeg sa ikke at det var noe galt med kåpen i utgangspunktet. I blant svarer jeg høflig med en hvit løgn. Jeg baktaler ikke. Det er noe annet. Men jeg kan si takk for en gave jeg egentlig ikke liker, fordi jeg setter pris på omtanken bak. Samme ting. En liten hvit løgn i en sosial sammenheng. 

Anonymkode: ef2d6...df2

I sånne tilfeller så hadde jeg sagt noe sånt som at " den ser god og varm ut,den kommer du til å få bruk for i denne kulden her". Da har jeg kommentert jakken men ikke løyet. Er helt unødvendig å stå å lyge personen opp i ansiktet å si den er fin når hun ikke spør om din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når en kollega som har en helt annen smak enn deg kommer og viser frem sin nye kåpe som hun er glad for, så synes du det er greit å ødelegge hennes glede ved å si din ærlige sure mening? Jeg sa ikke at det var noe galt med kåpen i utgangspunktet. I blant svarer jeg høflig med en hvit løgn. Jeg baktaler ikke. Det er noe annet. Men jeg kan si takk for en gave jeg egentlig ikke liker, fordi jeg setter pris på omtanken bak. Samme ting. En liten hvit løgn i en sosial sammenheng. 

Anonymkode: ef2d6...df2

Jeg er litt enig med dere begge. Det er ikke nødvendig å si at kåpen er flott hvis man ikke mener det, men man trenger heller ikke si rett ut at man ikke liker den. Jeg løser sånne situasjoner med å plukke ut noe jeg liker med kåpen. Kanskje den har fin farge, tøffe knapper eller noe, i så fall peker jeg på det. Eller jeg kan si at kåpen så god og varm ut, eller rett og slett bare slitan. 

Anonymkode: 010fa...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Alle lyver, i hvert fall alle normale mennesker. Det er forsket mye på dette og det er vanlig å fortelle 50-100 løgner hver dag, de fleste uten at man er klar over det en gang. Men jeg unngår store løgner så sant det ikke er helt nødvendig for å skåne noen. Og jeg kan godt smøre litt ekstra på en historie, men aldri så mye at det blir urealistisk på noen måte.

Anonymkode: 5758d...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å legge på kraftig for å få en ekstra god historie, men jeg legger ikke skjul på at det er overdrevet. 

Anonymkode: a654b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke juge. Ingen hvite løyner heller. 

Mannen min er litt morsom.. Det kom en kar på døra som skulle selge noe. Han så at mannen min hadde likt kort rundt halsen. " åh så du jobber i Tele nor du også ?" " ja ", sier mannen min. Selvom han jobber med it et helt annet sted. Skjønner ikke at han tør 😅 

Eneste jeg juger om er hvis folk spør om det går bra med meg. Jeg er litt dårlig på å være ærlig med akkurat det  

Anonymkode: 96b8e...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...