Gå til innhold

Svigermonster


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor (som er alene og pensjonist) satt barnevakt med overnatting for oss for litt siden. Det var første gang og ganske motvillig. Min mann hentet og kjørte henne til togstasjonen og betalte for billettene så hun hadde ingen utlegg på det. 

Når hun dro stod det igjen en ansiktskremkrukke nede på gjestebadet. Jeg tenkte først hun hadde glemt den men så oppi at den var tom, så jeg kastet den. Så ringer hun da etter en stund og sier hun har glemt ansiktskremen sin og jeg svarer at den var visst tom så jeg kastet den. Hun blir rasende! Mente at den ikke var tom og at jeg måtte erstatte den. At den var tom ville hun ikke høre på så jeh tenker at det er bedre å gjøre som hun sier så hun roer seg. Det var snakk om en slik 99kr krem fra kiwi. Jeg husket ikke helt hvilken krem så spør henne hvilken det var. Hun sier hun kan sende meg SMS med merke. Ok. Så ramler det da inn en SMS fra heksa hvor hun påstår det var en Dior krem til rundt 1000 kr! Aldri at hun hadde kjøpt seg noe slik. Og jeg ble helt paff og svarte at det ikke var den som hadde stått igjen. Da får jeg svar om jeg har bevis for det!?! 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Mannen er som menn flest og tør ikke si mot Mamman sin. Og planen var at hun skulle være her i jula. Det orker jeg ikke! Dette var liksom dråpen! Hun klager og styret og krever alltid så mye. Hva skal jeg svare henne eller gjøre her? Jeg kjøper ikke en helt annen krem til 1000 kr for å erstatte en tom billig krem. Det får være grenser!

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min svigermor (som er alene og pensjonist) satt barnevakt med overnatting for oss for litt siden. Det var første gang og ganske motvillig. Min mann hentet og kjørte henne til togstasjonen og betalte for billettene så hun hadde ingen utlegg på det. 

Når hun dro stod det igjen en ansiktskremkrukke nede på gjestebadet. Jeg tenkte først hun hadde glemt den men så oppi at den var tom, så jeg kastet den. Så ringer hun da etter en stund og sier hun har glemt ansiktskremen sin og jeg svarer at den var visst tom så jeg kastet den. Hun blir rasende! Mente at den ikke var tom og at jeg måtte erstatte den. At den var tom ville hun ikke høre på så jeh tenker at det er bedre å gjøre som hun sier så hun roer seg. Det var snakk om en slik 99kr krem fra kiwi. Jeg husket ikke helt hvilken krem så spør henne hvilken det var. Hun sier hun kan sende meg SMS med merke. Ok. Så ramler det da inn en SMS fra heksa hvor hun påstår det var en Dior krem til rundt 1000 kr! Aldri at hun hadde kjøpt seg noe slik. Og jeg ble helt paff og svarte at det ikke var den som hadde stått igjen. Da får jeg svar om jeg har bevis for det!?! 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Mannen er som menn flest og tør ikke si mot Mamman sin. Og planen var at hun skulle være her i jula. Det orker jeg ikke! Dette var liksom dråpen! Hun klager og styret og krever alltid så mye. Hva skal jeg svare henne eller gjøre her? Jeg kjøper ikke en helt annen krem til 1000 kr for å erstatte en tom billig krem. Det får være grenser!

Anonymkode: 74d00...264

Det var da litt av en påstand.

Til spørsmålet ditt; jeg vet ikke hva som er best, men jeg hadde nok kjøpt den jævla kremen, og ikke forholdt meg til henne etter dette. Du bør for øvrig stille noen krav til mannen din, så fremt han er over 4 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta tilbake invitasjonen. 

Hun her virker jo ikke helt god ! 😖

Jeg hadde også blitt sur hvis noen kastet kremen min. Den er ikke tom før den er heeelt tom. Når det er sagt så hadde jeg heller ikke satt den fra meg .

Jeg Syns du skulle ringt henne før du kastet kremen. 

Hun burde ta seg en bolle. 

Anonymkode: 50491...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke ta tilbake invitasjonen. 

Hun her virker jo ikke helt god ! 😖

Jeg hadde også blitt sur hvis noen kastet kremen min. Den er ikke tom før den er heeelt tom. Når det er sagt så hadde jeg heller ikke satt den fra meg .

Jeg Syns du skulle ringt henne før du kastet kremen. 

Hun burde ta seg en bolle. 

Anonymkode: 50491...ab7

Den var tom. Passe sleika inni. Og det sporet av krem som måtte være igjen i en 99kr krem burde faktisk ikke være krise å misse. Jeg tok det som at hun hadde satt den igjen på vasken som søppel. Ringer ikke folk for sånt altså. Det blir jo like teit som om hun hadde «glemt» igjen tre ubrukte Q tips liksom. 

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs. Dramy skrev:

Det var da litt av en påstand.

Til spørsmålet ditt; jeg vet ikke hva som er best, men jeg hadde nok kjøpt den jævla kremen, og ikke forholdt meg til henne etter dette. Du bør for øvrig stille noen krav til mannen din, så fremt han er over 4 år.

 

Alle menn er sikkert ikke slik, men det er nå en gjenganger både i klager og i TV og på film. 

Vettu, sv prinsipp kjøper jeg ikke den kremen. Da kjøper jeg en 99kr fra kiwi, det er jo det det var. Dette blir nok en herlig jul..,

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp diorkremen og gi i julegave. 

Sammen med noe hjemmelaget fra barna 

Anonymkode: fb1ce...709

Hun får aldri så dyr gave. Vi får en pynteting fra Nille hvert år av henne og hun pleier få noe hun ønsker seg til 3-500. Ting barna har laget vil hun ikke ha, det kaster hun bare. 

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjøpt en ny krem. Uansett om kremen var Dior eller Garnier, var den tilnærmet tom og det er dermed urimelig å forvente å få en helt ny krem. Om noe hadde jeg tatt en tur på et parfymeri og hørt om de har en prøve på denne Diorkremen som hun kan få.

Jeg ville gjort mye for å beholde et godt forhold til svigermor, men utnyttelse og løgn er forbi det man skal tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HvittHus skrev:

Hadde ikke kjøpt en ny krem. Uansett om kremen var Dior eller Garnier, var den tilnærmet tom og det er dermed urimelig å forvente å få en helt ny krem. Om noe hadde jeg tatt en tur på et parfymeri og hørt om de har en prøve på denne Diorkremen som hun kan få.

Jeg ville gjort mye for å beholde et godt forhold til svigermor, men utnyttelse og løgn er forbi det man skal tåle.

God ide, kanskje de har en prøve. Ja, jeg prøver å holde forholdet brukbart, men hun er omtrent ulevelig å være i hus (eller samme land som) med. Fæl dame! Også må jo jeg ta støten da siden mannen ikke tør. 

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 100% sikker på hvilken krem du kastet så kjøper du en slik. Det er dog litt pussig at hun ikke kan høre på fornuft, at den var helt tom da, men ville aldri latt meg lure til å erstatte med en til tusenlappen uansett. 

Anonymkode: d9542...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve kremen er det minste problemet her. Jeg ville begynt å lure på om hun er tilregnelig nok til at det er forsvarlig å la henne passe barna?

Anonymkode: d24dc...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle menn er sikkert ikke slik, men det er nå en gjenganger både i klager og i TV og på film. 

Vettu, sv prinsipp kjøper jeg ikke den kremen. Da kjøper jeg en 99kr fra kiwi, det er jo det det var. Dette blir nok en herlig jul..,

Anonymkode: 74d00...264

Hvorfor spør du om råd når du allerede har bestemt deg uansett??

Anonymkode: 6da3d...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt hvor mye som var igjen av kremen og hvis hun sa at den var halvfull, så hadde jeg kjøpt kremen og tatt halvparten selv

Anonymkode: 1ef68...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, HvittHus skrev:

Hadde ikke kjøpt en ny krem. Uansett om kremen var Dior eller Garnier, var den tilnærmet tom og det er dermed urimelig å forvente å få en helt ny krem. Om noe hadde jeg tatt en tur på et parfymeri og hørt om de har en prøve på denne Diorkremen som hun kan få.

Jeg ville gjort mye for å beholde et godt forhold til svigermor, men utnyttelse og løgn er forbi det man skal tåle.

Smart. Og da får hun tross alt mer i den prøven enn hun hadde igjen i den andre. 

 

Si at du kjøper ikke ny krem når den var tom. Men her har du en prøve på den du mener jeg skal kjøp. Så da har du gjort opp for deg. 

Anonymkode: ae0ce...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt ut krukka ut av søpla og sendt den til henne. Hun høres mentalt ustabil ut for si det mildt. Selv om hun har født mannen din betyr det ikke at hun ikke kan være gal for det.

Anonymkode: 7b6ce...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tatt ut krukka ut av søpla og sendt den til henne. Hun høres mentalt ustabil ut for si det mildt. Selv om hun har født mannen din betyr det ikke at hun ikke kan være gal for det.

Anonymkode: 7b6ce...804

Det her. Eller kjøp en ny, la den være 1/3 full.

Anonymkode: 18c89...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke har vært søppelhenting hos dere ennå (mest sannsynlig ikke, kanskje? Plast hentes vel sjelden?), så hadde jeg leita den frem og gitt den tilbake. Hvis ikke, kjøp en ny på matbutikken sålenge du er 100% sikker på det er riktig krem. 

Anonymkode: a7c43...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis det ikke har vært søppelhenting hos dere ennå (mest sannsynlig ikke, kanskje? Plast hentes vel sjelden?), så hadde jeg leita den frem og gitt den tilbake. Hvis ikke, kjøp en ny på matbutikken sålenge du er 100% sikker på det er riktig krem. 

Anonymkode: a7c43...472

Den er borte, her skal plast og slike krukker i restavfall og det hentes ukentlig. Hadde jeg huska hvilken eksakt kunne jeg jo kjøpt en og gitt henne. Eller, hun burde jo bli fornøyd med en ny krykke usnsett siden hennes var tom. 

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt en dyr og en billig krem. Flytta det dyre innholdet over på den billige og motsatt. Så gitt ho den dyre beholderen med billig krem oppi😆

Anonymkode: 0146e...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kjøpt en dyr og en billig krem. Flytta det dyre innholdet over på den billige og motsatt. Så gitt ho den dyre beholderen med billig krem oppi😆

Anonymkode: 0146e...5ae

Haha! Ja, det burde jeg gjort. Men har egentlig ikke råd til 1000kr krem selv heller. 

Anonymkode: 74d00...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...