Gå til innhold

Akuttpsykiatrisk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan JEG "legge meg inn"? Var i systemet for 6 mnd siden, men til samtaler. Ikke innlagt.

Holder på å få sammenbrudd pga verre fysisk helse. Fått mer dødsangst i det siste noe jeg ikke har hatt på år. 

Kjenner kroppens faresignaler og ser rød alarm nå. Topplokket koker, det er for mye for meg og jeg kjenner jeg balanserer på en knivsegg.

Er redd ingen tar meg på alvor. Skal feire jul hos svigers - å, hvordan skal dette gå!?

Føler maur løper gjennom kroppen. Min fysiske helse vet de ikke hva er enda (har time hos lege om 3 mnd), men det er forverret. Føler jeg mister kontroll. 

Under dødsangstanfallene føler jeg hele rommet går rundt og at jeg svever opp ned, at jeg mister fotfestet og kontrollen på alt, og at jeg skal dø. At min siste time er kommet.

Det gjør noe med et menneske å gå rundt og tro at man skal dø "hele tiden". Så blir man redd for å bli redd, og til slutt redd for å bli redd for å bli redd. Alt gir deg angst.

Og nå rett før jul. Jeg kan ikke spise julematen engang i år uten å ligge i senga i 90 minutter etterpå og vri meg av smerte og gråte av fortvilelse. Ingen kan hjelpe meg!!!! Har vært "til utredning" i snart 3 år. Og alt blir bare jævligere. Jeg orker ikke mer, psyken min greier ikke mer og alt handler om å holde hodet over vannet og ikke drukne!

Hjelp meg!😭

Anonymkode: ab86b...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen din nå , og si dette . Jeg tror også det er mulig å legge seg selv inn ja ... om du ringer psykriatisk i din kommune å sier at du har dødsangst og må ha hjelp med en gang...

 

Lykke til og jeg håper alt ordner seg . 

Anonymkode: 515bd...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt legen din med en eneste gang, alternativt legevakten.  Du kan dessverre ikke bare troppe opp og bli innlagt, hvertfall ikke her, men legen kan legge deg inn. Alternativt kan du selv kontakte kommunens avd for psykiatri.  

Anonymkode: 7a32d...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du troppe opp og be om å bli innlagt. Kjenner noen som har gjort det flere ganger. Evt be om hastetime hos legen i dag eller reis på legevakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pobie skrev:

Her kan du troppe opp og be om å bli innlagt. Kjenner noen som har gjort det flere ganger. Evt be om hastetime hos legen i dag eller reis på legevakten. 

Man må ha henvisning fra lege. 

De du eventuelt kjenner kan muligens ha "åpen retur", det er noe annet. 

Stalltips: å si at man er til fare for seg selv gjør at man har krav på å få en psyk vurdering. Og i utgangspunktet en innleggelse for 24t (selv om den paragrafen ofte overprøves av psykiatere i offentlige pga kapasitet mangel). 

 

Anonymkode: b01d1...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...