Gå til innhold

Det er ikke lett å bli frisk fra bulimi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på så lenge jeg kan huske, men ingen vet. Har lært meg å få opp all mat på kveldstid uten å lage en lyd. Kommer så mye opp at frokosten kommer opp igjen er jeg fornøyd. Får jeg ikke opp mye blir jeg skuffet.

Jeg har jobbet intenst med meg selv det siste året og jeg har kommet langt!! Fra å kaste opp flere ganger daglig til nå et par dager i uken. Jeg merker at tvangsspisingen er sjelden og jeg er ikke så hard mot meg selv lenger.

Det er vanskelig og en lang prossess for å bli frisk, men jeg ser lyset i tunnelen og vet jeg en dag snart blir frisk selvom det helt sikkert blir ett steg frem og to steg tilbake i lang tid fremover!

Anonymkode: 7d410...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!Bare det når du innrømmer at du er syk og har bulimi har du kommet langt.Dette klarer du!!!

Anonymkode: 8e7e9...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bulimi i mange år, klarte å slutte ved hjelp av familie. Som holdt meg opptatt. 

Første steget var jo å klare det helt alene for så å bli kvitt de få gangene som ble igjen. Nå etter 7-8 år så klarer jeg ikke visse ting for det gir samme følelse som man får etter et måltid.... 

Men det er så verdt det, den kampen! 

Så bare stå på :)

Anonymkode: 67e78...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alvorlig bulimi fra jeg var 15-30. Jeg ble alenemor og oppsøkte tilslutt legen for hjelp. Hadde vært min store mørke hemmelighet i 15 år... jeg var redd for å ikke bli tatt på alvor da jeg følte jeg ikke var tynn nok... Jeg hadde alvorlig mineral og vitaminmangler. Flere ødelagte tenner og hjerteflimmer. Heldigvis ble jeg tatt på alvor. 

Jeg fikk behandling på Modum bad. Det var en lang prosess. Men nå har jeg vært frisk i mange år. Håper du oppsøker hjelp HI. Selvom du har klart mye på egenhånd trenger du kanskje støtte av psykolog og fagfolk du også ❤️

Det er en grusom og ødeleggende sykdom. 

Anonymkode: e9157...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger :)

Jeg ser skadene på fortennene siden emaljen er borte nederst og et par mm er gjennomsiktige. Jeg har alltid sagt til alle at det er pga brus og energidrikker da jeg har drukket mye av det opp igjennom. Jeg bestemmer meg daglig for at jeg skal klare det. Kvelden er verst når jeg slapper av, men det blir stadig bedre!

Hadde en liten smell igår, men fortsetter på riktig vei idag! Jeg skal bli frisk, men vil ikke ta det opp med noen siden jeg har hatt det i så mange år og føler meg nesten frisk nå :) Men klarer jeg det ikke i løpet av 2019 skal jeg ta det opp med lege og familien :)

Anonymkode: 7d410...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...