Gå til innhold

Jeg får alltid betennelse av mensen (ekkel tråd)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Først blør jeg vanlig, så blir det brunt og begynner å stinke. Skikkelig. Sånn er det nå, har hatt mensen og nå sitter jeg brungult "vann" som lukter død.

Hvorfor!? Er det normalt!? 

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir mer sensitiv i nesen så for meg stinker det, mens andre ikke lukter det jeg lukter. Mulig det er så enkelt.

Anonymkode: a09eb...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du tampong eller bind ?, hvor flink er du til å «lufte» underlivet når du ikke har mensen ?

veldig viktig å la underlivet få puste å ikke bruke for stramme og tette underdeler :)

Anonymkode: eab0d...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du har bakteriell vaginose. Kjøp vagitorier på apoteket eller helsekosten som inneholder gode bakterier for vagina. Ta det når du ikke har mensen. Om det mot formodning ikke virker, be om å bli testet for forskjellige bakterier/virus i skjeden som kan forårsake slike symptomer.

Ellers bør du også tenke på kostholdet ditt. Før og under mensen er immunforsvaret svakere, ergo er vi da mer mottakelige for div. infeksjoner. Så pass på å ha et sunt kosthold med mye grønt og lite sukker. Kutt helt ut sukker før og under mensen.

Anonymkode: 6b756...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sluttet det å lukte når jeg begynte med menskopp for et par sykluser siden. 

Pleide også å få kløe, sopp og bekteriell vaginose. Ikke fått det de siste gangene. (slipper jo å være klan pga bind, og "tørr" pga tampong) 

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir mer sensitiv i nesen så for meg stinker det, mens andre ikke lukter det jeg lukter. Mulig det er så enkelt.

Anonymkode: a09eb...44c

nei, mannen merker det. Og tro meg.. det lukter ikke "mensen", det lukter betent renselse.

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du tampong eller bind ?, hvor flink er du til å «lufte» underlivet når du ikke har mensen ?

veldig viktig å la underlivet få puste å ikke bruke for stramme og tette underdeler :)

Anonymkode: eab0d...50a

Bind. Bruker kun bomull :)

 

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være du har bakteriell vaginose. Kjøp vagitorier på apoteket eller helsekosten som inneholder gode bakterier for vagina. Ta det når du ikke har mensen. Om det mot formodning ikke virker, be om å bli testet for forskjellige bakterier/virus i skjeden som kan forårsake slike symptomer.

Ellers bør du også tenke på kostholdet ditt. Før og under mensen er immunforsvaret svakere, ergo er vi da mer mottakelige for div. infeksjoner. Så pass på å ha et sunt kosthold med mye grønt og lite sukker. Kutt helt ut sukker før og under mensen.

Anonymkode: 6b756...b81

hvordan får man virus der? 

Har kun hatt én sexpartner de siste 10 årene.

Så kostholdet kan gi meg infeksjon? Det er tydelig betent. Akkurat som jeg fikk etter fødsel.

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her sluttet det å lukte når jeg begynte med menskopp for et par sykluser siden. 

Pleide også å få kløe, sopp og bekteriell vaginose. Ikke fått det de siste gangene. (slipper jo å være klan pga bind, og "tørr" pga tampong) 

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Ja, skjønner.. Men dette er uavhengig av tilstanden det nede.

 

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

må legge til, de siste månedene har mensen luktet rart. Fiskete! Så bakteriell vaginose er høyst sannsynlig. MEN!

Et stort men: Det har ikke noe å gjøre med det. For i mange år har mensen vært luktfri hos meg. Underlivet og. Alt har vært i balanse, men selv da kom infeksjonen/betennelsen mot slutten av mensen. Brunt blod/gult vann som lukter betent.

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

må legge til, de siste månedene har mensen luktet rart. Fiskete! Så bakteriell vaginose er høyst sannsynlig. MEN!

Et stort men: Det har ikke noe å gjøre med det. For i mange år har mensen vært luktfri hos meg. Underlivet og. Alt har vært i balanse, men selv da kom infeksjonen/betennelsen mot slutten av mensen. Brunt blod/gult vann som lukter betent.

Anonymkode: 04943...8f7

Ok... Nå har du fått mange forslag, men ingen "passer" deg virker det som. 

Da får du bestille time hos gynekolog da, for da har du en så spesiell tilstand at diagnosen og behandlingen er noe overlatt til de profesjonelle :)

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok... Nå har du fått mange forslag, men ingen "passer" deg virker det som. 

Da får du bestille time hos gynekolog da, for da har du en så spesiell tilstand at diagnosen og behandlingen er noe overlatt til de profesjonelle :)

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Det er i allefall en betennelse, spørsmålet er hvorfor 🤔 De så som sagt ikke noe feil på gu. 

Men jeg får lett betennelser i andre sår og!?

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i allefall en betennelse, spørsmålet er hvorfor 🤔 De så som sagt ikke noe feil på gu. 

Men jeg får lett betennelser i andre sår og!?

Anonymkode: 04943...8f7

Så du vet at det er en betegnelse faktisk, uten at noen prøver gir utslag, og den gir seg av seg selv når mens er over og starter når mens er i gang. 

-Den burde du virkelig gå til gyn legen med, for den er helt ny og magisk 😏 

... En bettenelse har fire kardinaltegn, ikke bare lukt. Men som sagt, du har nok en helt spesiell type, og et syklusavhengig immunforsvar. Noe for forskningen dette. 

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du vet at det er en betegnelse faktisk, uten at noen prøver gir utslag, og den gir seg av seg selv når mens er over og starter når mens er i gang. 

-Den burde du virkelig gå til gyn legen med, for den er helt ny og magisk 😏 

... En bettenelse har fire kardinaltegn, ikke bare lukt. Men som sagt, du har nok en helt spesiell type, og et syklusavhengig immunforsvar. Noe for forskningen dette. 

Anonymkode: 4bd8b...5a2

Jeg har ikke tatt prøver av det. Doh! 

Det starter ikke når mensen er igang, det starter når mensen snart er over. Hver gang. 

Du vet at man får et sår under mensen, ikke sant? Det er derfor man blør.

Jeg skriver det bare som det er, at du er kunnskapsløs, men likevel føler du må svare (les: slenge dritt) er jo synd, da. For deg. 

 

Anonymkode: 04943...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...