Gå til innhold

Holde igjen barnebidrag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har far lov til å holde igjen bidrag? Privat avtale. Men har betalt samme summen i flere år. 

Han truer med å holde igjen fordi han ikke får det som han vil. Altså gå utenom samværsavtalen. 

Anonymkode: 70ac7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Mrs. Dramy skrev:

Og hvorfor kan han ikke ha mer samvær?

Det har sine årsaker, og det mer enn 1. Dessuten har vi en samværsavtale, han ikke følger. Han har tatt sine valg, som ikke har vært bra. 

Men så er det ikke det jeg spør om. 

Anonymkode: 70ac7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo ikke lov til å holde igjen bidrag, men alt avhenger av hva slags avtale dere har. Har dere en avtale om at han skal betale mye mer enn nav sin kalkulator sier kan han holde igjen det dere har en privat avtale på og bare betale det han må...

Ville tatt det gjennom nav så får du det du har krav på via dem.

Skal han endre samværsavtalen må det gjøres på familievernkontoret, så da får han kalle inn til et møte.

Jeg mener stort sett man må være litt rund i kantene, og å bytte en helg eller få ta med ungene på noe gøy i sin familie selv om det er den andre sin samværshelg osv må være helt greit, men om en part er veldig vanskelig og ting bare går en vei så må man vel sette hardt mot hardt og niholde på samværsavtalen.

Anonymkode: 92f03...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo ikke lov til å holde igjen bidrag, men alt avhenger av hva slags avtale dere har. Har dere en avtale om at han skal betale mye mer enn nav sin kalkulator sier kan han holde igjen det dere har en privat avtale på og bare betale det han må...

Ville tatt det gjennom nav så får du det du har krav på via dem.

Skal han endre samværsavtalen må det gjøres på familievernkontoret, så da får han kalle inn til et møte.

Jeg mener stort sett man må være litt rund i kantene, og å bytte en helg eller få ta med ungene på noe gøy i sin familie selv om det er den andre sin samværshelg osv må være helt greit, men om en part er veldig vanskelig og ting bare går en vei så må man vel sette hardt mot hardt og niholde på samværsavtalen.

Anonymkode: 92f03...867

Har ikke sjekket nå om det er riktig beløp. Men han har betalt mindre enn hva kalkulatoren sier tidligere. Og det er heller ikke argumentet. 

Som du sier, burde man kunne bytte osv. Men her er det en situasjon som gjør at jeg ikke kan gi mer. Samtidig så er det null samarbeid. Og store konflikter pga valgene hans. Jeg har virkelig prøvd mitt, og da med flere år med konflikter er jeg nedkjørt psykisk. 

Lettest hadde vært å bare la han gjøre som han vil, men klarer ikke for det går utover barna. Vet det er vanskelig å skjønne dette. Men jeg kan ikke gi detaljer osv. Vil ikke bli kjent igjen. 

Anonymkode: 70ac7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du det bare gjennom nav. Skriv en saklig sms til han hvor du skriver at han ikke forholder seg til samværsavtalen dere nå har, og at siden han heller ikke betaler det dere har blitt enige om så tar du fra nå av bidraget gjennom NAV. Link gjerne til nav sin bidragskalkulator og opplys han hva summen fra nå av blir.  Skriv at du gjør dette for at du vil ha forutsigbarhet og om han vil ha ting anderledes så kan dere ta en time på fvk. 

Anonymkode: d33a8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du det bare gjennom nav. Skriv en saklig sms til han hvor du skriver at han ikke forholder seg til samværsavtalen dere nå har, og at siden han heller ikke betaler det dere har blitt enige om så tar du fra nå av bidraget gjennom NAV. Link gjerne til nav sin bidragskalkulator og opplys han hva summen fra nå av blir.  Skriv at du gjør dette for at du vil ha forutsigbarhet og om han vil ha ting anderledes så kan dere ta en time på fvk. 

Anonymkode: d33a8...a80

Vi har vært innom fvk. Liten hjelp så lenge han ikke blir enig om ting

 

Anonymkode: 70ac7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har vært innom fvk. Liten hjelp så lenge han ikke blir enig om ting

 

Anonymkode: 70ac7...408

Feil å si han ikke blir enig. Mener at han ikke vil endre seg. 

Jeg har virkelig prøvd å samarbeide. Og har ikke mer å gå på lenger. Psyken er tynnslitt pga han og dama hans. Som sagt store konflikter pga hans valg, og ting jeg ikke kan si noe om her. 

Hjelper lite å spørre om hjelp når det er his way or the highway. Og han ikke er interessert i å samarbeide. Dette er over flere år som sagt. Og har prøvd mitt

Anonymkode: 70ac7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...