Gå til innhold

Dere uten bil som ikke bor midt i sentrum


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når barna blir syke? Eksempel må til legevakta, akutte ting. Og legetimer, storhandling, handling av større ting som julegaver, møbler, sportsutstyr etc. 

Bilen gikk ikke gjennom eu kontroll, koster 9000 å få den fikset. Jeg har det trangt økonomisk og tenker at det eneste riktige er å være uten bil til økonmien er på stell. 

 

Men jeg er så redd for at det blir for tungt. Mtp storhandling, syke barn etc.

 

Kan jeg høre erfaringer dere har? 

Mange sier at jeg har råd til taxi ved slike tilfeller, men jeg orker jo ikke selge bilen for å bruke like mange 1000 på taxi...

Anonymkode: 5a4a4...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det buss der du bor da ? Har du familie som kan kjøre dere til legen eventuelt ? En taxitur koster ikke så kjempemye. Kommer an på hvor langt det er til sentrum. Her koster det ca 150 kr, istedenfor å gå i 20 min.

Jeg har ikke lappen pga sykdom, så Jeg farter rundt med elsykkel og sykkelvogn.Kjekk å handle med. 

Barna her er syke hele tiden, men legehjelp er det sjelden vi trenger. 

Anonymkode: c6b3a...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, men har nær familie som er uten bil. De tar taxi til legevakt og andre akutte ting. Legetimer, tannlege, besøk og andre planlagte bruker de kollektiv. Også kollektivt til jobb. De bruker sykkel med sykkeltralle til storhandling. Kjøper de ny sofa, kjøleskap el.l. bestilles det med hjemkjøring. 

Det går greit for dem. Det er jo hva man er innstilt på og vant til. 

Anonymkode: 13285...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt noen mnd uten bil. Storhandel på kolonial.no. Kjøper en del på nett. Bruker kollektivtransport. Går mye (blir sprek). Er ikke flau for å spørre om barna kan få sitte på, gjør andre tjenester selv: eks «kan dere kjøre til kamp? Så kan jeg ta kioskvakten deres neste helg?» Nabobil er også en mulighet, hvis det blir langvarig. 

Anonymkode: 319d8...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med 2 barn, og har ikke råd til bil. Jeg storhandler på meny, og de leverer det på døra. Så småhandler jeg selv, da jeg er i sentrum. Her ble ene barnet mitt akutt syk i høst, da tok vi drosje, det koster ca 300 kr en vei. Men det skjer jo ikke noe akutt med barna ofte. Dette er første gangen på 2 år. Er det noe vi vet i god tid, så spør jeg familie eller venner. Her går det buss jevnlig da, så føler det ikke er så stort problem. Trengte vaskemaskin i fjor, da betalte jeg litt ekstra for at de skulle levere den her hjemme, og ta med den gamle vaskemaskinen.

Anonymkode: 0166b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...