Gå til innhold

Laparoskopi/hysteroskopi


stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

Noen som har vært igjennom det???dele erfaringer? Skal gjøre denne opr på onsdag.gruer meg litt for narkosen og er spent på om jeg blir "dårlig" etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde lapraskopi i 2012, null problem. Det var ikke alt for vondt i ettertid, men vær forberedt på luftsmerter. Narkosen er null problem syns jeg, men så har jeg gjort det mange ganger da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forberedt på luftsmerter...hatt d før og har oxo tatt ks så tror det er verre 🙊🙄 men takk for svar..flere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt lapraskopi i forb m endometeriose, sa og eggstokkbett, totalt 5 ganger. 

Det blir jo ubehag i magen, og ofte smerter i skuldre (gassen irriterer diafragma, hvis nervetråder gir refered pain til skuldre/nakke). Men sånn i forbindelse med narkose så vil jeg komme med et stalltips jeg lærte når jeg selv var i praksis på anestesi avdelingen. .. den sinnsstemning du er i når du sovner er veldig ofte den en våkner i. M. a. o om du er veldig redd og engstelig idet du får narkosen så blir man ofte urolig når man våkner, så det å trene litt minfullness og pusteøvelser er ikke dumt. Har førsøkt det selv i praksis, og merket faktisk forskjell når jeg klarte å roe meg og føle meg trygg før narkosen. 

Anonymkode: 3a427...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet livmor laparoskopisk for noen år siden. 20...15ish, kanskje. Det var veldig uproblematisk, en av de enklere operasjonene jeg har hatt. Litt magevondt noen dager, ømt i kanskje 4-5 dager. Var sykemeldt en uke, men kunne fint jobbe før den var omme.

Narkose har jeg hatt veldig mange ganger og synes er helt uproblematisk, det var det også denne gangen. Hadde ingen skuldersmerter, det har jeg i blant.

Anonymkode: 46800...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjernet livmor med lash/kikhull nå i november. Ende vondt det første døgnet og så ble det fort mye bedre. Trodde det skulle være mye værre 🙂

Anonymkode: 2f83f...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...takk for svar..nå har de fått på plass egglederne mine så da er det store sjanser for å bli gravid likevel....hatt litt luftsmerter men reagerer på sm.stillende så håper jg slippe å ta d i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...