Gå til innhold

Saus til ribbe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor man bruker toro-poser på julaften er litt ufattelig for meg da...

Jeg er på ingen måte noen matsnobb, og toro kan godt brukes til hverdags, men på julaften?

Anonymkode: d4d18...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal snakke stygt om hva andre spiser på julaften. Jeg liker ikke ribbefett som saus, men hvis andre vil spise det, spå er det helt opp  til dem, derfor serverer jeg nådde ribbefett og saus. Jeg jaget satsen selv, men hvis andre velger å gjøre det enkelt og bruke toro, så er det helt opp til dem. 

Jeg legger løk og gulrøtter i langpanna når jeg steker ribba og lager saus av sjyen ved å sile den, ta av en del av ribbefettet før jeg jevner den. 

Anonymkode: 01ed7...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke og har heller aldri fått servert brun saus til ribbe. Det forbauser meg likevel ikke at noen gjør det. Folk har forskjellige tradisjoner og preferanser.

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro sin "saus til stek", koker den lenge og tilsetter stekekraft/ribbefett. Syns den blir veldig god! 

Anonymkode: 2cdd1...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun saus. Bruner mel og vann. Sper med kraft fra ribbesteking. Smaker til og har i fløte på slutten. 

Ribbe bare med stekesjy blir ikke helt det samme. Spesielt potetene trenger en god brun saus😋

Anonymkode: 47fa0...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 23.57, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg hverken har fått det servert noen gang eller hørt om folk som bruker saus til ribbe. Men enkelte er vel mer kresne og må dynke maten i noe. Slik barn bruker ketchup...

Anonymkode: ebe4e...b27

Sånn som deg 😂 Som har fasiten på alt og  snakker ned dem som våger å ha en annen mening 😜

Jeg lager aldri ribbe selv, men har da alltid fått den servert med saus, både privat og på restaurant. 

Anonymkode: 125b4...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn som deg 😂 Som har fasiten på alt og  snakker ned dem som våger å ha en annen mening 😜

Jeg lager aldri ribbe selv, men har da alltid fått den servert med saus, både privat og på restaurant. 

Anonymkode: 125b4...a91

Hvor i landet bor du? Jeg bor sentralt på østlandet og har aldri fått servert saus til ribben "ute" heller.

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i landet bor du? Jeg bor sentralt på østlandet og har aldri fått servert saus til ribben "ute" heller.

Anonymkode: afbd3...b4a

Jeg bor også på Østlandet, i Oslo, og har alltid fått saus til ribben på restaurant både her og i Nord hvor jeg kommer fra. 

Anonymkode: feb4b...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn som deg 😂 Som har fasiten på alt og  snakker ned dem som våger å ha en annen mening 😜

Jeg lager aldri ribbe selv, men har da alltid fått den servert med saus, både privat og på restaurant. 

Anonymkode: 125b4...a91

Har spist ribbe ute mange steder. Aldri fått saus til ribbe. Men ser jo her at mange saus til ribbe folk er Toro folk og det forklarer jo endel. 

Anonymkode: ebe4e...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har spist ribbe ute mange steder. Aldri fått saus til ribbe. Men ser jo her at mange saus til ribbe folk er Toro folk og det forklarer jo endel.  

Anonymkode: ebe4e...b27

Jøss......bare jøss. Hvordan er det mulig å slenge drit om andre pga saus eller ikke saus?

Anonymkode: c01fa...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor også på Østlandet, i Oslo, og har alltid fått saus til ribben på restaurant både her og i Nord hvor jeg kommer fra. 

Anonymkode: feb4b...96b

Svært pussig. Jeg har spist mye julemat ute i Oslo, men aldri sett spor av denne brune sausen. I nord har jeg familie, men der går det bare i pinnekjøtt hos alle jeg kjenner. Da uten brun saus..hehe.

Litt interessant dette med den brune sausen 🙂 Hjemme forstår jeg - for der velger man selv, men at du alltid har fått brun saus på restaurant har jeg vanskelig for å forstå. Muligens på kro - uten at jeg har fått det der heller. Har du eksempler på steder?

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svært pussig. Jeg har spist mye julemat ute i Oslo, men aldri sett spor av denne brune sausen. I nord har jeg familie, men der går det bare i pinnekjøtt hos alle jeg kjenner. Da uten brun saus..hehe.

Litt interessant dette med den brune sausen 🙂 Hjemme forstår jeg - for der velger man selv, men at du alltid har fått brun saus på restaurant har jeg vanskelig for å forstå. Muligens på kro - uten at jeg har fått det der heller. Har du eksempler på steder?

Anonymkode: afbd3...b4a

Har du vondt for å tro på at noen har fått saus på restaurant? Mener du at saus er mindreverdig siden du slenger ut av deg "Muligens på kro". Det er ulike tradisjoner. Jeg er også fra Østlandet, og alle jeg kjenner, og de restaurantene som finnes her, serverer ribbe med saus eller fett, fritt valg. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svært pussig. Jeg har spist mye julemat ute i Oslo, men aldri sett spor av denne brune sausen. I nord har jeg familie, men der går det bare i pinnekjøtt hos alle jeg kjenner. Da uten brun saus..hehe.

Litt interessant dette med den brune sausen 🙂 Hjemme forstår jeg - for der velger man selv, men at du alltid har fått brun saus på restaurant har jeg vanskelig for å forstå. Muligens på kro - uten at jeg har fått det der heller. Har du eksempler på steder?

Anonymkode: afbd3...b4a

Hvorfor er det så viktig å vite hvor, er det for å å prøve å arrestere henne? Her jeg bor, kan man velge saus eller ribbefett til ribbe når man spiser ute, til og med på andre steder enn veikro, akkurat som det skulle ha noe å si. Er det virkelig så vanskelig å tro at mange spiser saus til ribbe?

Anonymkode: c01fa...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Har du vondt for å tro på at noen har fått saus på restaurant? Mener du at saus er mindreverdig siden du slenger ut av deg "Muligens på kro". Det er ulike tradisjoner. Jeg er også fra Østlandet, og alle jeg kjenner, og de restaurantene som finnes her, serverer ribbe med saus eller fett, fritt valg. 

Jeg er enig. Merkelig at noen hardnakket mener alle serverer saus til når vi andre aldri har sett spor av saus? Jeg har spist ribbe mange steder, utallige julebord, restauranter, hos ulike privatpersoner over  store deler av landet og ALDRI sett saus til ribbe. 

Anonymkode: ebe4e...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. Merkelig at noen hardnakket mener alle serverer saus til når vi andre aldri har sett spor av saus? Jeg har spist ribbe mange steder, utallige julebord, restauranter, hos ulike privatpersoner over  store deler av landet og ALDRI sett saus til ribbe. 

Anonymkode: ebe4e...b27

Hva var du enig i sa du?

Anonymkode: c01fa...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. Merkelig at noen hardnakket mener alle serverer saus til når vi andre aldri har sett spor av saus? Jeg har spist ribbe mange steder, utallige julebord, restauranter, hos ulike privatpersoner over  store deler av landet og ALDRI sett saus til ribbe. 

Anonymkode: ebe4e...b27

Det er vel ingen som har sagt at "alle" serverer saus til ribbe, men mange har sagt at de gjør det eller at det er vanlig der de bor. Det er derimot noen som hardnakket prøver å motbevise det, rakke ned på det og be om bevis på det av en grunn jeg ikke hverken klarer eller gidder å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har spist ribbe ute mange steder. Aldri fått saus til ribbe. Men ser jo her at mange saus til ribbe folk er Toro folk og det forklarer jo endel. 

Anonymkode: ebe4e...b27

Hva forklarer det, mener du? At Torofolk (?) går på en spesiell type resturanter? Såkalte Tororesturanter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å vite hvor, er det for å å prøve å arrestere henne? Her jeg bor, kan man velge saus eller ribbefett til ribbe når man spiser ute, til og med på andre steder enn veikro, akkurat som det skulle ha noe å si. Er det virkelig så vanskelig å tro at mange spiser saus til ribbe?

Anonymkode: c01fa...90c

Ikke vanskelig å tro, bare litt pussig. Er ikke ute etter å ta noen - synes bare det er interessant. Trenger ikke å bli aggresiv, jeg bare lurer siden jeg etterhvert begynner å dra på åra, har stor omgangskrets og mye utespising rundt jul - og har aldri sett snurten av brun saus der jeg ferdes. Har ikke bedt noen om å forsvare sine valg, ei heller fremhevet ribbefettet.

Men jeg mener fortsatt at det er mer nærliggende at en kro serverer brun saus enn en restaurant - uten at det er noe galt i det. Hellstrøm og de fleste gourmetkokker lager ikke brun saus til ribba de heller - men mange gjør jo tydeligvis det hjemme uavhengig av hva kokker måtte mene. Sier ikke at folk er undermennesker av den grunn. Men jeg har ALDRI  fått det servert noe sted. Og når folk sier de da ALLTID får det, er det litt morsomt - og jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vanskelig å tro, bare litt pussig. Er ikke ute etter å ta noen - synes bare det er interessant. Trenger ikke å bli aggresiv, jeg bare lurer siden jeg etterhvert begynner å dra på åra, har stor omgangskrets og mye utespising rundt jul - og har aldri sett snurten av brun saus der jeg ferdes. Har ikke bedt noen om å forsvare sine valg, ei heller fremhevet ribbefettet.

Men jeg mener fortsatt at det er mer nærliggende at en kro serverer brun saus enn en restaurant - uten at det er noe galt i det. Hellstrøm og de fleste gourmetkokker lager ikke brun saus til ribba de heller - men mange gjør jo tydeligvis det hjemme uavhengig av hva kokker måtte mene. Sier ikke at folk er undermennesker av den grunn. Men jeg har ALDRI  fått det servert noe sted. Og når folk sier de da ALLTID får det, er det litt morsomt - og jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: afbd3...b4a

Jeg lurer på hvor du spiser som ALDRI har fått saus til ribba? Har du noen eksempler?

Anonymkode: 125b4...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvor du spiser som ALDRI har fått saus til ribba? Har du noen eksempler?

Anonymkode: 125b4...a91

Mange. Bærums verk, Gamle Raadhus, Statholdergaarden mat - og vinkjeller, Lorry, Stortorvets gjæstgiveri, Klækken hotell, Sundvollen hotell..og hjemme hos familie, venner og kollegaer.

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange. Bærums verk, Gamle Raadhus, Statholdergaarden mat - og vinkjeller, Lorry, Stortorvets gjæstgiveri, Klækken hotell, Sundvollen hotell..og hjemme hos familie, venner og kollegaer.

Anonymkode: afbd3...b4a

På Stattholdergaarden serverer de saus til ribba, altså. 

Anonymkode: 549eb...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor man bruker toro-poser på julaften er litt ufattelig for meg da...

Jeg er på ingen måte noen matsnobb, og toro kan godt brukes til hverdags, men på julaften?

Anonymkode: d4d18...dc6

Snobb. 

Anonymkode: f031c...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...