Gå til innhold

Noen som har utrolige "historier" om svigerfamilie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk meg et "sjokk" nå etter 10 sammen med mannen. 

Trodde jeg var av de heldige med min svigerfamilie. Godt å være der, flotte ferier sammen, kunne sitte å snakke lenge med svigermor og kom godt overens med svigerinna mi. Flott og fint forhold. Godt å ha den samme familiefølelsen som vi har med min familie. 

Så kom sjokket. De hater meg. Tåler ikke trynet på meg. Svigermor ser helst at vi skilles og svigerinna mi mener mannen skal skille seg fra meg og ta med seg ungene. Hun mener jeg ikke egner seg som mor.

Vi ser dem 2-3 ganger i året på grunn av stor avstand, men vi har prioritert feriene våre der. Verken jeg eller mannen har noen forklaring på hvorfor. Går ut i fra at de har sakt hvorfor til mannen, men at han ikke vil dele det med meg.

Andre som vil dele sin erfaring?

Anonymkode: a2c7f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fikk meg et "sjokk" nå etter 10 sammen med mannen. 

Trodde jeg var av de heldige med min svigerfamilie. Godt å være der, flotte ferier sammen, kunne sitte å snakke lenge med svigermor og kom godt overens med svigerinna mi. Flott og fint forhold. Godt å ha den samme familiefølelsen som vi har med min familie. 

Så kom sjokket. De hater meg. Tåler ikke trynet på meg. Svigermor ser helst at vi skilles og svigerinna mi mener mannen skal skille seg fra meg og ta med seg ungene. Hun mener jeg ikke egner seg som mor.

Vi ser dem 2-3 ganger i året på grunn av stor avstand, men vi har prioritert feriene våre der. Verken jeg eller mannen har noen forklaring på hvorfor. Går ut i fra at de har sakt hvorfor til mannen, men at han ikke vil dele det med meg.

Andre som vil dele sin erfaring?

Anonymkode: a2c7f...639

Hvordan fikk du vite det da?

Anonymkode: 8e759...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fikk du vite det da?

Anonymkode: 8e759...aa3

Mannen fortalte det etter siste ferien vi hadde der. Merket at det var noe rart, ting var ikke som det pleide. De har tydeligvis spilt godt skuespill tidligere år, men nå blitt lei av å late som.

Anonymkode: a2c7f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen fortalte det etter siste ferien vi hadde der. Merket at det var noe rart, ting var ikke som det pleide. De har tydeligvis spilt godt skuespill tidligere år, men nå blitt lei av å late som.

Anonymkode: a2c7f...639

Det må jo ha skjedd noe?

Anonymkode: 8e759...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte min svigerfamilie om min oppvekst. Det var snakk om mine naboer og da jeg nevnte en gutt skjøt svigermora "jeg visste det! Hun har var gift og har barn fra før!" 

😱

Jeg var WTF?

Mine foreldre er helt ålreite men på avstand. Svigerinna er sjalu hissigpop. 

Mine tanker er at svigerfamilie er noe helt annet enn meg (eller deg). De valgte ikke deg og du valgte ikke dem. 

Min svigerfamilie bor nærmere og derfor ble problemer synligere fortere. Det jeg har gjort,er å slappe av, snakke ikke om vanskelige tema og prøve å unngå konflikter. Vi har helt forskjellige syn på livet, vi har vokst opp under helt forskjellige forhold. Det er ok så langt vi ikke bor alt for nærme. 

De liker ikke måte jeg oppdrar barna på mem det gjør ikke noe faktisk. De må ikke like mine valg. Jeg mener de er altfor simple og egosentriske. Det er også ok. De har levd livet så lenge (begge nærmer seg 80), de vil ikke forandre seg. Som oftest sender jeg barna med mannen (de er store nok) og jeg bruker tiden på meg selv.

Anonymkode: e6f0c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex-Svigermor sa alltid stygge ting til sønnen sin litt forkledd "Faren din elsket aldri han", "du var så stygg som baby, men da du ble 2 år ble du penere", "han er ikke særlig pen han mannen din" (til meg), kjøpte julegaver til alle i familien (meg og barna) men ikke til han, ville utelukke han fra testamentet fordi hun mente han ville sløse bort pengene, osv osv... hun påsto at hun elsket ham og at han var favoritten hennes, men han var nesten alltid deppa etter å ha vært hos henne.

Anonymkode: f6a67...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fortalte min svigerfamilie om min oppvekst. Det var snakk om mine naboer og da jeg nevnte en gutt skjøt svigermora "jeg visste det! Hun har var gift og har barn fra før!" 

 

Anonymkode: e6f0c...592

Hæ? Denne skjønte jeg ikke... 

Du nevnte at en gutt skjøt svigermora? Eller trodde din svigermor at du hadde vært gift og hadde barn fra før? Eller svigermora til nabogutten...?

Anonymkode: c149a...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Denne skjønte jeg ikke... 

Du nevnte at en gutt skjøt svigermora? Eller trodde din svigermor at du hadde vært gift og hadde barn fra før? Eller svigermora til nabogutten...?

Anonymkode: c149a...0db

Hun trodde jeg var gift og hadde barn.

 

Anonymkode: e6f0c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Denne skjønte jeg ikke... 

Du nevnte at en gutt skjøt svigermora? Eller trodde din svigermor at du hadde vært gift og hadde barn fra før? Eller svigermora til nabogutten...?

Anonymkode: c149a...0db

Tror at det skulle stå: da hun nevnte nabogutten, skjøt svigermoren inn med kommentaren om at hun "visste" at svigerinna hadde vært gift tidligere og hadde barn fra før. Altså svigermoren "skyter inn" = "utbryter" med en kommentar

Anonymkode: 4116d...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 16.35, Anonym bruker skrev:

Fikk meg et "sjokk" nå etter 10 sammen med mannen. 

Trodde jeg var av de heldige med min svigerfamilie. Godt å være der, flotte ferier sammen, kunne sitte å snakke lenge med svigermor og kom godt overens med svigerinna mi. Flott og fint forhold. Godt å ha den samme familiefølelsen som vi har med min familie. 

Så kom sjokket. De hater meg. Tåler ikke trynet på meg. Svigermor ser helst at vi skilles og svigerinna mi mener mannen skal skille seg fra meg og ta med seg ungene. Hun mener jeg ikke egner seg som mor.

Vi ser dem 2-3 ganger i året på grunn av stor avstand, men vi har prioritert feriene våre der. Verken jeg eller mannen har noen forklaring på hvorfor. Går ut i fra at de har sakt hvorfor til mannen, men at han ikke vil dele det med meg.

Andre som vil dele sin erfaring?

Anonymkode: a2c7f...639

Så du går utifra at mannen din lyver til deg? hva er det for noe å basere et forhold på egentlig? 

Anonymkode: a4878...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At svigermor delte med halve slekta hvor ruskete vi hadde det hjemme. Var ikke viktig at vi drev med isolering og oppussing, så det ble endel gåing inn og ut. I tillegg var jeg en høygravid hvalross som skvulpa når jeg gikk.

Støv på hjernen? Ja, det har hun.

Anonymkode: bdcb1...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde født tvillinger for tre døgn siden. Svigermor kom på besøk og det første hun gjorde var å stikke en lang finger inn i magen min og si: «Er det en til der inne, eller?».

For å ikke snakke om den gangen hun bodde i huset vårt i tre uker mens vi var på ferie, uten at vi visste det. Snakket med henne på telefon flere ganger, men hun nevnte ikke at hun var i huset vårt. 

Anonymkode: a2484...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde født tvillinger for tre døgn siden. Svigermor kom på besøk og det første hun gjorde var å stikke en lang finger inn i magen min og si: «Er det en til der inne, eller?».

For å ikke snakke om den gangen hun bodde i huset vårt i tre uker mens vi var på ferie, uten at vi visste det. Snakket med henne på telefon flere ganger, men hun nevnte ikke at hun var i huset vårt. 

Anonymkode: a2484...0da

hadde anmeldt

Anonymkode: a4878...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor sa, etter min manns og mitt første barn(hun var vel 1 måned? 2måneder?) at han bør sterilisere seg. 

Hun har også blitt sur fordi yngste ikke ble gutt. Svigerfar sa til sønnen sin, på sykehuset, etter å ha tatt en rask titt på vesle babyjenta som lå i tralla: "Du trenger ikke å få flere barn nå, det blir ikke gutt neste gang."

Svigerfar røper henne ofte, og sier ting til oss som de har snakket om det hjemme. 

F.eks. at mannen min lager all maten (han lager så og si ikke noe av maten), at han gjør alt her hjemme med leiligheten og barna... 

 

Anonymkode: a4878...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende svigerfamilie (mannen jeg tilslutt valgte å slå meg til ro og få barn med) er fantastisk snille. Det sørget jeg for å finne ut av om de var før jeg fikk barn med han. Sikkert fordi jeg hadde noen erfaringer med min x "svigermor" :

Jeg var sammen med, og etterhvert samboer med, en i flere år. Han var yngste barnet, og siste til å flytte ut (i en alder av 20år). For å bruke morens ord så "stjal" jeg veslegutten hennes (dette sa hun stadig, i ramme alvor med gift i blikket) ... - Allerede der burde alarmen gått, og jeg kommet meg unna 😅 Men neida. 

Hun var bitter, og jeg gjorde alt feil. Hun mente jeg var slem som ikke smurte matpakke og pakket arbeidssekken hans hver morgen. Hun kritiserte alltid hvor lite huslig jeg var. (jeg trodde jo på likestilling, hun hadde vært hjemmeværende husmor i 40år). Og ja, jeg var ikke i tvil om at hun hatet meg. Men det hun ikke viste var at jeg måtte finne meg i så mye dritt fra den sønnen hennes, og at han stadig kom i trøbbel som jeg reddet han ut av. Så når det endelig ble slutt mellom oss så finner han seg ei dame som er av samme ulla som han selv... De havner stadig i bråk på byen, i fylle arresten sammen, og mye tull. Han sliter jo med jobben, og alt jeg har passet på sklir jo nå helt ut. 

-Så, over 1år etter bruddet, ringer plutselig telefonen. Det er min x svigermor, som jeg ikke har pratet med siden den gang... Etter litt høflighetsfraser spør hun meg rett ut om jeg ikke kunne ta tilbake sønnen hennes 😂 Eller i det minste snakke med han. For hun nye han hadde funnet seg var det jo bare bråk med. Jeg strevde for ikke å flire, men sa som sant var at dette egentlig ikke var noe nytt og at hun nye ikke har all skyld. Dette måtte de bare ordne opp selv. 

Det er første og eneste gangen en x sin mor har ringt for å be meg komme tilbake 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...