Gå til innhold

Store mandler, barn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 6 år som har store mandler. Tar hun tungen ut så dekker de store deler av åpningen. Hun sliter ikke med å svelge eller svært hyppige infeksjoner, men hun får vond hals ofte, uten at det blir noe halsbetennelse utav det. Så egentlig plager de henne ikke så kjempemye. Greia er mest den at hun hadde en skikkelig halsbetennelse for ca 2 år siden som laget groper i mandlene hennes. Pga disse gropene så fester det seg mye dritt og bakterier bak der, som blir til hvite "steiner" som stinker. Selv om de ikke har ført til kraftige halsbetennelser, så blir hun ofte forkjølet. Er det grunn nok til å fjerne mandlene, eller er det kun om man har veldig hyppige betennelser at det er aktuelt? Vet at mandlene skal beskytte mot bakterier, men hennes samler jo på dritten. Vet ikke om det er så mye hensikt i å ha de da. 

Anonymkode: 07900...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandler er jo der for å beskytte men når de blir så store så har de motsatt virkning sånn som med sønnen min.Han blir mye lettere og oftere syk enn andre barn nettopp pga han har store mandler.

Anonymkode: 17ad9...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente hadde det slik,og når hun ble forkjølet ble mandlene så store at hun fikk brekninger. Fjern dem du, det har alle mine gjort og de har nesten ikke vært syke etterpå.

Anonymkode: c4c73...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min jente hadde det slik,og når hun ble forkjølet ble mandlene så store at hun fikk brekninger. Fjern dem du, det har alle mine gjort og de har nesten ikke vært syke etterpå.

Anonymkode: c4c73...d69

Sånn hadde sønnen min det også når han var yngre,så fort han ble forkjølet så plaget mandlene han så mye at han kastet opp hver gang vi prøvde å gi han mat,men han vokste heldigvis fra det. Vokste ikke datteren din også det av seg? Sønnen min er som sagt ofte syk fortsatt men han er sluttet å kaste opp med forkjølese men får lett feber da.

Anonymkode: 17ad9...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn hadde sønnen min det også når han var yngre,så fort han ble forkjølet så plaget mandlene han så mye at han kastet opp hver gang vi prøvde å gi han mat,men han vokste heldigvis fra det. Vokste ikke datteren din også det av seg? Sønnen min er som sagt ofte syk fortsatt men han er sluttet å kaste opp med forkjølese men får lett feber da.

Anonymkode: 17ad9...f3a

Nei,hun vokste seg ikke av dem. Sønnen min har også fjernet mandlene.Der ble han oppfordret av legen til å fjerne dem, siden de ofte medførte store problemer når gutter kommer i tenårene.

Anonymkode: c4c73...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...