Gå til innhold

Hva er rettferdig, gaver


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er bestekompis med to gutter i klassen som er tvillinger. De skal kjøpe gave til hverandre til jul men jeg vet ikke hvordan det blir mest rettferdig siden de er to og han er en. Er det feks riktig hvis foreldrene deres bruker 200 på vår sønn, og vi bruker 200 på de to tilsammen altså 100 på hver, eller blir det best om de gir ham en gave verdt 100 kroner mens vi må gi for 200 siden de er to?

Anonymkode: 84f24...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

hvis deres barn får for 00 kr, gir dere hvert barn gave for 100 kr, altså 200 tilsammen

Anonymkode: 408b1...3b1

?

Anonymkode: 84f24...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå hvilken verdi der forventer å få gaver for og gi det dere ønsker å gi I den prisklassen som passer dere. Glem millimeterretferdigheten.

Anonymkode: f7e78...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå hvilken verdi der forventer å få gaver for og gi det dere ønsker å gi I den prisklassen som passer dere. Glem millimeterretferdigheten.

Anonymkode: f7e78...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

?

Anonymkode: 84f24...d57

Mistet visst et tall der. Hvis deres barn får for 100 kr skulle det stå. Altså sånn :

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvis deres barn får for 100 kr, gir dere hvert barn gave for 100 kr, altså 200 tilsammen

Anonymkode: 408b1...3b1

 

Anonymkode: 408b1...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver til klassekamerater er vare en liten ting her, mellom 50 og 100 kr. De er uansett to individuelle personer og det å gi og få julegaver er uansett ikke et regnskap som balanserer. 

Anonymkode: 89d16...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal regne beløp per barn. Altså, du betaler 200 kroner fordi de er to barn, de betaler 100 kroner for gave til ditt ene barn.

Anonymkode: 1800a...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis "Per" gir gave til "Ole" og "Truls" til for eksempel 50 kr hver så får han 50 kr fra Truls og 50 kr fra Ole tilbake. 

Anonymkode: b0f2b...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger vennegaver på samme prisnivå som bursdagsgaver, altså 50-100 kr. 

Om jeg var deg ville jeg kjøpt en gave til de hver, de er selvstendige individer og skal ikke "straffes" for å ha en tvillingbror. 

Hadde jeg vært foreldrene til tvillingene ville jeg kjøpt to gaver til din sønn, en fra hver tvilling, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke reagert negativt om det kom en gave fra begge tvillingene heller. Dette får de finne ut av som de vil.

Anonymkode: 501c7...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gir jo gave til hvert barn? Prisen er virkelig ikke hovedsaken her vel?

Og man 'straffer' virkelig ikke barn for at de er tvillinger. 

Anonymkode: 6713d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...