Gå til innhold

Når har man krav på fast ansettelse? (Kommunalt, helse)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ansatt som tilkallingsvikar i hjemmetjenesten i kommunen siden sommeren 2015. Jeg har frem til nå ikke ønsket å ha en fast stilling, da jeg trivdes med å bestemme mine egne arbeidsdager. For en måned siden utlyste sjefen en stillingsprosent på 140% som skulle fordeles for faste ansatte, som også inneholdt helgestillinger. 

Pga. at jeg ikke er fast ansatt, hadde jeg ikke krav om å få tildelt noe av stillingsprosenten.

Siden min ansettelse i 2015 har jeg begynt å studere, og ser mer og mer behovet for å ha en fast inntekt ved siden av. Siden jeg ikke fikk tildelt noe av stillingsprosenten, kom jeg til å tenke på om jeg snart kan stille krav om fast ansettelse? Har prøvd å søke for å se om jeg finner noe informasjon om dette, og ser det står mellom tre og fire år. Jeg har vært ansatt i 3 1/2 år, kan jeg med dette stille krav om fast stilling? 

Takk for svar! Håper noen av dere sitter på mer kunnskap om dette enn hva jeg gjør :-) 

Anonymkode: 5e9cd...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter fem år har du krav på stillingsprosent du har jobbet i snitt de årene. Så om snittet blir 20% eller 80% kommer an på hvor mye du har jobbet. Jobbet du feks én annenhver uke det første året, trekker det ned selv om du har jobbet nærmere 100% det siste året.

Anonymkode: e33e9...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...