Gå til innhold

Dere med tenåringer, som er gravid igjen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg ble mamma som 16 og 20åring med de 2 første, nå er de 14 og 17 år og jeg venter en til i mai, har ikke sagt noe ennå,tenkte og si det på julaften når både farmor og farfar og mine foreldre er der. Jeg og far har vert sammen siden 8 klasse og vert gift siden vi var 23, vi er 34 nå.

hvordan ville dere fortalt det ? regner med at det begynner og synes snart, synes ikke ennå

Anonymkode: 2af15...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde garantert sagt det til dem før farmor og farfar får vite noe, og definitivt ikke brukt julaften til å annonsere nyhetene. Du kan ikke være hundre prosent sikker på at de blir glade for nyhetene med en gang, så jeg ville ikke risikert å bruke den fineste dagen i året på å fortelle dette. 

Anonymkode: e2951...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ifra tidligere så barna ikke får «sjokk» også syns jeg at søsken har førsterett på å få vite det, før besteforeldre venner osv. 

Men jeg ville heller ikke stresset noe over det, de er såpass gamle at tar de de tungt så hadde jeg ikke brydd meg noe særlig heller. 

Anonymkode: 218d3...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min og jeg var 13 og 15 år da vi fikk en atpåkladdsøster, ingen av oss reagerte noe negativt på det. Men jeg ville ikke brukt julaften til å annonsere altså, tenk om de reagerer negativt... Synes helt klart de har rett på å vite det først, og å slippe forholde seg til det for første gang i et familieselskap på julaften.

Har en nabo som fikk barn med sin nye mann da de to eldste fra første ekteskap var 11 og 13 år, der reagerte ene barnet skikkelig negativt. Det var utrolig kleint at mamma hadde sex og gørrflaut at hun var gravid. Ble mye sinne og smelling i dører der gjennom svangerskapet. Men begge to ble veldig glad i gutten da han ble født.

Anonymkode: e925e...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt si noe til barna først. Det er ikke sikkert de blir så glade som du tror med en gang.

 

mine var 12 og 14 år, vi fortalte at vi skulle ha baby og at de var de eneste som visste det. Etter noen dager tok vi runden på besøk i familien. Da fortalte 12 åringen at hun skulle bli storesøster. Alle fikk «sjokk» for ingen trodde vi skulle ha flere barn.

 

etter at nyheten hadde satt seg noen minutter fortalte 14 åringen «det blir tvillinger altså!» og så fikk de nytt sjokk! 😂 ungene syntes det var gøy å ha en hemmelighet. Mulig du kan be de finne på en måte å gi nyheten til slekta på julaften? Og i juleselskap? 

 

Jeg trodde det ville være gøy for de å bli med på 3D ul, så bestilte time privat. Jeg gikk på endel ordinære ul og vi visste alt var fint med babyene. De syntes ikke ul var spennende, bare ekkelt, og ville nesten ikke se! 

Anonymkode: 9f0ae...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen av de vil reagere negativt, og lettere og fortelle alle sammen det, så trenger vi ikke si det mer, vi har bare foreldrene våre, de er enebarn og vi er enebarn,men venner må så klart vente.

så vi forteller det på julaften.

det jeg spurte om var hvordan skal vi si det eller skal vi finne på noe gøy? kjøpe body, t skjorter til dem

Anonymkode: 2af15...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte min tenåring om nyhetene nå nylig, han var kjempebekymret for meg på grunn av kvalme og økt søvnbehov. Han ble innmari lettet og glad for beskjeden, men jeg kan se for meg st å være en av mange som får vite det på julaften kunne ha snudd det til noe mindre positivt. 

 

Anonymkode: dbead...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk tenåringen vite det samme dag jeg fant det ut. Rett etter far. Hun fikk også søsken da hun var 11 år og da ventet vi 19 uker.  

Dine er så store så ville sagt det til de før andre familiemedlemmer. 

Anonymkode: 3f7fe...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ingen av de vil reagere negativt, og lettere og fortelle alle sammen det, så trenger vi ikke si det mer, vi har bare foreldrene våre, de er enebarn og vi er enebarn,men venner må så klart vente.

så vi forteller det på julaften.

det jeg spurte om var hvordan skal vi si det eller skal vi finne på noe gøy? kjøpe body, t skjorter til dem

Anonymkode: 2af15...189

Nå håper jeg du tuller. Lettere å fortelle alle samtidig? Det er da null problem å fortelle barna først. Såppas fortjener de. 

Anonymkode: e2951...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du har bestemt deg- men støtter alle de andre i at dere SELVFØLGELIG må fortelle det til barna først!! De bør slippe å måtte forholde seg til så store nyheter sammen med mange andre. Hva med å fortelle dem det først, og la de gjøre noe gøy ut av å fortelle det til besteforeldre? 

Anonymkode: f87fb...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her fikk tenåringen vite det samme dag jeg fant det ut. Rett etter far. Hun fikk også søsken da hun var 11 år og da ventet vi 19 uker.  

Dine er så store så ville sagt det til de før andre familiemedlemmer. 

Anonymkode: 3f7fe...9f1

Mente 10 uker ikke 19

Anonymkode: 3f7fe...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror ingen av de vil reagere negativt, og lettere og fortelle alle sammen det, så trenger vi ikke si det mer, vi har bare foreldrene våre, de er enebarn og vi er enebarn,men venner må så klart vente.

så vi forteller det på julaften.

det jeg spurte om var hvordan skal vi si det eller skal vi finne på noe gøy? kjøpe body, t skjorter til dem

Anonymkode: 2af15...189

Tror du troller, for så vanskelig kan det ikke være å klare å fortelle ungene det før julaften

Anonymkode: 228cd...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" lettere og fortelle alle sammen det, så trenger vi ikke si det mer" Det høres ut som om du skal dele en dårlig nyhet! Dette er da noe hyggelig som kan sis mange ganger og glede seg over!

Jeg mener at barna burde få vite det først.

Anonymkode: 1a9b4...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte de det idag, jeg spydde, og datteren ble veldig redd for meg, så da fortalte jeg det til henne og broren, begge 2 ble kjempe glad :)

Men da forteller jeg det til foreldrene våre på julaften , synes dere jeg skal kjøpe t skjorter til de,eller gi de en body hver?

Anonymkode: 2af15...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fortalte de det idag, jeg spydde, og datteren ble veldig redd for meg, så da fortalte jeg det til henne og broren, begge 2 ble kjempe glad :)

Men da forteller jeg det til foreldrene våre på julaften , synes dere jeg skal kjøpe t skjorter til de,eller gi de en body hver?

Anonymkode: 2af15...189

Hva skal de med en body? Gi de i det minste en t-skjorte, eller overlat det til barna å finne på noe gøy

Anonymkode: 228cd...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Hva skal de med en body? Gi de i det minste en t-skjorte, eller overlat det til barna å finne på noe gøy

Anonymkode: 228cd...b3b

takk for tips. Fordi da hadde de skjønt det :) kanskje de store kan finne på noe gøy :)

Anonymkode: 2af15...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...