Gå til innhold

Menstruasjon - overgangsalder hjelp!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den kom for sent forrige måned men kom for tidlig denne måned. Det betyr at det bare er 17 dager siden jeg hadde den sist! Jeg har vært stabil i 30 år, så hva er dette? Er det overgangsalderen?

Anonymkode: 232da...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den kom for sent forrige måned men kom for tidlig denne måned. Det betyr at det bare er 17 dager siden jeg hadde den sist! Jeg har vært stabil i 30 år, så hva er dette? Er det overgangsalderen?

Anonymkode: 232da...bd3

Høres helt normalt ut for overgangsalder. Hver tredje måned, eller hver annen uke, eller ikke i det hele tatt, eller aber plötzlich helt utenom tur. Kommer an på hvor gammel du er, da, om overgangsalder er den mest trolige forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan signere Luten. Etter å ha vært regelmessig som ei klokke i alle år, så er jeg nå tilbake til tenåra og har alltid et bind i veska, for gudarna vet når mensen plutselig dukker opp. Den kom hver tredje uke en stund, og når den da varte i 10-11 dager, så var det ikke lange pausene. Nå er det litt hipp som happ når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 47 år. Hjelpes om det er overgangsalderen. Håper heller at det er stress, som noen skriver. Har vært utsatt for stress før men aldri opplevd dette :grine:

Anonymkode: 232da...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 47 år. Hjelpes om det er overgangsalderen. Håper heller at det er stress, som noen skriver. Har vært utsatt for stress før men aldri opplevd dette :grine:

Anonymkode: 232da...bd3

47!? Da er det jo overgangsalderen.. 

Anonymkode: 5dd82...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Starter overgangsalderen allerede rundt 47 års alderen? Tidlig da... Jeg fyller snart 30 år, så er rett rundt hjørnet jeg også. 😅

Anonymkode: 796c0...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

47!? Da er det jo overgangsalderen.. 

Anonymkode: 5dd82...c6e

Trodde jeg hadde 10 år til før start av den:grine: Min mor er 70 og har aldri nevnt at hun er i overgangsalderen, så jeg trodde kanskje at hun ikke hadde komt dithen. Søren for en "lukket" mor jeg har:grine: - hvor er åpenheten? Overgangsalder er vel arvelig??? Siden hun aldri har nevnt, regnet jeg med at hun var sen :grine: Er ikke 47 år for tidlig? Har nå googlet og ser at den kommer i 40 årene! Den kom BRÅTT på for MIN del!!!!

Anonymkode: 232da...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år og har alltid vært regelmessig som ei klokke. Nå er det 5 mnder siden eg hadde mensen sist. Ingen plager og ikke vondt noe sted. Håper det går like knirkefritt videre også 🙂

Anonymkode: bcfc3...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trodde jeg hadde 10 år til før start av den:grine: Min mor er 70 og har aldri nevnt at hun er i overgangsalderen, så jeg trodde kanskje at hun ikke hadde komt dithen. Søren for en "lukket" mor jeg har:grine: - hvor er åpenheten? Overgangsalder er vel arvelig??? Siden hun aldri har nevnt, regnet jeg med at hun var sen :grine: Er ikke 47 år for tidlig? Har nå googlet og ser at den kommer i 40 årene! Den kom BRÅTT på for MIN del!!!!

Anonymkode: 232da...bd3

😂😂😂 Trodde du virkelig at din mor på 70 fortsatt er fruktbar🤣 Min mor kom i overgangsalderen når hun var 40. Og det er helt vanlig.. De fleste er 50ish. 

Anonymkode: 5dd82...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 0.09, Anonym bruker skrev:

Den kom for sent forrige måned men kom for tidlig denne måned. Det betyr at det bare er 17 dager siden jeg hadde den sist! Jeg har vært stabil i 30 år, så hva er dette? Er det overgangsalderen?

Anonymkode: 232da...bd3

Det kan det godt være ja. Å miste mensen kan du og gjøre hvis du har problemer med stoffskiftet

Anonymkode: d2432...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde jeg hadde 10 år til før start av den:grine: Min mor er 70 og har aldri nevnt at hun er i overgangsalderen, så jeg trodde kanskje at hun ikke hadde komt dithen. Søren for en "lukket" mor jeg har:grine: - hvor er åpenheten? Overgangsalder er vel arvelig??? Siden hun aldri har nevnt, regnet jeg med at hun var sen :grine: Er ikke 47 år for tidlig? Har nå googlet og ser at den kommer i 40 årene! Den kom BRÅTT på for MIN del!!!!

Anonymkode: 232da...bd3

Her burde du lese deg opp litt mer. Mellom 40 og 50 er helt vanlig alder for overgangsalderen. Moren din på 70 har selvfølgelig vært i overgangsalderen for lenge siden. 47 er helt normal alder for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen her i Norge er 52 år, mel alt etter 40-42 år regnes som normalt.

Jeg har flere venninner i denne alderen (er 42 år selv) og mange har kommet i overgangsalderen i 40-årene altså, det er helt normalt

Overgangsalderen varer jo gjerne et par år også, så at du begynner når du er 47 er innenfor normalen.

Mammaen din har selvfølgelig vært i overgangsalderen for lenge siden ;)

Det er en arveldig tendens for om den kommer sent eller tidlig, men du kan ikke stole helt på dette. Det er også sånn at mange som får mensen tidlig kommer i overgangen tidlig og omvendt, men heller ikke her er det en fast regel så man vet egentlig aldri.

Det du kan være helt sikker på er at du ikke kommer til å være fruktbar til du er over 70 år....

Anonymkode: 1a2b9...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å være fruktbar men skulle da ønske at min mor hadde fortalt meg når hun selv kom i overgangsalderen. Jeg har en venninne på over 55 år som sier hun ikke har kommet i overgangsalderen fordi hun fikk mensen sent. Jeg tenker ikke at min mor ikke har vært i overgangsalderen trodde kanskje den hadde hoppet over henne siden hun ikke har nevnt det. Er det ikke vanlig å være åpen om slik da? Forstår meg ikke på slik hemmelighetskremmeri. Det kom bare litt brått på dette 

Anonymkode: 232da...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tulle? Hoppet over henne? Du mener hun skulle fortsatt å ha mensen til sin dødsdag fordi hun var så heldig av overgangsalderen hoppet over henne ;)

Nei, de som er av den "gamle skolen" er nok ikke like åpne om slikt som vi er. Du må også huske på at det sikkert er flere tiår siden din mor hadde overgangsalderen og det er slett ikke sikkert du var like mottagelig for hennes ting dengangen som du er i dag... 

Anonymkode: 1a2b9...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker ikke å være fruktbar men skulle da ønske at min mor hadde fortalt meg når hun selv kom i overgangsalderen. Jeg har en venninne på over 55 år som sier hun ikke har kommet i overgangsalderen fordi hun fikk mensen sent. Jeg tenker ikke at min mor ikke har vært i overgangsalderen trodde kanskje den hadde hoppet over henne siden hun ikke har nevnt det. Er det ikke vanlig å være åpen om slik da? Forstår meg ikke på slik hemmelighetskremmeri. Det kom bare litt brått på dette 

Anonymkode: 232da...bd3

Hemmelighetskremmeri? Kom brått på? Er du seriøs nå? Enhver voksen person vet vel om dette? Min mamma er og i 70-årene, og jeg har ingen aning om når hun var i overgangsalderen, det har hun aldri snakket om. Men jeg vet da om dette uansett. Jeg er litt målløs av å lese det du skriver hi

Anonymkode: d2432...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ønsker ikke å være fruktbar men skulle da ønske at min mor hadde fortalt meg når hun selv kom i overgangsalderen. Jeg har en venninne på over 55 år som sier hun ikke har kommet i overgangsalderen fordi hun fikk mensen sent. Jeg tenker ikke at min mor ikke har vært i overgangsalderen trodde kanskje den hadde hoppet over henne siden hun ikke har nevnt det. Er det ikke vanlig å være åpen om slik da? Forstår meg ikke på slik hemmelighetskremmeri. Det kom bare litt brått på dette 

Anonymkode: 232da...bd3

Du var jo kanskje 17 da hun var i overgangsalderen? Ikke sikkert du hadde husket det om du visste det engang? Dette er vel ikke akkurat noe folk utlyser? Men alle vet jo at det skjer med alle kvinner rundt 50+-10...

Anonymkode: cb548...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må tulle? Hoppet over henne? Du mener hun skulle fortsatt å ha mensen til sin dødsdag fordi hun var så heldig av overgangsalderen hoppet over henne ;)

Nei, de som er av den "gamle skolen" er nok ikke like åpne om slikt som vi er. Du må også huske på at det sikkert er flere tiår siden din mor hadde overgangsalderen og det er slett ikke sikkert du var like mottagelig for hennes ting dengangen som du er i dag... 

Anonymkode: 1a2b9...60c

Svigermor flagget dette for 20 år siden. Jeg har aldri hørt om at min mor forteller at da jeg var i overgangsalderen så svettet jeg mye, feks. Min mor ser ut som om hun er 60 og jeg trodde kanskje at hun var like heldig med dette som med det andre men sant nok, sikkert flere tiår siden hun hadde dette. Jeg høres sikkert teit ut men jeg ble overrasket over dette kom brått på meg. 

Anonymkode: 232da...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...