Gå til innhold

Er det innafor å ikke måke snø?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har snødd litt, men enda har det ikke kommer så mye at det er høyere enn understellet på bilen min, så jeg har ikke tatt meg bryet enda. Innafor eller burde jeg ha måkt en eller annen gang forrige snøfall?

Anonymkode: 53f0e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innafor for hvem? Hvis du ikke vil eller gidder å måke, så er det jo ingen som har noe med det å gjøre, de er jo helt opp til deg

Anonymkode: cabb8...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke måke alt før regnet kom og gjorde det umulig å bruke snøfreseren sist. Og det slo om til iskaldt over natta. Da var det gøy å gå og å kjøre bil på parkeringsplassen vår da.. 

Anonymkode: 90c0e...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har våre naboer til nabo, så ville du ha måkt. 

Vi gir litt f, måker når vi må og kunn det vi må..... 

Anonymkode: 227e9...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt  kan du la være. Og se ut som nabolagets rottereir.

Anonymkode: ee90c...26c

Du må nok bo i nabolaget mitt du 😂😂

hei hei!

Anonymkode: 227e9...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt  kan du la være. Og se ut som nabolagets rottereir.

Anonymkode: ee90c...26c

Rottereir fordi man ikke måker 🤣

Anonymkode: cabb8...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å poengtere litt her: jeg måker snø når det kommer en del snø, men hittil er det bare kommet 7-8 cm

Anonymkode: 53f0e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måker snø når det er nødvendig, når det er bestemmer du selv. De eneste det går ut over  er jo de som bor der. 

Ulempen med å vente er at snøen kanskje fryser til, det blir skare, eller at gårdsplassen og trappa blir en diger skøytebane. Da er det nærmest umulig å gjøre noe med...

Anonymkode: 431f7...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måker vi når det har snødd. Gårdsplassen og terrassen. For å kunne gå ut uten å vasse i snø, for å unngå at det blir sporete og håpløst å bevege seg på, og fordi det ser så mye bedre ut. Vi har et par stykker i nabolaget som ikke rydder snø, det ser ikke ut! Den ene måker ikke engang fra veien til inngangsdøra, bare tråkker ned til en slags nesten ufremkommelig sti. Begge disse anti-måkerne er i ett og alt noen raringer, da. 

Men jøss, ditt valg! Hvis det kommer mildvær og siden kulde, så blir det sikkert helt flott å gå og kjøre på. 

Anonymkode: a2bf1...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hva du liker å gjøre det. Selv måker jeg heller ofte, enn å gjøre det en gang når snøen har blitt nedkjørt, klumpete og isete. 

Naboene lo av meg når jeg måkte rundt garasjeport, trapp og det som hører til rundt hos meg. Veien skal brøytebilen i borettslaget gjøre, men den har ikke vært her. Nå er det såvidt bilene klarer å kjøre her, for snøen som kom er nedkjørt, klumpete og nå blitt til is. For meg som kun sykler og går, er det ikke ett problem utover at jeg har kjøpt meg brodder. Tror kanskje naboene ikke ler av meg nå lengre, for det er kun rundt hos meg det ikke er livsfarlig å gå. Strør slik at det er en liten sti å gå på, men kan jo ikke strø så alt er ok når det er så stor plass. 

Anonymkode: d00bb...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måker ikke før det er absolutt nødvendig! Jeg hater å måke og etter å ha måkt 80 kvm er ryggen låst i flere dager etter og jeg spiser smertestillende som godteri. Ifjor drøyde jeg det så lenge som mulig, men når jeg kjørte meg fast i min egen oppkjørsel på vei ut av den innså jeg at slaget var tapt 😂

Anonymkode: e2501...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du vil. Å sette av litt tid til å måke, sparer meg for mye irritasjon senere. Trapper og gangstier blir fort tørre og jeg slipper at grus innbakt i snø fester seg under skoa og dras med inn eller i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, prekæs skrev:

Gjør som du vil. Å sette av litt tid til å måke, sparer meg for mye irritasjon senere. Trapper og gangstier blir fort tørre og jeg slipper at grus innbakt i snø fester seg under skoa og dras med inn eller i bilen.

Her er trappa under tak, så det er ikke snø på den. Jeg bruker en time ca på å måke fordi jeg synes det var sååååå praktisk med stor gårdsplass. Og så er jeg jo ikke hjemme den tiden av døgnet hvor det er dagslys, så det frister ikke å måke på hverdager. Lettere i helger. Da måker jeg mens barna leker ute

Anonymkode: 53f0e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jo ikke helt uten grunn at man har stor varebil med høy bakkeklaring og 4-hjulstrekk :) #hateråmåke #dårligknær #dårligrygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, jeg måkker IKKE snø med mindre det er krise.

..Og når jeg skriver krise, mener jeg når Subaruen min ikke klarer å komme seg fram. Det har enda ikke skjedd, så planen min fungerer utmerket. 

Anonymkode: ce58d...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...