Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Har tre barn og to av dem er som barn flest; hører det de vil høre, surrer, liker ikke gjøre kjedelige ting osv. Helt normalt og håndterlig. Men det ene barnet er utrolig treg! Bestandig! Hun er kjapp i hodet, så det feiler henne ingenting. Hun bruker alltid laaaaang tid på alt hun skal gjøre og hun er likegyldig til konsekvenser somlingen medfører. Hun er 7 år nå, og vi har alltid fått tilbakemelding fra bhg/skole om at hun er treg, så det har vært slik bestandig. Hun er treg med alt; spise, kle på/av, komme seg ut av huset, ordne seg på badet etc. Jeg blir gal! Noen som har hatt slike barn og kan dele tips og ideer? Anonymkode: 89c95...2d7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Jeg har også en sånn. Rask i hodet, treg i alt man skal gjøre. Pusse tenner kan ta 30 min. Lite å gjøre med det, men når jeg spør hva han tenkte på mens han spiste, så skal jeg live at verdensproblemer er blitt løst under måltidet Anonymkode: 54ad2...d3a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 Min sønns bestevenn er sånn. Normalt oppegående, men treeeeeeeg. Rekker ikke å spise lunsjen sin eller gjøre ferdig oppgaver på skolen, lekser bruker han tre-fire ganger så lang tid på som min sønn. Jeg puster med magen og beregner minst dobbelt så lang tid som normalt, når han er med oss. Anonymkode: b08e1...0c0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 *Rekker hånda i været* jeg har en sånn sønn!! Guri så tidkrevende alt er. Har ingen løsning. Han er smart og flink og snill, men treg og vimsete i påkleding, pakke sammen sakene sine for å gå hjem fra venner, gjøre lekser, komme seg i dusjen… Og så inderlig sinna han blir hvis jeg maser. Og så lett å avspore i sånne situasjoner. Han kan riktignok være effektiv også, og gode rutiner hjelper på noe. Anonymkode: da89b...cd6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Jepp, jeg har. Ene barnet mitt er sånn, har ADD. Vi må være i forkant og legge tilrette for mye. Og følge opp, det går ikke å bruke 20 min på å pusse tennene på morgenen. Vi beregner god tid og ber han følge med på klokka og fortelle oss hvor mye tid han har til å feks pusse tenner. Han må dusje og ha smurt seg mat FØR TV-programmer han følger med på starter på kvelden. For å få lov til å se slutten, dersom det blir litt sent, må han pusse tennene i den siste reklamepausen. Han er ekstremt effektiv når det er noe han selv har motivasjon for. Vi er ganske slitne av å måtte følge opp så mye hjemme, men ser en bedring. På skolen går det veldig bra, han er en smart gutt. Han bruker opp konsentrasjonen på skolen. Anonymkode: 9f139...de9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Tre barn her også. Eldstemann er sånn. Han er en født skuespiller i tillegg. Han gråter og først når jeg sier ikke kødd nå så begynner han å le. Han er treg med ting han ikke liker og tusen beskjeder må til flr han rydder etter seg. ETTER SEG. Anonymkode: c37bf...6d0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Jeg har en sånn en også ! Men han er jeg gift med, tels det ? 😂 Anonymkode: 4eb2d...912
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Mamma klagde ofte på at jeg var treg til å kle på meg husker jeg. Fortsatt den dag i dag er jeg ofte sent ute. Tror det er fordi jeg er tidsoptimistisk og at ting ALLTID tar lengre tid en jeg tror. Beregner rett og slett ikke nok tid.. hehe Anonymkode: 5f5f3...423
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 😂🙈 frøkna mi har sin egen tidsregning. Anonymkode: 08169...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå