Gå til innhold

Hva er dette for en "sykdom"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våknet i dag kl 10, fikk sove lenger. Stod opp og orket så vidt frokost. Måtte legge meg på sofaen med skikkelig kroppsverk, hodepine og sykt trøtt. Frøys og svettet, tok tempen, den var bare 37,6. Ligger til vanlig på 36,6 så vet ikke om dette går som feber?

Tok paracet og ibux, ble litt bedre og fikk spist middag, men så fort ibuxen og paraceten er ute så begynner det pån igjen. Men nå og med magevondt og kvalme, men ikke noe som kommer ut.

Uvant å være sååå trøtt, så må snart legge meg, må på jobb i morgen pga vi er bare 2 (en annen kollega er sykmeldt), og det er for tøft å være alene, jobber på legekontor.

Noen andre som har disse symptomene? Har forresten tatt influensavaksinen.

Anonymkode: a3ec5...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et eller annet virus kanskje? 🤷‍♀️

Enten så går det bra, eller så går det over 😉 Du får ta to paracet, og en crp på jobb i morgen. 

Anonymkode: 2060d...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg vært og! Det ble ikke verre enn som så, men skikkelig uggen og slapp et par dager. Første dagen var jeg hjemme fra jobb, andre dagen dro jeg på jobb, men måtte kaste inn håndkle etter noen timer og gå hjem og legge meg. Urven tredje dagen, men forsåvidt frisk - og litt småkvalm av og på ennå. De andre i husstanden er friske. Sikkert noe virus som flyr forbi i mørketida. God bedring.

Anonymkode: 30f65...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lik her også, endelig ferdig. 

Tok derimot ikke noe Paracet og Ibux da det holdt med utmattelsen jeg følte. Sov mye og det hjalp.

Anonymkode: b4d71...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Tok tempen nå og den var gått opp til 38,4. Pleier aldri å ha feber. Må ta paracet og ibux, for de muskelsmertene er helt grusomme. Her var 2 av 3 barn hjemme i 2 dager pga feber i forrige uke, kun feber, så er nok de som har smittet. Men de var ferdig torsdag. Tar meg en tur på jobb i morgen, prøver minst mulig pasientkontakt, og så kan jeg sjekke crp og evt nasopharynx mtp influensa.

God natt.

Hi

Anonymkode: a3ec5...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere. Tok tempen nå og den var gått opp til 38,4. Pleier aldri å ha feber. Må ta paracet og ibux, for de muskelsmertene er helt grusomme. Her var 2 av 3 barn hjemme i 2 dager pga feber i forrige uke, kun feber, så er nok de som har smittet. Men de var ferdig torsdag. Tar meg en tur på jobb i morgen, prøver minst mulig pasientkontakt, og så kan jeg sjekke crp og evt nasopharynx mtp influensa.

God natt.

Hi

Anonymkode: a3ec5...05a

Du går da ikke på jobb når du har feber, når du jobber som sykepleier

Anonymkode: 60bac...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du går da ikke på jobb når du har feber, når du jobber som sykepleier

Anonymkode: 60bac...8f3

*sykepleier var feil, men når du jobber på legekontor

Anonymkode: 60bac...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som influensa dette, og du har ingenting på jobb å gjøre! Hold deg hjemme. Mulig influensavaksinen er like dårlig i år som i fjor.. 

Anonymkode: 8e265...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som influensa dette, og du har ingenting på jobb å gjøre! Hold deg hjemme. Mulig influensavaksinen er like dårlig i år som i fjor.. 

Anonymkode: 8e265...e7c

Heller en kraftig forkjølelse på gang, tenker jeg, eller bare sliten. Kroppen sier ifra av og til. 

Influensaen er, meg bekjent, ikke kommet ennå. 

Anonymkode: a9cea...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller en kraftig forkjølelse på gang, tenker jeg, eller bare sliten. Kroppen sier ifra av og til. 

Influensaen er, meg bekjent, ikke kommet ennå. 

Anonymkode: a9cea...9e1

Åjoda. I full blomst i nord hvertfall. 

Anonymkode: 8e265...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åjoda. I full blomst i nord hvertfall. 

Anonymkode: 8e265...e7c

Å neida, det er kun registrert under 200 tilfeller så langt i sesongen. 

Mange sier de har influensa når de er kraftig forkjølet. 

Anonymkode: a9cea...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stki familien på Romerike har hatt influensa. Høy feber og sengeliggende med smertestillende en drøy uke og så redusert tilstand en uke til.

Anonymkode: 86f0a...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åjoda. I full blomst i nord hvertfall. 

Anonymkode: 8e265...e7c

Med influensa er man mye dårligere enn hi er, altså. 

Anonymkode: ee792...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt være influense, men fordi hi er vaksinert, blir hun ikke like syk som de som ikek har tatt vaksinen.

Anonymkode: ee8ee...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke alle som blir like syke av influensa, selv om de fleste blir sykere av influensa enn av en kraftig forkjølelse kan man faktisk få en lett utgave av influensa også. 

Det kan også godt hende hi har blitt smittet av influensa, men fordi hun er vaksinert blir hun ikke så syk som mange uvaksinerte blir.

Det kan også godt hende det bare er en kraftig forkjølelse, man kan bli nesten like syk av det og symptomene er ganske like, men som regel varer en forkjølelse bare noen dager mens en influensa gjerne sitter i litt lenger.

Anonymkode: b2958...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jobb i dag med paracet og ibux innabords. Hatt meget lite pasientkontakt. Tok en crp som var på 47, så ikke akkurat veldig høy.

Jo, influensaen har kommet, vi har påvist flere, svineinfluensa og. Og i oktober så var jeg på kurs, og der var det folk fra Ahus og de hadde allerede lagt inn noen stykker da.

Får se hvordan kvelden blir, men foreløpig er jeg i grei form, så er nok bare noe forbigående. Unga var jo bare syke i 2 dager med feber. Er ikke noe snørrete, tett, hoste osv..så er nok bare et virus som raser forbi.

Hi

Anonymkode: a3ec5...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...