Gå til innhold

Julepynt laget av barna, hva gjør dere med den?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har vi tre barn i alderen 4-8 pr, og hver jul kommer de hjem med bæreposer med dorullnisser, kort overlesset med glitter, syltetøyglass osv. Mye er koselig og fint, men mye er ikke det. 😅

Hva gjør dere med all denne julepynten? Nå har vi to svære kasser med slikt, og da jeg skulle til å rydde litt i det igår, klikket mannen. Jeg kunne da ikke kaste det! Tar dere vare på alt?

Anonymkode: 612ce...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt vare på alt ja, men mine barn har ikke kommet hjem med bæreposer fulle hvert år. Eventuelle julekort de har laget har vi skrevet på og sendt til den barna ønsker å sende til. Det kunne være mormor og morfar, onkel og tante, bestemor og bestefar, eller venner.

Ellers har jeg tatt vare på det og setter det trofast fram hver jul, men noe blir jo ødelagt etterhvert og da blir det kastet. For øvrig pleier jeg å samle barnehagenissene og skolenissene i en liten gruppe, eller tablå om du vil, og setter dem samlet fram. Det blir faktisk både sjarmerende og kult når de står i en gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakteriehysteri har tatt knekken på dorull-nisser her..  

Jeg prøver å henge det meste på treet. Noen litt lengre bak enn andre ;)

Anonymkode: 98e0c...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukes det virkelig doruller til julepynt i barnehager og skoler enda? Urk, doruller er min store skrekk. Etter å ha jobbet i barnehage i 10 år, har vi enda ikke produsert en eneste dorullnisse

Anonymkode: 4da30...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med det de lager det aktuelle året, og neste år er det visst borte. Men det er null stress, for de kommer med nytt da også. 

Anonymkode: e971c...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter frem alt. Mine har riktignok ikke kommet hjem med poser med nisser, men de hadde kommet frem alle sammen, uansett. 

Anonymkode: 01799...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

I de julehjem jeg har vært i det siste, er det bare perfekte hvite juleengler og julenisser, noen speillysfat og lyskjeder. Ingenting hjemmelaget, selv om det bor barn der. 

HI

Anonymkode: 612ce...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Seriøst?

I de julehjem jeg har vært i det siste, er det bare perfekte hvite juleengler og julenisser, noen speillysfat og lyskjeder. Ingenting hjemmelaget, selv om det bor barn der. 

HI

Anonymkode: 612ce...b22

Har du kikket på ungenes rom? der har jeg sett at det er stæsjet bort av og til. Eller på kommoden i gangen

Anonymkode: 4da30...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?

I de julehjem jeg har vært i det siste, er det bare perfekte hvite juleengler og julenisser, noen speillysfat og lyskjeder. Ingenting hjemmelaget, selv om det bor barn der. 

HI

Anonymkode: 612ce...b22

Jeg syns ikke sånne hjem er pyntet til jul. Det må være rødt til jul og slett helst masse hjemmelaget. Mamma og pappa pynter fortsatt meg nissene jeg og søsknene mine lagde da vi var små og det er det som er jul. 

Anonymkode: 01799...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ingenting som er laget, og synes det er ordentlig trist. Skulle gjerne hatt litt mer, men barnehagen lagde mer tennbriketter og andre bruksting. På skolen gjør de ingenting.

Anonymkode: 575af...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter frem årets pynt, og høydepunktene fra foregående år. Resten luker jeg ut etterhvert. 

Anonymkode: 428c4...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker julepynten ungene har laget. Nisser og engler settes i et av vinduene, på laaaang rekke! Som regel i kjøkkenvinduet rett over spisebordet så vi ser de hver gang vi spiser.

 

jeg har kastet litt julelenker, men ellers henger alt de har laget på juletreet. Alt med initialer og årstall.

 

jeg synes det er ukoselig med svart, hvit og grå jul og stuer. Magasinfint ja! Men så utrolig lite hjemmekoselig og så utrolig lite plass til barn i slike stuer. 

Anonymkode: c9bf9...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henger det på treet og står rundt omkring. Her er det ikke design jul for å si det sånn..hehe

Anonymkode: c56c8...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter selvsagt med det! Både på treet og rundt om i stua. Herregud så trist med hjem som er stylet som en interiør katalog.. 

Anonymkode: 25d2c...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholder veldig lite av det barna har laget, både tegninger og pynt laget i barnehage/skole. For det blir enorme mengder ila åra og jeg samler ikke på alt. Har en minneboks der jeg legger de beste/viktigste ting, men der er jeg veldig selektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med det selvsagt. Hvis ikke det blir glemt bort i kjelleren, men stort sett pynter vi med det. Og det er faktisk den flotteste pynten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg den ene bokhylla i spisestua og samler alt ungene har laget der. Det er den mest sjarmerende julepynten som er! Treet får også litt, men de har ikke lagd så mye til å henge på treet.

Anonymkode: 3856a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det absolutte høydepunkt å hente disse skeive nissene på ski, julekuler med ymse farger, engler som glitrer og søler! De står på hedersplassene❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å se det min lille gutt kommer til å ha med hjem fra barnehage neste jul 😍  Jeg blir nok så stolt!  Jeg er 23 år, faren min pynter fortsatt med julepynt jeg lagde på barneskolen. Han har pynt alle ungene har laget og det er koselig ☺

Anonymkode: 5aef2...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, SELVFØLGELIG pynter vi med det som barna har laget - det er den beste delen av pynten til jul 😍

Og her er det ikke mye hvitt og sølv til jul, det er jo sterilt.. 

Anonymkode: c9cb3...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ett stort fat på spisebordet som jeg har alt av pynt de har laget, her er alt fra kongler dyppet i stearin til lys som er malt på og nisser av div standar. Syns det er fint og samle på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...