Gå til innhold

Jeg hater julen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just now, Anonym bruker said:

Hvis du ikke har barn, så vær så god! 

Har du barn, så er svaret nei. 

Anonymkode: a553f...8c5

Jehovas vitner barn klarer seg fint uten jul.

Anonymkode: 1017b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jehovas vitner barn klarer seg fint uten jul.

Anonymkode: 1017b...4f9

Gjør de egentlg det?

Anonymkode: 9b606...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Gjør de egentlg det?

Anonymkode: 9b606...1cf

Ja, det vil jeg tro. 

Anonymkode: a0463...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vil jeg tro. 

Anonymkode: a0463...3d7

Det er ikke mitt inntrykk. Flere av de barna synes det er trist å ikke få være med på ting i både skole og barnehage

Anonymkode: 9b606...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vil jeg tro. 

Anonymkode: a0463...3d7

Det er jo fordi foreldrene hjernevasker de helt til å tenke at det er feil å feire bursdager og jul. Har selv en far som er Jehovas vitne men takk for at jeg har en mor som ikke er det sånn at vi barna alltid har fått feire bursdager og jul.

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å droppe det ja, selv når du har barn ☺️ Gjør det som gjør deg og din familie fornøyd og glad! 

Anonymkode: 47f77...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å droppe det ja, selv når du har barn ☺️ Gjør det som gjør deg og din familie fornøyd og glad! 

Anonymkode: 47f77...37a

Tror du barna blir glade av å droppe julen?

Anonymkode: 9b606...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror du barna blir glade av å droppe julen?

Anonymkode: 9b606...1cf

Barn er ikke vanskelig å gjøre blide så hvis foreldrene sørger for at barna trives på en annen måte så ja hvorfor ikke. 

Min mening er at barn må lære seg det at ikke alt går som planlagt, men man kan ha det hyggelig og bra allikevel :) 

Anonymkode: 47f77...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn er ikke vanskelig å gjøre blide så hvis foreldrene sørger for at barna trives på en annen måte så ja hvorfor ikke. 

Min mening er at barn må lære seg det at ikke alt går som planlagt, men man kan ha det hyggelig og bra allikevel :) 

Anonymkode: 47f77...37a

Sønnen min teller ned dagene til julaften helt fra begynnelsen av November,skal love deg det ikke hadde vært mulig å kutte ut julefeiringen på julaften uten mye sinne og tårer :P Å plutselig bare kutte ut julefeiringen når du har barn er jo bare direkte ondskapsfullt!

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min teller ned dagene til julaften helt fra begynnelsen av November,skal love deg det ikke hadde vært mulig å kutte ut julefeiringen på julaften uten mye sinne og tårer :P Å plutselig bare kutte ut julefeiringen når du har barn er jo bare direkte ondskapsfullt!

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Veldig enig med deg.

Anonymkode: 9b606...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min teller ned dagene til julaften helt fra begynnelsen av November,skal love deg det ikke hadde vært mulig å kutte ut julefeiringen på julaften uten mye sinne og tårer :P Å plutselig bare kutte ut julefeiringen når du har barn er jo bare direkte ondskapsfullt!

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Vel barna våres vet at ting og planer kan endre seg. Og de tåler det ganske fint, så lenge vi foreldre sørger for at de får en utmerket dag/kveld. 

Kommer Ann på hva man oppdrar barna med. Som sagt, barn bør lære at ikke alt går etter planen hver gang, det gjør dem en tjeneste for det som kommer senere i livet.

i fjor fikk barna en gave hver, resten bestemte vi med dem at de skal gis bort til andre som ikke har så mye. Under 10 og 5. Og de var glade for det om. Den eldste lurte faktisk på om de kunne gjøre det i år også.

syns det er mer ondskapsfullt å ha en sur/gretten mamma eller pappa på julaften. Barn merket sånt, da er det bedre at barna får en annerledes feiring hvor de ser at mor og far er glade.

 

Anonymkode: 47f77...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er ikke mitt inntrykk. Flere av de barna synes det er trist å ikke få være med på ting i både skole og barnehage

Anonymkode: 9b606...1cf

Hva med muslimer og jøder da? De feirer heller ikke jul, og får heller ikke være med på ting i skole og barnehage.

Anonymkode: a0463...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med muslimer og jøder da? De feirer heller ikke jul, og får heller ikke være med på ting i skole og barnehage.

Anonymkode: a0463...3d7

Nå snakker du om ting du tydligvis ikke har peiling på.Vi har hatt flere muslimer her i barnehagen å alle er med på å lage julepynt og er med på gudstjeneste i kirken. De feirer ikke jul selv men barna får lov å lage julepynt som alle de andre og være med i kiken.

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Nå snakker du om ting du tydligvis ikke har peiling på.Vi har hatt flere muslimer her i barnehagen å alle er med på å lage julepynt og er med på gudstjeneste i kirken. De feirer ikke jul selv men barna får lov å lage julepynt som alle de andre og være med i kiken.

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Det gjelder langt fra alle.

Anonymkode: a0463...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å leve gode liv uten julefeiring, hvis du bor i et samfunn som ikke feire jul. Når man bør i Norge der alle andre feirer vil nok de fleste føle det vondt å ikke få være med. Det er imidlertid mange måter å feire på. 

Hva konkret er det du hater? Kan du ikke finne en måte å gjøre det på som du kan trives med?

Anonymkode: 9764c...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker du om ting du tydligvis ikke har peiling på.Vi har hatt flere muslimer her i barnehagen å alle er med på å lage julepynt og er med på gudstjeneste i kirken. De feirer ikke jul selv men barna får lov å lage julepynt som alle de andre og være med i kiken.

Anonymkode: 2fe3e...ce1

Nei, det er sprøyt! På skolen vår er samtlige muslimer fritatt fra skolegudstjenesten, hver gang. 

Anonymkode: 96c59...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så lenge du har barn.

Jeg husker på grunnskolen var det en i klassen som var jehovas vitne. Foreldrene nektet han å være med på noe som helst av juleopplegg, så når vi da hadde adventssamlig, julekalender osv., måtte han ut av klasserommet og vente på gangen til vi var ferdige.

Han hadde noen vanvittige sinneutbrudd iløpet av desember. Jeg skjønte jo at jo eldre jeg ble så var det frustrasjon og sinne for å bli ekskludert på den måten for det var alltid rett før eller rett etter adventsamlinger i klasserommet osv. Da kunne han være så sint at han kastet ting rundt seg og veltet pulter.

Stakkars gutt!

Anonymkode: 64a14...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jehovas vitner barn klarer seg fint uten jul.

Anonymkode: 1017b...4f9

Nei. De klarer seg generelt ikke fint. Men det er ikke bare mangelen på jul som er problemet der.

Anonymkode: 11172...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med muslimer og jøder da? De feirer heller ikke jul, og får heller ikke være med på ting i skole og barnehage.

Anonymkode: a0463...3d7

Alle mine barns muslimske venner er med på alt i regi av skole og barnehage. De har nemlig ikke dummere foreldre enn norske barn. Bestevenninnen til datteren min, muslim fra Afghanistan, var med oss i juleselskapet i fjor fordi hun var nysgjerrig på nordmenns jul, de koser seg også hjemme på julaften men hun lurte på hvordan vi gjorde det, så jeg og hennes foreldre avtalte at hun kunne feire med oss.

Anonymkode: 11172...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...