Gå til innhold

Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 8 år har ei bestevenninne som rett som det er ønsker å overnatte. Noe hun også har gjort flere ganger. Men, nå har hun ikke klart det siden i sommer.

Jeg har snakket med min datter om dette mange ganger, at hun må være forberedt på at det ikke går. Men, hver gang blir min datter like lei seg. Enda hun er godt forberedt på at det antakelig ikke går.

Så nå er jeg litt usikker på om det er så lurt at hun hun får prøve å overnatte hele tiden. Vet mor og far er takknemlige for at hun får prøve, så er litt vanskelig å si at vi får ta en pause. Men, samtidig så er det vanskelig for min datter.

Skal jeg si til foreldrene at vi får ta en pause med overnattingsforsøk her, eller bør min datter tåle dette?

Anonymkode: baf4f...ee2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta burde nok øve seg på overnatting hos noen i familien (besteforeldre, tanter/onkler), hvis det er mulig. Foreldrene har helt sikkert full forståelse for at dere ønsker å vente litt med overnatting igjen. 

Anonymkode: 191e0...6c5

Skrevet

Ta pause om din datter trenger det. De er venner, ikke oppfør dere som behandlingstilbud.

Skrevet

Dere har stilt opp mer en forventet. Beskytt din egen datter også, ikke bare venninnen. Datteren din føler sikkert en grad av at hun har feilet, hver gang det ikke går. Nok er nok. Nå får venninnen øve andre steder, som feks egen familie. 

Anonymkode: 73a23...d23

Skrevet

Overnatting skal jo være hyggelig for alle parter. Om dere har kommet dit nå at dere prøver på overnatting med forventning/visshet om at dette kommer til å gå skeis, så er det jo bare å la være. Venninnen til datteren må jo bare kjenne på nederlag? Hva er vitsen med det liksom...

Anonymkode: 75340...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...