Gå til innhold

Du frisør.. Hvor langt tid bruker du..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På å stripe hår til skuldrene med hette? Frisøren min har innført nytt betalingssystem, det koster 1000 kr pr time å farge/stripe. Sist brukte frisøren 2,5 timer på striping i folie og jeg måtte betale 2500 kr. Vurderer å bestille hettestriper neste gang om det kan ta en time mindre for dette har jeg fattige alenemor ikke råd til. 

Anonymkode: 6d5b6...dbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På å stripe hår til skuldrene med hette? Frisøren min har innført nytt betalingssystem, det koster 1000 kr pr time å farge/stripe. Sist brukte frisøren 2,5 timer på striping i folie og jeg måtte betale 2500 kr. Vurderer å bestille hettestriper neste gang om det kan ta en time mindre for dette har jeg fattige alenemor ikke råd til. 

Bytt frisør! Jeg har vært hos en frisør som brukte 4 timer på noe min faste frisør bruker under 2 timer på. God ide for trege frisører med denne betalingsløsningen. Hva betalte du tidligere?

Anonymkode: 36f27...723

Skrevet

20-25 min på å ta ut stripene. Så kommer det an på hva slags striper du skal ha. Bleking eller farge. Farge tar 30-45 min, bleking varierer på hvor mørkt hår du har. Så skal håret skylles og tørkes. Kommer da også an på hvilke produkter jeg skal bruke og om jeg setter i kur. Så bruker jeg ca 20-30 min på tørking

Anonymkode: 00af2...35c

Skrevet

Ville brukt mellom 1,5-2 timer 

Anonymkode: 250e7...006

Skrevet

Takk for svar. Da blir det hette. (eller hjemmestriping 😉

Skrevet

Er det noen som fortsatt bruker hette?? Husker det som grusomt vondt og ingen av frisørene jeg har brukt de siste 10 årene har tilbudt dette. Hadde helt klart byttet frisør😄

Anonymkode: 8ea52...2ee

Skrevet

Tro det eller ei, men frisører burde ha en timesbetaling på 1000kr i salong for at en frisør skal få grei lønn😅 

jeg bruker som oftest 2,5 time på foliestriper og klipp. Da er det tette foliestriper og bruker som oftest mellom 1-1,5 time å sitte i stripene. Så spørst det hvor lang tid blekingen tar. Kundene pleier å betale mellom 2300-2500 ,- for striping av hele håret sitt og klipp. Koster en del å drive frisørsalong, og må tenke på at pengene du betaler som kunde aldri går rett i lommen til frisøren, 25% er avgift, 25% er skatt, så har de regninger som husleie, telefonregning, produkt som blir brukt, slitasje på salong og utstyr (en saks koster gjerne 4-5000kr) så etter alt dette er betalt i tillegg til at frisøren skal ha lønnen sin som gjerne ikke er mer enn ca 165,- timen, er det ikke mye igjen til overs 😅

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som fortsatt bruker hette?? Husker det som grusomt vondt og ingen av frisørene jeg har brukt de siste 10 årene har tilbudt dette. Hadde helt klart byttet frisør😄

Anonymkode: 8ea52...2ee

Hette er ikke anbefalt å bruke hvis man har hår lengre enn til nakken. Jeg bruker kun hette hvis kunden har så kort hår at jeg ikke får lagt folie🙈 #haterhette 

Skrevet

Skal man da også betale for tiden stripene virker i håret før de skylles ut? Frisøren står jo ikke bare å ser på dette. Min frisør klipper andre kunder i mens.

Som eksempel: Er jeg i salongen 1,5 t, og frisøren bruker 30 min på å dra ut striper, jeg venter 30 min mens stripene virker, og vask/føn tar 30 min, så har jo frisøren brukt 60 min av sin tid, og ikke 1,5 t. 

Eller???

Skrevet

10år siden jeg var frisør nå, men husker at jeg nesten var kjappere med folie en hette. 

#hettekandulikegjernegjøreselvmedblekingfravita... (skaff deg blekehette og heklenål, sørg for at den sitter kjempe tett inntil hodet, og start med å dra ut i nakken og jobb deg oppover. Stikk ikke pinnen for skjevt inn i hette hullet.) 

Anonymkode: 3e9b4...31d

Skrevet
3 minutter siden, Superme skrev:

Skal man da også betale for tiden stripene virker i håret før de skylles ut? Frisøren står jo ikke bare å ser på dette. Min frisør klipper andre kunder i mens.

Som eksempel: Er jeg i salongen 1,5 t, og frisøren bruker 30 min på å dra ut striper, jeg venter 30 min mens stripene virker, og vask/føn tar 30 min, så har jo frisøren brukt 60 min av sin tid, og ikke 1,5 t. 

Eller???

Usikker. Tenker da 60 min burde være rimelig. Vi har heldigvis ikke ett slikt system (selv om det hadde vært bedre for min del da jeg Hadde tjent mer på det)🙈 noen frisører er raskere enn andre, blir feil å ta betalt for tid synes jeg☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...