Gå til innhold

Barna mine har fått fantastisk fin stemor/bonusmamma🙂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min eksmann gikk gjennom et vondt brudd for 5 år siden, men har fått et bra forhold nå og samarbeider bra. For 2 år siden flyttet han sammen med ei ny dame med barn fra før, litt yngre enn mine to. Kort fortalt; hun er fantastisk. Kjærlig og omtenksom, flink til å inkludere barna mine....i tillegg flink til å hjelpe meg hvis min eks er urimelig på noe. 

Måtte bare få det ut😂

Anonymkode: 8a287...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hyggelig og høre de positive sidene også. Ikke bare om hvor grusomme stemødre kan være. 

Håper du viser/sier dette til henne også. 

Anonymkode: 4dc26...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er hyggelig og høre de positive sidene også. Ikke bare om hvor grusomme stemødre kan være. 

Håper du viser/sier dette til henne også. 

Anonymkode: 4dc26...1f9

Ja, gjett om! Handler veldig om min innstilling. Hadde vært enkel sak å legge dama for hat og finne bare feil slik jeg får følelsen mange gjør. Kunne vært bitter at hun lever lykkelig og har det bra med en mann jeg elsket osv. 

Vi har et veldig fint forhold, vi er ikke venninner - men har det hyggelig når vi er sammen, prater eller planlegger hverdagen med barna sammen.

I morgen har hun tatt iniativ til bakedag og har invitert jentene mine også. Ja, og meg...

Anonymkode: 8a287...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig. Jeg kjenner også flere fantastiske bonusmødre (og -fedre), den ene er i ettertid etter femten år blitt skilt fra mannen, men barna som vokste opp med henne har like mye kontakt med henne som med sin egen mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, gjett om! Handler veldig om min innstilling. Hadde vært enkel sak å legge dama for hat og finne bare feil slik jeg får følelsen mange gjør. Kunne vært bitter at hun lever lykkelig og har det bra med en mann jeg elsket osv. 

Vi har et veldig fint forhold, vi er ikke venninner - men har det hyggelig når vi er sammen, prater eller planlegger hverdagen med barna sammen.

I morgen har hun tatt iniativ til bakedag og har invitert jentene mine også. Ja, og meg...

Anonymkode: 8a287...b4a

Da er dere like fantastiske begge to da, og stemor er sikkert takknemlig for at du er den du er også 😊

Anonymkode: 4c6a7...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre om de positive erfaringene. 

Min svigerinne er en fantastisk bonusmamma. Hun er gift med min bror, som har en datter fra et ons. Jenta er akkurat blitt myndig, og min svigerinne har vært hennes trygge havn. Hos mor har hun hatt alt for mye plikter og krav (selv om mor også er kjærlig), og far har vært mye syk opp gjennom årene. Hun har mindre søsken hos både mor og far, men min svigerinne har alltid klart å skape tid og rom for niesen min. Nå har ikke hun hatt noe med mor å gjøre, da samarbeidet mellom mor og far har vært anstrengt, men på tross av dette har hun vært med å forme niese min til er flott og omsorgsfullt menneske.

Anonymkode: 650f6...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre julegave skal man lete lenge etter!

Mine barn har også en fantastisk bonusmor. Vi samarbeider godt og trives sammen! Barna har fått det mye bedre hos faren sin etter at hun kom inn i bildet! 

Jeg tror det er enklere å få et godt forhold om det - som i mitt tilfelle - gikk et par år etter bruddet før de ble sammen. Det er nok langt vanskeligere i de tilfellene hvor mannen flytter omtrent rett fra familien og inn hos nydamen.

Anonymkode: e74eb...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye å være takknemlig for. Men det handler kanskje om litt mer en bare din instilling. Dama er tydeligvis en god person og da er det nok lettere å glede seg over en oppegående stemor.

Dere aner ikke hvordan det er når barna får en stemor som verbalt psyker ned barna ved hver anledning, gjør narr av de, fysisk mishandler barna. Og snur mannen rundt lille fingeren for dette gjorde hun når han ikke var hjemme så barna ble ikke trodd av barna på de verste tingene. 

Dere aner ikke hvordan det er å stå se på barnet sitt snu faren sin ryggen og nekte all samvær, da det ikke vil være rundt dama og er sinna på faren som ikke har trodd på noe.

Og dere aner ikke hvordan det er når stemor prøver å skjule sine handlinger, med å si til at jeg er bitter og sjalu og at ingenting av det barna sier er sant.

En kan ikke være glad for at en slik slange har ødelagt forholdet mellom far og barn. 

Så det handler ofte  om noe mer en bare mor har positiv holdning, så går alt bra. 

Og før dere tar helt av.... min eldste datter har en annen stemor som heldigvis er en snill og oppegående person, så jenta har hatt det fint der. Aldri vært noe problem med samvær og forholdet mellom oss foreldre har også vært bra i alle år.

 

 

Anonymkode: 88340...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bedre julegave skal man lete lenge etter!

Mine barn har også en fantastisk bonusmor. Vi samarbeider godt og trives sammen! Barna har fått det mye bedre hos faren sin etter at hun kom inn i bildet! 

Jeg tror det er enklere å få et godt forhold om det - som i mitt tilfelle - gikk et par år etter bruddet før de ble sammen. Det er nok langt vanskeligere i de tilfellene hvor mannen flytter omtrent rett fra familien og inn hos nydamen.

Anonymkode: e74eb...10b

Støtter denne!

Anonymkode: 2904a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har mye å være takknemlig for. Men det handler kanskje om litt mer en bare din instilling. Dama er tydeligvis en god person og da er det nok lettere å glede seg over en oppegående stemor.

Dere aner ikke hvordan det er når barna får en stemor som verbalt psyker ned barna ved hver anledning, gjør narr av de, fysisk mishandler barna. Og snur mannen rundt lille fingeren for dette gjorde hun når han ikke var hjemme så barna ble ikke trodd av barna på de verste tingene. 

Dere aner ikke hvordan det er å stå se på barnet sitt snu faren sin ryggen og nekte all samvær, da det ikke vil være rundt dama og er sinna på faren som ikke har trodd på noe.

Og dere aner ikke hvordan det er når stemor prøver å skjule sine handlinger, med å si til at jeg er bitter og sjalu og at ingenting av det barna sier er sant.

En kan ikke være glad for at en slik slange har ødelagt forholdet mellom far og barn. 

Så det handler ofte  om noe mer en bare mor har positiv holdning, så går alt bra. 

Og før dere tar helt av.... min eldste datter har en annen stemor som heldigvis er en snill og oppegående person, så jenta har hatt det fint der. Aldri vært noe problem med samvær og forholdet mellom oss foreldre har også vært bra i alle år.

 

 

Anonymkode: 88340...d1c

Skjønner den! Men det er bra at det faktisk går an å fungere for der det gjør det

Anonymkode: 8a287...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt supert ut HI. Jeg tenker at dette nok ofte er en toveis ting, klarer de voksne å legge ting bak seg og sette barna først så er jo bonusen at barna(og de voksne) faktisk får flere støttespillere og omsorgspersoner gjennom livet sitt. Detter er fordelen med å ha bonusforeldre og bonus barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...