Gå til innhold

Glüwein uten alkohol..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal ha førjulsfest i dag, og jeg tenkte å servere varm glüwein som velkomstdrikk. Men det er et par sjåfører med oss. Vet dere om det funker å bare koke alkoholen ut i en alkoholfri versjon? Vil ikke risikerte at noen får promille 😬

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gløgg, heter det da. 

Anonymkode: 88b6e...a12

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gløgg, heter det da. 

Anonymkode: 88b6e...a12

Endret av Polly-Esther
Feil
Skrevet

Argh, fikk ikke siteringen til.. 

Jeg vet at det heter gløgg, men da tenker jeg automatisk på tomtegløgg og sånn, det er altså ikke det jeg mener. Glüwhein er etter det jeg forstår opphavet til gløgg, og er ganske langt fra det søte klisset jeg drakk i oppveksten min. 

Har du forresten svar på det jeg lurte på?

Skrevet

Enkel oppskrift! 

750 ml nybygget rød fruktte

750 ml solbærsaft

250 ml appelsinjus

1 kanelstang

Noen nellikspiker

2 ss honning

Gluhwein er så uendelig mye bedre enn det der søte skvipet tomtegløgg! Kos dere! 

Anonymkode: d1b68...caa

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enkel oppskrift! 

750 ml nybygget rød fruktte

750 ml solbærsaft

250 ml appelsinjus

1 kanelstang

Noen nellikspiker

2 ss honning

Gluhwein er så uendelig mye bedre enn det der søte skvipet tomtegløgg! Kos dere! 

Anonymkode: d1b68...caa

Og om du ønsker en enda mindre søt variant ser du om du klarer å finne solbærjus, de har vel på helsekosten så vidt jeg vet 🙂

Anonymkode: d1b68...caa

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og om du ønsker en enda mindre søt variant ser du om du klarer å finne solbærjus, de har vel på helsekosten så vidt jeg vet 🙂

Anonymkode: d1b68...caa

Tusen takk!! 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...