Gå til innhold

Nattesvette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg vært plaget med nattesvette, ikke hver natt men annenhver. Kan våkne 2-3 ganger om natten og være helt våt, både kropp, dyna og madrassen. Blir helt utslitt av det 🥺 Har vært litt stresset og bekymringsfull de siste ukene, noe jeg ikke kan gjøre noe med det.

Noen som sliter med det samme,

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite å gå på her., men dra til fastlegen. Det kan være alt fra overgangsalder, kreft og til at du har på deg for varm pysj... Nattesvette kan være så mangt

Anonymkode: 80b7d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lite å gå på her., men dra til fastlegen. Det kan være alt fra overgangsalder, kreft og til at du har på deg for varm pysj... Nattesvette kan være så mangt

Anonymkode: 80b7d...10a

åhh takk, nå føler jeg meg bedre.

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bearbeider ting i søvne. I stressende og bekymringsfulle perioder så har det der skjedd meg også inkludert de rareste og skumleste drømmene.  Prøv å gjør noe med  bekjymringene dine og stresset. 

Jeg pleier å tenke sånn at det jeg stresser mest over pleier å ordne seg hver gang.

Anonymkode: a1c6e...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bearbeider ting i søvne. I stressende og bekymringsfulle perioder så har det der skjedd meg også inkludert de rareste og skumleste drømmene.  Prøv å gjør noe med  bekjymringene dine og stresset. 

Jeg pleier å tenke sånn at det jeg stresser mest over pleier å ordne seg hver gang.

Anonymkode: a1c6e...350

Det er vanskelig å gjøre noe med, jeg gjør alt jeg kan for å ikke bekymre meg og stresse men underbevisstheten gir seg ikke så lett.

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lite å gå på her., men dra til fastlegen. Det kan være alt fra overgangsalder, kreft og til at du har på deg for varm pysj... Nattesvette kan være så mangt

Anonymkode: 80b7d...10a

Omg! Gå å ta deg en bolle

Anonymkode: b5b18...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også en slik periode, gikk heldigvis over av seg selv. Mitt beste råd er å sove i ull. Da blir hverken du eller senga gjennomvåt, du får bedre søvn.

Anonymkode: 25f50...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde også en slik periode, gikk heldigvis over av seg selv. Mitt beste råd er å sove i ull. Da blir hverken du eller senga gjennomvåt, du får bedre søvn.

Anonymkode: 25f50...ea9

Jeg sover i trusene og en singlet, har gjort det i mange år. Ull,,hm blir ikke jeg enda varmere?

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg sover i trusene og en singlet, har gjort det i mange år. Ull,,hm blir ikke jeg enda varmere?

Anonymkode: e969d...0f7

Nattsvette er ikke hovedsaklig pga at du er varm. Ull puster og regulerer, så det har aldri vært noe problem her. Trekker alltid til det også når jeg har feber og temperaturen hopper opp og ned.

Prøv en natt eller tre.

Anonymkode: 25f50...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

åhh takk, nå føler jeg meg bedre.

Anonymkode: e969d...0f7

 

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omg! Gå å ta deg en bolle

Anonymkode: b5b18...409

Jammen det er jo sant... Det kan være alt og ikke noe. Og diagnostisk sett så er det vesentlig forskjell om det er en 20åring eller en 50åring,kvinne eller mann. Hi spør bare om nattesvette og det kan være alt fra overgangsalder, kreft, stress til varmt soverom 

Hvorfor spør du da? 

Anonymkode: 80b7d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nattsvette er ikke hovedsaklig pga at du er varm. Ull puster og regulerer, så det har aldri vært noe problem her. Trekker alltid til det også når jeg har feber og temperaturen hopper opp og ned.

Prøv en natt eller tre.

Anonymkode: 25f50...ea9

Har du noe du kan linke til som jeg kan sove i?

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville helt klart gått til lege. Kjenner en som fikk nattsvette, hadde dette noen mnd. Gikk til legen og fikk vite det var symptom på kreft. 

Anonymkode: 2cf25...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattesvette ER et symptom på kreft. På samme måte som vekttap er det. Er man bekymret og plaget med dette går man til legen! Det kan også være absolutt ingenting! Eller stress, som HI selv antar. 

Anonymkode: 6cf12...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lite å gå på her., men dra til fastlegen. Det kan være alt fra overgangsalder, kreft og til at du har på deg for varm pysj... Nattesvette kan være så mangt

Anonymkode: 80b7d...10a

Dette er faktisk rett. Nattesvette skal tas alvorlig. Bestill legetime. 

Anonymkode: 78994...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sover uten nattøy svetter jeg enormt, klissvått sengetøy midt på natta. Uansett om jeg har for varm eller for kald dyne. Derfor sover jeg i en ermeløs ulltrøye, og da svetter jeg ikke. Meget mystisk, men funker som fjell for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svettet i mange år, men da like før mensen eller under mensen og eller etter mensen, men da var det kun under nakken bak. Men de siste dagene har jeg hatt nattesvette flere ganger om natten, og da hele kroppen. Det er faktisk noe jeg går og venter på, et svar på noe, så det kan være pga det, altså bekymringer. 

Har fått time hos lege på fredag, så skal ta dette opp.

HI

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har svettet i mange år, men da like før mensen eller under mensen og eller etter mensen, men da var det kun under nakken bak. Men de siste dagene har jeg hatt nattesvette flere ganger om natten, og da hele kroppen. Det er faktisk noe jeg går og venter på, et svar på noe, så det kan være pga det, altså bekymringer. 

Har fått time hos lege på fredag, så skal ta dette opp.

HI

Anonymkode: e969d...0f7

Jeg har slitt med det samme den siste måneden. Selv med vinduet på vidt gap og minusgrader ute. Og jeg sover naken, i ett håp om at det hjelper. Nå blir jeg da 40 neste år, så har bare tenkt at det er begynnelsen på overgangsalderen. Litt tidlig, men... Mi mor kom dit da hun var 43. Er det virkelig så alvorlig som dere skriver her? 

Anonymkode: f2c43...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive i hovedinnlegget at jeg går på AD, og i den så står det at nattesvette er en av sjeldne bivirkninger, kanskje det er det og kanskje ikke. 

hi

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har slitt med det samme den siste måneden. Selv med vinduet på vidt gap og minusgrader ute. Og jeg sover naken, i ett håp om at det hjelper. Nå blir jeg da 40 neste år, så har bare tenkt at det er begynnelsen på overgangsalderen. Litt tidlig, men... Mi mor kom dit da hun var 43. Er det virkelig så alvorlig som dere skriver her? 

Anonymkode: f2c43...c92

Min mamma kom i overgangsalderen i sene 50 årene, så er ikke redd for det, jeg er 37 år. Alvorlig og alvorlig, noen på nett liker å skremme og noen gir råd, ikke vet jeg.. Men google er full av negativitet når det gjelder alt, og alt er kreft idag.

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å skrive i hovedinnlegget at jeg går på AD, og i den så står det at nattesvette er en av sjeldne bivirkninger, kanskje det er det og kanskje ikke. 

hi

Anonymkode: e969d...0f7

Hva er AD?

Har du sjekket stoffskiftet?

Anonymkode: 52812...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er AD?

Har du sjekket stoffskiftet?

Anonymkode: 52812...38f

antidepressiva.

Har ikke sjekket på et år ca, skal si ifra til lege til uka.

Anonymkode: e969d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke tonen din. Vil du ha ordentlige svar eller at vi skal si at alt er bra? Nattesvette ER et symptom på alvorlig sykdom, men må ikke nødvendigvis ikke bety at du er alvorlig syk fordi det kan være andre årsaker til nattesvette også. Godt hvis du ikke er det, og at du har fått legetime.

Anonymkode: 47800...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omg! Gå å ta deg en bolle

Anonymkode: b5b18...409

Jeg skjønner ikke kommentaren din. Hun har jo rett i det hun sier da

Anonymkode: 52812...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

åhh takk, nå føler jeg meg bedre.

Anonymkode: e969d...0f7

Hvorfor så ufin tone hi?

Anonymkode: 52812...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er faktisk rett. Nattesvette skal tas alvorlig. Bestill legetime. 

Anonymkode: 78994...66a

Uuuæh, nå ble jeg stressa! Har en treåring som svetter mye hver natt. 

Anonymkode: 6f73a...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...