Gå til innhold

Noen andre som hater ballonger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hater de intenst! Hvis noen står og 'slår' på en ballong slik at den går opp og ned får jeg migrene på 10 sek.

Ballonger er djevelens verk! Men jeg trodde kanskje jeg var den eneste som føler et intenst hat mot ballonger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cura skrev:

Jeg hater de intenst! Hvis noen står og 'slår' på en ballong slik at den går opp og ned får jeg migrene på 10 sek.

Ballonger er djevelens verk! Men jeg trodde kanskje jeg var den eneste som føler et intenst hat mot ballonger

Da forstår jeg. Nei, du er ikke alene selv om jeg har annen forklaring. Jeg hater ballonger som pest. Har et barn som kom hjem fra bursdag idag. Jeg klarer ikke engang å blåse dem opp. Hentet barnet mitt i bursdag, der var en annen far som også hentet sitt barn. Han blåste opp ballongen til sønnen sin. Barnet mitt spurte pent om denne faren kunne blåse opp hans ballong også. Deretter svarte han NEI!. Barnet mitt ble lei seg, kom tilbake til meg for å blåse den opp. Jeg har ikke hjerte til å drive med slik mens syntes det hele var leit. I tillegg leser jeg at det er skadelig for miljøet. Hvorfor må alle bursdagsfeiringer inneholde ballonger? 

Anonymkode: 1d41b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fnatt av ballonger når de sprekker. Den lyden gir meg angst! Jeg blåste opp en ballong til selskapet til datteren min, og den eksploderte mens jeg blåste! Jeg sliter med å puste bare av å skrive det ned, var helt jævlig!

Anonymkode: 80519...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har andre behov enn dere over men jeg kommer fra nå av til å spørre om det er ballongfeiring. For hvis det er - så uteblir mitt barn. Jeg kommer også til å si at ballonger vil stigmatisere barnet mitt. Er dere andre "antiballonger" enige i at jeg kan gjøre det? 

Anonymkode: 1d41b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Jeg har andre behov enn dere over men jeg kommer fra nå av til å spørre om det er ballongfeiring. For hvis det er - så uteblir mitt barn. Jeg kommer også til å si at ballonger vil stigmatisere barnet mitt. Er dere andre "antiballonger" enige i at jeg kan gjøre det? 

Anonymkode: 1d41b...773

Hææ, ballonger stigmatiserer barnet ditt? Det er da du som har problemer med ballonger, ikke ungen din. Skal du holde ungen din utenfor fordi det er ballonger i bursdagen, er du helt skrullete? Da kan du snakk om å stigmatisere ungen din da.

Anonymkode: eb17f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, ballonger stigmatiserer barnet ditt? Det er da du som har problemer med ballonger, ikke ungen din. Skal du holde ungen din utenfor fordi det er ballonger i bursdagen, er du helt skrullete? Da kan du snakk om å stigmatisere ungen din da.

Anonymkode: eb17f...a20

Det er din mening. Ballonger er søppel og jeg tilltater ikke barnet mitt å gå i søppelbursdag. Bursdagen som barnet mitt var invitert i hadde heliumballoner. Jeg nekter meg dagens samfunn og setter foten min ned for misbruk av ressurser, tapping av helium og forsøpling av kloden.

Anonymkode: 1d41b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening. Ballonger er søppel og jeg tilltater ikke barnet mitt å gå i søppelbursdag. Bursdagen som barnet mitt var invitert i hadde heliumballoner. Jeg nekter meg dagens samfunn og setter foten min ned for misbruk av ressurser, tapping av helium og forsøpling av kloden.

Anonymkode: 1d41b...773

Gjør det du. Stakkars unge

Anonymkode: eb17f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening. Ballonger er søppel og jeg tilltater ikke barnet mitt å gå i søppelbursdag. Bursdagen som barnet mitt var invitert i hadde heliumballoner. Jeg nekter meg dagens samfunn og setter foten min ned for misbruk av ressurser, tapping av helium og forsøpling av kloden.

Anonymkode: 1d41b...773

Dette var ikke akkurat en forklaring på hvordan ballonger stigmatiserer barnet ditt. Vil du forsøke igjen?

Hvis du skal være konsekvent må du da også holde barnet ditt unna alle selskaper som benytter engangsservise eller -bestikk, har gaver pakket inn i ikke miljøvennlig innpakningspapir, bruker gavebånd i plast osv... Jeg lurer veldig på hvordan du skal klare å gjennomføre dette, og jeg synes veldig synd på barnet ditt som skal ekskluderes fra så godt som alle bursdagsselskaper. 

Jeg er positiv til å være miljøbevisst, jeg. Men jeg har tro på å gjøre endringer selv, og gå foran som et godt eksempel, ikke tvinge andre til å følge mine regler. 

Anonymkode: e22be...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at det tydeligvis hadde vært greit for deg at en annens pappa blåste opp ditt barns ballong, mens du «ikke har hjerte til» å gjøre det selv? Jeg ser ikke sammenhengen...🙄

Anonymkode: e22be...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Jeg har andre behov enn dere over men jeg kommer fra nå av til å spørre om det er ballongfeiring. For hvis det er - så uteblir mitt barn. Jeg kommer også til å si at ballonger vil stigmatisere barnet mitt. Er dere andre "antiballonger" enige i at jeg kan gjøre det? 

Anonymkode: 1d41b...773

Du gjør ditt problem til barnet sitt. Det er selvsagt ikke på noen måte greit, det skjønner jo du også. 

Anonymkode: 93a1c...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Jeg har andre behov enn dere over men jeg kommer fra nå av til å spørre om det er ballongfeiring. For hvis det er - så uteblir mitt barn. Jeg kommer også til å si at ballonger vil stigmatisere barnet mitt. Er dere andre "antiballonger" enige i at jeg kan gjøre det? 

Anonymkode: 1d41b...773

Dette blir for dumt.. Jeg er helt for å være miljøbevisst, men man kan ikke bruke ungen sin på denne måten. Du må jo holde barnet borte fra alt mulig annet der de bruker engangsservise osv (uendelig liste, gidder ikke ramse opp mer, men dere skjønner).

Jeg unngår slike ting selv, oppfordrer ungene til det samme, men tvinger det jo ikke på folk. Det ender med irritasjon, og det kommer iallfall ikke til å hjelpe! Og det går aller mest ut over barnet ditt som ikke får delta på noen ting.

Alt dette fordi noen ikke ville blåse ballongen til barnet ditt. Det er jo ikke miljøet du tenker på. Kjøp en ballongpumpe, problem solved.

Anonymkode: 10581...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening. Ballonger er søppel og jeg tilltater ikke barnet mitt å gå i søppelbursdag. Bursdagen som barnet mitt var invitert i hadde heliumballoner. Jeg nekter meg dagens samfunn og setter foten min ned for misbruk av ressurser, tapping av helium og forsøpling av kloden.

Anonymkode: 1d41b...773

Ok, så da skal du si nei til alle bursdagsinvitasjoner de neste 10 åra? Nå er det sjelden jeg ser heliumballonger i barnebursdager, men vanlige ballonger har de fleste. Det er større sjangse for at barnet ditt vil følge seg stigmatisert av deg enn av ballonger. Lykke til!

Anonymkode: fde6a...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non må ta til "ordet" for dette tåpelige ballonghysteriet som pågår i hver endte bursdag. Dere skriver om stigmatisering men vi kommer ikke til å la barnet bli stigmatisert. Jeg la dette ut på facebooksiden hos barnehagen. Flere foreldre har kastet seg på diskusjonen og vil unngå ballonger i fremtiden. Foreldre som har helium ballonger i en bursdag i fremtiden, det er dem som blir stigmatisert, ikke oss!

Anonymkode: 1d41b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Non må ta til "ordet" for dette tåpelige ballonghysteriet som pågår i hver endte bursdag. Dere skriver om stigmatisering men vi kommer ikke til å la barnet bli stigmatisert. Jeg la dette ut på facebooksiden hos barnehagen. Flere foreldre har kastet seg på diskusjonen og vil unngå ballonger i fremtiden. Foreldre som har helium ballonger i en bursdag i fremtiden, det er dem som blir stigmatisert, ikke oss!

Anonymkode: 1d41b...773

Hahaha, så det var deg ja

Anonymkode: eb17f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hahaha, så det var deg ja

Anonymkode: eb17f...a20

Ja, det er meg. Du er deg. Det er lov å være seg selv.

Anonymkode: 1d41b...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lillesøster som døde av kvelning etter å ha puttet en sprukket ballong i munnen da hun var 3 år. Har aldri hatt ballonger siden og jeg skal heller aldri la mine eventuelle barn få ha ballonger.

Anonymkode: 5453a...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 1.15, Anonym bruker skrev:

Jeg får fnatt av ballonger når de sprekker. Den lyden gir meg angst! Jeg blåste opp en ballong til selskapet til datteren min, og den eksploderte mens jeg blåste! Jeg sliter med å puste bare av å skrive det ned, var helt jævlig!

Anonymkode: 80519...97f

Det har jeg også opplevd. Det var helt grusomt.

Anonymkode: 19a34...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en lillesøster som døde av kvelning etter å ha puttet en sprukket ballong i munnen da hun var 3 år. Har aldri hatt ballonger siden og jeg skal heller aldri la mine eventuelle barn få ha ballonger.

Anonymkode: 5453a...cb8

😢😭😢 så grusomt 

Anonymkode: 19a34...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎12‎.‎2018 den 1.35, Anonym bruker skrev:

Det er din mening. Ballonger er søppel og jeg tilltater ikke barnet mitt å gå i søppelbursdag. Bursdagen som barnet mitt var invitert i hadde heliumballoner. Jeg nekter meg dagens samfunn og setter foten min ned for misbruk av ressurser, tapping av helium og forsøpling av kloden.

Anonymkode: 1d41b...773

Ja, da får du det vanskelig, for ballonger er jo bare en liten del av forsøplingen. Jeg liker ikke ballonger da søsteren min ble kvalt av en da hun var 3 år. Derfor vil ikke jeg ha noe med ballonger å gjøre. Men hvis det er pga miljøet så kan jo nevnes: platikkposer, alt av plastikkbestikk, batterier, lyspærer, ja listen er jp superlang, Hvor setter man grensen da?

Anonymkode: 5453a...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...