Gå til innhold

Blod +3 og protein +3 i urinen hos barn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samt Kreatinin 27. Blodtrykket er bra.

Ingenting å bry seg med? 

11 år. Hun har ikke uvi. Det er snakk på en noe langsomt forbigående autoimmun reaksjon som også går på nyrene. 

Litt sjelden diagnose som mange leger aldri møter på. I litteraturen står det at ved protein +3 skal man henvises til sykehus for videre undersøkelse. Da legen var i kontakt med sykehuset tidligere, hadde hun +1 til 2 med blod og det samme med protein. Da var kreatinin på rundt 35. Sykehuset avventet da videre undersøkelse, og legen sa at økningen ikke var noe å bry seg med. 

Synes det er ubehagelig siden det har vart i 1 1/2 måned alt. Er det urimelig å presse på for undersøkelse av nyrer på sykehuset? Vil jo helst at det skal tas tak i før hun får permanent skade på nyrene. 

Sykdommen blir i utgangspunktet ikke behandlet da prednisolon og andre immunsupressiver har sine bivirkninger de også. 

Anonymkode: 48f32...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken sjelden diagnose er dette? Min sønn på 9 år hadde Blod +3 og protein +4..men kreatinin var 138 ,

Han hadde også veldig lav blodprosent..diagnosen var hemolytisk uremisk syndrom

Anonymkode: c62a1...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken sjelden diagnose er dette? Min sønn på 9 år hadde Blod +3 og protein +4..men kreatinin var 138 ,

Han hadde også veldig lav blodprosent..diagnosen var hemolytisk uremisk syndrom

Anonymkode: c62a1...5f3

Den er ikke så alvorlig og ikke fullt så sjelden som hemolytisk uremisk syndrom. Det er snakk om Henoch Schönleins purpura.

Regner med han var innlagt? Hvor lenge varte påvirkningen av nyrene etter at han ble syk? Og hva gjorde sykehuset mtp. nyrene? 

Det som gjør det mest ubehagelig, er at jeg føler at legen ikke har nok kunnskap. Det skaper usikkerhet, spesielt siden det blomstrer opp gang på gang. I tillegg til petekkier over hele beina, har hun nå hovne knær med smerter og hovne ankler samt blødninger i nyrer og tarm. 

I følge artikkel om sykdommen på legeforeningen.no, skal barn henvises til barnelege ved proteinuri 2+, noe som ikke har blitt fulgt opp. Jeg leser også at det er lite å gjøre med sykdommen, så sånn sett spiller det nok ingen rolle om hun ikke har vært hos spesialist, men det er den nagende følelsen som heg kjenner på...

 

hi 

Anonymkode: 48f32...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir bekymret..stå på ikke gi deg. Hadde ikke selv kunnet slappet av med gjentatte tilbakefall. Hvilket sykehus hører dere til? Min gutt ble sendt til Haukeland,der er de eksperter på hans sjeldne tilstand. Han har greid seg veldig bra. Måtte ha dialyse i 2 døgn og endel blodoverføringer. Tok vel rundt 8 uker før alle prøver av nyrene var fine. I dag 1,5 år senere fungere han bra. Blir fortsatt fulgt opp ang nyrene. Blir han syk slår det fort ut proteiner i urinen og da er de på vakt med engang. Har blitt veldig godt ivaretatt av sykehus og fastlege.

 

Anonymkode: c62a1...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...