Gå til innhold

Hvis penger ikke var et problem, når ville du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

latt barnet starte i barnehage?

Venter tredjemann i mai og han vil da være 15 mnd ved oppstart i barnehage i august. Men bør jeg vente lengre? Vi har råd til det, selv om det selvsagt vil merkes at jeg blir uten inntekt. Men hvis man ser helt bort fra penger, når ville du latt barnet ditt starte i barnehage?

Anonymkode: 1ffdf...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville latt minsten begynne i barnehagen 15 måneder gammel. 

Anonymkode: 53f34...184

Skrevet

2 år korte dager

Anonymkode: 4497b...516

Skrevet

Omtrent som vi gjorde, 14 mnd. Kanskje ventet et par måneder til. Og korte dager – jeg kunne GJERNE jobbet 9–14, f.eks.

Anonymkode: 887e5...b0d

Skrevet

Rundt 2 års alderen. Og ikke fulle dager. Gjort det med begge mine og det har vært ypperlig. 

Anonymkode: 037f6...820

Skrevet

Mine var hjemme til de var to, og det var tilvenningsmessig for lenge. De gråt og gråt, stakkars. Grusomt! 

Anonymkode: f1885...000

Skrevet

Mine startet ved 1,5 års alder. Det var veldig fint. Hadde korte dager og mange fridager innemellom. Tror ingen av de har vært lenger i barnehagen enn fra 8.30-15.00 noen gang. Siden jeg driver mitt eget firma har det vært mulig, har tatt igjen jobb på kvelden ved behov.

Anonymkode: 5926c...9e9

Skrevet

Eldste begynte i barnepark tre dager i uke når hun var 24mnd. Yngste startet i barnehagen når hun var 1,5 år samtidig som storesøster begynte. Dette passet ungene bra. Jeg jobbet turnus, besteforeldre, tante og onkel som lånte ungene mye. Det siste året passet jeg tantebarn når de jobbet og de hadde mine når jeg jobbet. Ungene gjorde utrolig mye rart de første åra, muligens ikke helt vanlige ting for barn i den alderen men mye de fortsatt husker. 

Anonymkode: 6323a...76d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

latt barnet starte i barnehage?

Venter tredjemann i mai og han vil da være 15 mnd ved oppstart i barnehage i august. Men bør jeg vente lengre? Vi har råd til det, selv om det selvsagt vil merkes at jeg blir uten inntekt. Men hvis man ser helt bort fra penger, når ville du latt barnet ditt starte i barnehage?

Anonymkode: 1ffdf...a64

Penger var ikke et problem. Barnet startet ved 12 mnds alder.

Anonymkode: f6a9f...c7d

Skrevet

16 - 17 mnd

Anonymkode: 22516...cc6

Skrevet

Rundt 2 år.

Anonymkode: 63051...6f6

Skrevet

Mine tre har begynt ved ca toårsalder og da var både de og jeg klar. 

Tilvenning og oppstart gikk helt smertefritt med alle tre, jeg tror knapt det ble felt en tåre. 

Anonymkode: e132f...89f

Skrevet

vår første begynte da hun var 18 mnd. syns det var perfekt. kunne godt begynt måneden før. minstemann begynte da han var 15 mnd og syns han var hakket for liten. skulle gjerne ventet noen måneder med han.

Skrevet

Eldste var 14 mnd og yngste var 11 mnd. Gikk fint med begge to.

jeg har nok vært hjemme til de var 18 mnd.

Anonymkode: 722ad...43a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eldste var 14 mnd og yngste var 11 mnd. Gikk fint med begge to.

jeg har nok vært hjemme til de var 18 mnd.

Hadde*

Skrevet

Jeg hadde sendt ham i barnehage ved 15 mnd. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg heller jobbet redusert første året i bhg.

Anonymkode: ac308...565

Skrevet

Jeg har et januarbarn og et februarbarn, begge startet i barnehage i august etter at de hadde fyllt året.

Passet oss og dem veldig bra.

Det som var veldig kjipt var at jeg ble syk i permisjonen med yngste, ble ikke bra og endte etterhvert på aap. Grunnlaget etter permisjon med 80% lønn og ulønnet permisjon i påvente av barnehageplass ble veldig lav. Så her ble det veldig smått med penger etterhvert....

Anonymkode: ece33...d6f

Skrevet

18-24 måneder. 

Anonymkode: fd9d8...c7d

Skrevet

Som ansatt i barnehage i 15 år....2 årsalderen +/- er den vanskeligste tilvenningsalder!! Mye gråt. Da ville jeg heller gått for 12-14 mnd alder eller 3 års alder

Anonymkode: 0c34c...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...