Gå til innhold

Jeg synes dette var så vondt å lese..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en skam og helt forferdelig at sånt kan skje i et av verdens rikeste land, det viser at det er store huller i helsevesenet vårt. Men det verste med dette, er jo at ting ikke blir noe særlig bedre i etterkant, at det ikke læres når tragiske ting skjer. De oppover i systemet skylder på hverandre. de bare beklager og sier at det ikke skulle skjedd. Men de som som føler på ansvaret, de som blir ståendes med den dårlige samvittigheten, er de stakkarene som var på jobb den dagen.

Anonymkode: 91d17...559

Skrevet

gjorde vondt og lese ja :,( norske sykhus er for dårlige

Anonymkode: 5c49a...662

Skrevet

Min mamma var på Haukeland for noen måneder siden. Hun havnet ved et uhell i koma og døde for ingen sjekket henne.. Jeg kunne fortsatt hatt mammaen min om de hadde gjort jobben sin bedre..

Anonymkode: 78812...c7c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mamma var på Haukeland for noen måneder siden. Hun havnet ved et uhell i koma og døde for ingen sjekket henne.. Jeg kunne fortsatt hatt mammaen min om de hadde gjort jobben sin bedre..

Om hvem hadde gjort jobben sin bedre? Du skjønner vel at det ikke er sykepleieren eller legenes feil?

Anonymkode: 5d87d...84e

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hvem hadde gjort jobben sin bedre? Du skjønner vel at det ikke er sykepleieren eller legenes feil?

Unnskyld meg, men du vet ingenting om det var en tabbe av personalet eller om det var pga andre omstendigheter

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

❤️

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På et sykehus må en da kunne forvente at leger og sykepleiere sjekker pasientene sine, og tar de på alvor.Ved forverring i tilstanden skal de i alle fall sjekke pasientene. Det er da ikke de pårørende eller pasientene selv som skal drive med behandling.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men du vet ingenting om det var en tabbe av personalet eller om det var pga andre omstendigheter

Ok, så hvis det skjedde pga at personalet satt på pauserommet og drakk kaffe i stedet for å gjøre jobben sin, er saken en annen. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du blander dette inn i en tråd som handler om tragedier skjedd pga underbemanning?

Skrevet
3 minutter siden, sotosmor skrev:

På et sykehus må en da kunne forvente at leger og sykepleiere sjekker pasientene sine, og tar de på alvor.Ved forverring i tilstanden skal de i alle fall sjekke pasientene. Det er da ikke de pårørende eller pasientene selv som skal drive med behandling.

Selvfølgelig gjør de det. Men når en avdeling er underbemannet til de grader redder de dessverre ikke over alt. Enkelt og ugreit, men ikke skyld på personalet, de gjør så godt de kan og vel så det! 

Skrevet

Veldig trist sak. Men kjente at jeg reagerte på at hun selv kjørte mannen til sykehuset, en tur på 20 min, når han hadde helt tydelige tegn på hjerteinfarkt. Det hadde jeg aldri i verden turt. 

Anonymkode: eb82f...a23

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nok formulert meg annerledes! Personalet som var der var fantastiske mens vi ventet på døden på intensiven. 

Det var nok underbemmaning på avdelingen hun lå på først, og derfor ble ikke sjekket. 

Vi fikk utallige beklagelser og alt det der. Men det forandrer ikke det faktum at mamma døde.

Ja, intensiven hadde fantastisk personale og jeg er uendelig glad for at det var dem hun fikk sine siste dager. 

Men igjen, det forandrer ikke det faktum at hun aldri burde vært på intensiven og dø der når hun ikke var så syk, før hun bed et uhell havnet i koma.

Skrevet

Bemanningen blir dårligere og dårligere. Befolkningen øker. Det blir flere eldre. Det kommer store grupper innvandrere med dårlig helse. De som bestemmer har ikke helsefaglig bakgrunn, men er ofte politikere eller folk som trekkes mot "lederstillinger".

Anonymkode: 6e025...0ff

Skrevet

Dette er så skammelig! Helse-Norge må få de pengene som trenges for å ha en forsvarlig bemanning! Alt annet kommer i andre rekke. 

Nå risikerer Haukeland bot. Men hva hjelper det? Enda mindre penger til bemanning? 

Det er ikke en bedrift eller et foretak. Det er et sykehus. Det må få de midler som er nødvendig. 

Er det samme på sykehjemmet jeg jobber på. Vi har ofte ikke tid til å gi forsvarlig hjelp. Varsler og varsler, men ingenting skjer. 

Samtidig har en av kommunens skoler råd til å sende 100 ansatte på “teambuildingstur” til London i 6 dager. Kost og losji inkludert. 

Det er ikke penger Norge mangler. Det er gode prioriteringer. 

Anonymkode: a172b...3d9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne nok formulert meg annerledes! Personalet som var der var fantastiske mens vi ventet på døden på intensiven. 

Det var nok underbemmaning på avdelingen hun lå på først, og derfor ble ikke sjekket. 

Vi fikk utallige beklagelser og alt det der. Men det forandrer ikke det faktum at mamma døde.

Ja, intensiven hadde fantastisk personale og jeg er uendelig glad for at det var dem hun fikk sine siste dager. 

Men igjen, det forandrer ikke det faktum at hun aldri burde vært på intensiven og dø der når hun ikke var så syk, før hun bed et uhell havnet i koma.

Så forferdelig! ❤️ Hva mener du med uhell?

Anonymkode: e64bf...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...