Gå til innhold

Samleie når begge er sterkt beruset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har samleie etter å ha drukket alkohol og hvor begge er «for» fulle. Det kan være problematisk, fordi:

1. Det er forbudt å ha samleie med en kvinne som er overstadig beruset, da hun er ute av stand til å gjøre valg. Derfor kan ikke handlingen anses å være frivillig uansett hvor pågående hun selv er.
  2. Menn kan ikke forsvare seg med argumentet «jeg var for full til å vite hva jeg gjorde»

Dagen etter føler hun at det har skjedd noe som ikke skulle skje, hva er da rett:

1. han har forgrepet seg på henne
  2. begge har utnyttet en person i en sårbar situasjon og begge er skyldige etter straffeloven
  3. ingen er skyldige, menn kan forsvare seg med at han var full

Anonymkode: be83e...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Noen har samleie etter å ha drukket alkohol og hvor begge er «for» fulle. Det kan være problematisk, fordi:

1. Det er forbudt å ha samleie med en kvinne som er overstadig beruset, da hun er ute av stand til å gjøre valg. Derfor kan ikke handlingen anses å være frivillig uansett hvor pågående hun selv er.
  2. Menn kan ikke forsvare seg med argumentet «jeg var for full til å vite hva jeg gjorde»

Dagen etter føler hun at det har skjedd noe som ikke skulle skje, hva er da rett:

1. han har forgrepet seg på henne
  2. begge har utnyttet en person i en sårbar situasjon og begge er skyldige etter straffeloven
  3. ingen er skyldige, menn kan forsvare seg med at han var full

Anonymkode: be83e...38f

Begge får skylde på fylla, ingen er "skyldige" ut over det. Dessverre kan mannen anklages for overgrep hvis kvinnen er en heks. 

Anonymkode: c407c...256

Skrevet

Jeg har vært i denne situasjonen. Følte meg skitten og ekkel etterpå, men det var da like mye min feil..?

Anonymkode: 31c0c...543

Skrevet

Nr 2. Er dessverre alt for mange der ute som blir for fulle også angrer de på et ligg senere og kaller det voldtekt! 

Da bør de heller unngå å drikke så mye når de ikke har kontroll på det de gjør.

Anonymkode: 8af25...fc5

Skrevet

Herregud. Dette er jo et ikke-problem. 

Anonymkode: f3fe7...3d5

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Herregud. Dette er jo et ikke-problem. 

Anonymkode: f3fe7...3d5

Nei, det er det ikke. Mange som angrer, og skylder på voldtekt etterpå.

Anonymkode: c407c...256

Skrevet

Ingen jurist, men vil tro at nr 2 er riktig. Begge var fulle, og det er ikke lov å utnytte en person i sårbar tilstand enten det er mann eller kvinne. 

Ergo har begge voldtatt hverandre, teknisk sett.

Anonymkode: c9044...4c5

Skrevet

Det er direkte feil å si at det et forbudt å ha samleie med en kvinne som er for beruset. Det er forbudt å ha samleie med en PERSON som er for beruset. Dette gjelderbpde menn og kvinner, så om noen skal rope voldtekt, så er det begge to og da er drt kanskje like greit å la det ligge.

Anonymkode: 94181...54f

Skrevet

Er begge for fulle, så er det jo begge sin feil. 

Jeg har selv hatt sex i fylla 2 ganger, hvor jeg var så full, at jeg husker ingenting etterpå. Men nå vet jeg at jeg ser ikke så full ut, jeg går normalt, prater normalt, så menn tror jo ikke jeg er så full. Så blir jeg og en stor flørt da jeg er full, så jeg er sikker på, at jeg var med på det. Og mannen var jo og full. Jeg har jo mange venninner som har vært i samme situasjon, men ingen av oss har kaldt det voldtekt. Vi tar jo heller ansvar, og sier at vi får slutte å drikke så mye.

Anonymkode: 11ba3...931

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...