Gå til innhold

Barn som hoster og er kvalm, blek og sliten hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har tidligere hatt astma men har egentlig vokst det av seg, men nå har hun hostet i over en uke. Begynte å gi astmamedisiner på mandag,men hun blir bare verre. Hun hoster mest på kvelden/natta, så mye at det går utover nattesøvnen. Hun blir med ut for å ake men kommer inn blek og kvalm fordi hun er så sliten etter 20-30 min. Hun har ikke hatt feber og er i fin form på dagen egentlig. Skal ringe legen i morgen. Noen som har opplevd det samme?noe som går? Hun er 7 år. 

Anonymkode: c8819...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men da ringer dere selvfølgelig lege. 

Anonymkode: ac13a...528

Skrevet

Skal ringe i morgen, bare tenkte det ikke var noe vits siden hun ikke har feber. Da er det sikkert bare virus. 

Skrevet

Kikhoste? Det kan de få selv om de er vaksinert

Anonymkode: 460d8...832

Skrevet

Man har vel ofte feber da? Hvordan finner legen ut dette?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man har vel ofte feber da? Hvordan finner legen ut dette?

Mine barn hadde kikhoste uten feber. Legen må ta en prøve for å finne det ut, men husker ikke om det var blodprøve eller hva, det er noen år siden vi hadde det. 

Anonymkode: 460d8...832

Skrevet

Hva slags hoste er det? Bjeffende?

Anonymkode: e990c...fcf

Skrevet

Sånn har min 7 åring vært i 4 uker. Begynte med forkjølelse så ble det mye feber og nå forkjølelse igjen. Vi har tatt alle mulige prøver hos legen og de finner ingenting. Kun at han har virus. Det som går nå sitter i for noen i 3-5 uker. Så håper han blir frisk snart. 

Anonymkode: 54031...b65

Skrevet

Her kommer litt tanker fra meg. Jeg har en mann og tre barn med astma og har dessverre en del erfaring på feltet. Jeg synes det høres ut som at barnet ditt rett og slett er astmatisk. 

Er du en gang astmatiker, så er du "alltid" astmatiker. Man kan godt ha lange perioder uten symptomer og så få det tilbake igjen. Mannen min var for eksempel ganske symptomfri fra han var ca 8 år til rundt 20 år, men fikk masse symptomer igjen da. 

Jeg tenker at barnet ditt fortsatt er plaget av astma og at du bør ta en kontroll av den hos legen. Det er lettvint for dem å si at "de vokser det av seg", men det er ikke alltid så rett frem. 

Husk at flutide og andre steroider bruker flere dager på å virke og at optimal effekt først oppnås etter over en måneds bruk. Hvis du kun bruker ventoline så lindrer jo det bare der og da og gjør ingenting med den underliggende infeksjonen. 

Hos oss er det skikkelig kaldt nå, det kan også være en faktor her. En annen ting som er kan trigge astma nå er julestjerner (blomsten) som slipper ut masse partikler. Stearinlys kan forverre, samme med vedfyr og stekeos. Desember er mao en skikkelig drittmåned for astmatikere. 

Ønsker deg masse lykke til og god bedring til jenta di. Jeg har sittet oppe med baby som ikke får puste ordentlig hele natta, hvis det får deg til å føle deg bedre :)

Anonymkode: c624c...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...