Gå til innhold

Smerter når blæra tømmes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke vondt å tisse. Derimot gjør det vondt når blæren nesten er helt tom. Veldig vondt altså! Synes jeg alltid har det når jeg har mensen, ikke ellers. Gjør vondt i  eggstokkene, i skjeden og helt bak mot rumpa :( En verkende smerte. 

Anonymkode: 6ad1d...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte: Hvorfor er det sånn? 

Skrevet
1 time siden, prekæs skrev:

Typisk uvi. Ville kontaktet legen snarest.

Har tatt test før og da var det ingenting (infeksjon)

Skrevet

Endometeriose? 

Anonymkode: a52e6...cb6

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endometeriose? 

Hvordan ser de det? Nettopp vært hos gynekolog, men de kan kanskje ikke se det..

Skrevet

Hvorfor drar du ikke til lege, men spør her?🤔

Anonymkode: 6fa21...097

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor drar du ikke til lege, men spør her?🤔

Anonymkode: 6fa21...097

Fordi de ikke finner urinveisinfeksjon🤔

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser de det? Nettopp vært hos gynekolog, men de kan kanskje ikke se det..

Les på endometeriose foreningen.no

Kort fortalt så ser de ikke det på us eller ultralyd, kun ved operasjon - og selv da ser man kanskje ikke om det sitter på blære, tarm etc. 

Det er mange grader av det. Fra de som knapt merker noe, til de som har kroniske menssmerter og blødninger så ille at de velger å gå i tidlig overgangsalder (det hjelper jo ikke å bare fjerne livmor). 

Behandlingen er ofte p-piller etc, nsaids,paracet og annen smertestillende. 

Har selv operert for det 3 ganger (det er siste utvei når det er ille nok), og de finner endometeriose vev i bukhulen men ingen andre steder. Selv mistenker jeg at jeg har i tarm også pga smerter og blødninger i tarmen som er syklusavhengig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Les på endometeriose foreningen.no

Kort fortalt så ser de ikke det på us eller ultralyd, kun ved operasjon - og selv da ser man kanskje ikke om det sitter på blære, tarm etc. 

Det er mange grader av det. Fra de som knapt merker noe, til de som har kroniske menssmerter og blødninger så ille at de velger å gå i tidlig overgangsalder (det hjelper jo ikke å bare fjerne livmor). 

Behandlingen er ofte p-piller etc, nsaids,paracet og annen smertestillende. 

Har selv operert for det 3 ganger (det er siste utvei når det er ille nok), og de finner endometeriose vev i bukhulen men ingen andre steder. Selv mistenker jeg at jeg har i tarm også pga smerter og blødninger i tarmen som er syklusavhengig. 

Skjønner. Men ser man det på MR? Jeg har fått verre menssmerter de siste årene, og større blødninger også. Men kan ikke gå på p-piller (økt fare for blodpropp), og er allergisk mot nsaids. Reagerer også på paracet, så tør ikke å ta det. 

Skrevet

Skjønner. Men ser man det på MR? Jeg har fått verre menssmerter de siste årene, og større blødninger også. Men kan ikke gå på p-piller (økt fare for blodpropp), og er allergisk mot nsaids. Reagerer også på paracet, så tør ikke å ta det. 

Nei, det syntes ikke på mr. 

Jeg har selv leiden, så prevansjonsfri de siste 15årene. Tåler kun vimovo (etter magesår), men tåler heldigvis paracet og derfor også paralgin forte. 

Men les litt om det, og snakk med gyn legen din. Kanskje vi er inne på noe

Skrevet

Sånn har jeg og fra tid til annen! Nesten som leggkrampe i blæren når jeg er ferdig å tisse, kjempe vondt. Aner ikke hva det kommer av, men tviler på det er uvi for ingen sviing under vannlatning eller hyppig, kanskje 1 gang per 14. Dag elns. 

Anonymkode: 947c8...f0c

Skrevet

Sånn har jeg det også! Og jeg får en slags følelse av mensenkramper når blæra er full også. Føler også at jeg tisser ganske ofte og mye. Og sliter med stikninger flere plasser i området fra nedre magedel og ned til baken.

Anonymkode: 300e2...6d6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn har jeg det også! Og jeg får en slags følelse av mensenkramper når blæra er full også. Føler også at jeg tisser ganske ofte og mye. Og sliter med stikninger flere plasser i området fra nedre magedel og ned til baken.

Anonymkode: 300e2...6d6

Jeg tisser ikke ofte og mye, men ellers høres smertene lignende ut. Her er de ner verkende, sliter litt med urinsyregikt og smertene ligner.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn har jeg og fra tid til annen! Nesten som leggkrampe i blæren når jeg er ferdig å tisse, kjempe vondt. Aner ikke hva det kommer av, men tviler på det er uvi for ingen sviing under vannlatning eller hyppig, kanskje 1 gang per 14. Dag elns. 

Anonymkode: 947c8...f0c

Ja. Det er sånn det er! Jeg har det ofte hvis jeg har menstruasjon..

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det syntes ikke på mr. 

Jeg har selv leiden, så prevansjonsfri de siste 15årene. Tåler kun vimovo (etter magesår), men tåler heldigvis paracet og derfor også paralgin forte. 

Men les litt om det, og snakk med gyn legen din. Kanskje vi er inne på noe

En jeg kjenner fikk diagnostisert det etter mr. 

Skrevet

Jeg har akkurat hatt slike smerter. Viste seg at den ene eggstokken min vridde seg! Heldigvis klarte den å vri seg løs igjen. Jeg fikk beskjed om at det haster å komme seg til legevakt hvis det skjer igjen, for da vrir de den tilbake på plass eller opererer den ut. Klarer ikke kroppen selv å ordne opp så stopper blodtilførselen på eggstokken og må da opereres ut hvis det har vært i klem for lenge. 

Anonymkode: 22a6a...dd8

Skrevet

En jeg kjenner fikk diagnostisert det etter mr. 

Vel, da handlet det mer om symptombildet. Endometeriose vev er ikke mulig å skille fra annet vev på mr. #knowyouranatomi101

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, da handlet det mer om symptombildet. Endometeriose vev er ikke mulig å skille fra annet vev på mr. #knowyouranatomi101

Ja, det kan godt hende.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat hatt slike smerter. Viste seg at den ene eggstokken min vridde seg! Heldigvis klarte den å vri seg løs igjen. Jeg fikk beskjed om at det haster å komme seg til legevakt hvis det skjer igjen, for da vrir de den tilbake på plass eller opererer den ut. Klarer ikke kroppen selv å ordne opp så stopper blodtilførselen på eggstokken og må da opereres ut hvis det har vært i klem for lenge. 

Men vrir den seg hver måned da? 

Skrevet

Men vrir den seg hver måned da? 

Skal ikke gjøre det, da er man i såfall maks uheldig. Men likevel greit å tenke på at det kan være en årsak til smertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...