Gå til innhold

Lettere ned i vekt om man tar ut hormonspiralen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer så fælt på det med vekt og hormonspiral.... Gikk opp da jeg satte den inn..., men vet jo ikke om det skyldtes spiralen... Blir liksom ikke kvitt de kiloene igjen...

Anonymkode: 25c39...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det håpet jeg da jeg tok ut min, men det skjedde ingenting, gitt. Det eneste som har fått meg ned i vekt etter at barna kom, er 5:2 (hvor du "faster" to dager i uka (ikke sammenhengende), dvs. spiser maks 500 kalorier, og spiser som vanlig de andre dagene i uka). DA gikk jeg ned i vekt, ingenting annet har funka. 

Anonymkode: 92f32...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger ikke på seg av hormonspiralen i seg selv, men man kan få litt økt matlyst.

De vanene er ikke så lett å gjøre noe med om du tar den ut.... Du kan selvfølgelig gjøre det, men du går ikke ned av deg selv, du må spise mindre og legge vekk dårlige matvaner.

Anonymkode: f76da...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To leger har stilt meg spørsmål om vekt etter jeg tok ut spiralen. Jeg tror det er en sammenheng, men at man ikke vil legge vekt på det fordi prevensjon er viktigere enn vekt. En kan heler ikke hevde slikt før det er påvist av forskning.

Jeg har gått ned tre kg ca. Det er et drøyt år siden jeg tok den ut. Dette året har jeg slurvet mye med maten og er vant til at jeg raser opp i vekt. Resultatet er likevel tre kg ned.

Anonymkode: f8393...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

To leger har stilt meg spørsmål om vekt etter jeg tok ut spiralen. Jeg tror det er en sammenheng, men at man ikke vil legge vekt på det fordi prevensjon er viktigere enn vekt. En kan heler ikke hevde slikt før det er påvist av forskning.

Jeg har gått ned tre kg ca. Det er et drøyt år siden jeg tok den ut. Dette året har jeg slurvet mye med maten og er vant til at jeg raser opp i vekt. Resultatet er likevel tre kg ned.

Anonymkode: f8393...cbe

Må legge til at jeg har slitt med vekten fra jeg var barn og gått på hormonell prevensjon utenom graviditeter i 15 år. 

Anonymkode: f8393...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

To leger har stilt meg spørsmål om vekt etter jeg tok ut spiralen. Jeg tror det er en sammenheng, men at man ikke vil legge vekt på det fordi prevensjon er viktigere enn vekt. En kan heler ikke hevde slikt før det er påvist av forskning.

Jeg har gått ned tre kg ca. Det er et drøyt år siden jeg tok den ut. Dette året har jeg slurvet mye med maten og er vant til at jeg raser opp i vekt. Resultatet er likevel tre kg ned.

Anonymkode: f8393...cbe

Jeg tror også vektøkning bevisst hysjes ned. Noe som er dårlig gjort. Leser man på nett, både i Norge og ute i verdenen, så ser det jo ut som at de fleste erfarer at vekten går opp, og er så og si umulig å bli kvitt igjen. 

Da jeg tok ut spiralen gikk jeg ned 3 kg første uken, uten å foreta meg noe som helst... Huden i ansiktet ble også mye bedre. Det skjedde jo umiddelbart...

Anonymkode: 25c39...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mot strømmen her-jeg har gått ned 12 kg etter at jeg fikk satt den inn. Men nå har jeg også vært bevisst på kaloriinntak og trening da 🙂

Anonymkode: 1b453...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går mot strømmen her-jeg har gått ned 12 kg etter at jeg fikk satt den inn. Men nå har jeg også vært bevisst på kaloriinntak og trening da 🙂

Anonymkode: 1b453...576

Hvis du ikke var det før du satte inn spiralen, så har nok ikke vektapet noe med spiralen å gjøre

Anonymkode: d2fe8...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...