Gå til innhold

Er det håp? Vær ærlig med meg


Emilie2019

Anbefalte innlegg

6+5 uker i dag, egentlig

Hadde første UL på fredag. Da så vi fostersekk, men ingenting i. Ny UL i dag. Jeg hadde dårlig magefølelse, og bestilte den selv. Fremdeles ingenting i fostersekken. Legen var forsiktig i uttalelsene sine, logisk nok, men jeg tolket det dithen at jeg må innstille meg på at jeg etter UL neste torsdag må på sykehuset for å få hjelp til å blø ut resten. 

Er det håp...? Siste mens 27.oktober. Befruktning mellom 7-12 november..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er håp. Synes det høres veldig tidlig ut å gå på ultralyd, og embryoet er så lite at det er vanskelig å se noe uansett. Hvis du ikke har hatt blødninger er det håp. Og hvis du har sterke streker på testene, som ikke blir svakere. 

Anonymkode: c5136...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blødning i 5 dager ved ikm og testene fortsatte å bli sterke etterpå. Legen mente jeg var 6+5 i forhold til første dag siste mens. Ble sendt på ul. Der så de absolutt ingenting og mente at det enten var abort eller for tidlig å se noe. Kom tilbake en uke etter og da var det noe smått å se med hjertelyd, så da var jeg bare 5+0 på første ul og 6+0 når vi først så noe. Så det er håp enda😊 

(hos meg endte det i en MA, men det betyr ikke at det trenger å gå galt for deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøtteliten93 skrev:

Jeg hadde blødning i 5 dager ved ikm og testene fortsatte å bli sterke etterpå. Legen mente jeg var 6+5 i forhold til første dag siste mens. Ble sendt på ul. Der så de absolutt ingenting og mente at det enten var abort eller for tidlig å se noe. Kom tilbake en uke etter og da var det noe smått å se med hjertelyd, så da var jeg bare 5+0 på første ul og 6+0 når vi først så noe. Så det er håp enda😊 

(hos meg endte det i en MA, men det betyr ikke at det trenger å gå galt for deg)

Når fant du ut at det var en MA, og hvordan håndterte du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gikk du så tidlig på UL inutgangspunktet? Virker jo som du bare blir mer urolig av det. 

Anonymkode: c5136...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie2019 skrev:

Når fant du ut at det var en MA, og hvordan håndterte du det? 

Jeg var 6+0 på ul og ble satt opp på ny time ca 2 uker etterpå for en ordentlig beregning av termin. 1 uke før den timen fikk jeg en kraftig blødning etter trening med merkelig brun utflod noen dager. Fikk komme inn på ultralyd 7+3 og da hadd embryoet dødd mellom 7+0-7+3. 

Jeg var aldri helt sikker på at det skulle vare pågrunn av blødningene jeg hadde, men når jeg fikk vite det var det fryktelig trist hele den dagen. Men dagen etter følte jeg meg bedre og var klar for å få det ut å komme meg videre. Det var jo også lettere sagt enn gjort. Ble først 1 runde med cytotec der embryoet kom ut, så ble det enda en med cytotec der siste del av fostersekken kom ut og måtte til slutt få ut blodrester med vakum. 

Man må bare tenke at det var ikke grunnlag for at det skulle bli et liv, så da er det jo egentlig greit at det skjedde så tidlig😊

Endret av Nøtteliten93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er 7 uker på vei skal de kunne se foster og hjerteslag. Før det er det ikke vits siden det ikke betyr noe fra eller til hvis man ikke ser noe. Så det er fremdeles håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sorgene på forskudd. Er ikke bra å tenke for mye på dette heller. Jeg var på tidlig UL selv 1 desember da var jeg 7 uker på vei. Bestilt privat selv da jeg hadde litt brunlig utflod, og enorme smerter i magen. 

Fikk se hjertebank, og at fostersekken så veldig stram og fin ut ! 

Man er alltid redd for det værste, prøv å tenk litt positivt og gjerne på noe annet. Jeg skal krysse fingrene for deg♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Emilie2019 skrev:

Jeg er livredd.. hvordan skal jeg holde ut til torsdag?

Er vel ikke så mye annet å gjøre ? Eventuelt kan du bestille en privat UL time, pleier å få på dagen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillens skrev:

Er vel ikke så mye annet å gjøre ? Eventuelt kan du bestille en privat UL time, pleier å få på dagen da. :)

Det er privat jeg skal til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Drømmen123 skrev:

Emilie2019: Sender deg en varm klem og masse lykkestøv ❤️ Jeg håper alt står bra til inni magen din ❤️ 

Tusen takk ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emilie2019 skrev:

Jeg er helt knust.. kan ikke fatte det.. jeg føler meg jo gravid..

Håper det går bra med deg♥️ Ikke gi opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...