Gå til innhold

Barnehagelærere, se hit!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å utdanne meg til barnehagelærer, og vil gjerne høre hvordan dere barnehagelærere trives i jobben. Fordeler/ulemper med jobben, lønn, ferie ++ Blir dere "lei" unger til slutt, eller er det fortsatt like givende etter ti år? 😜 

Har lyst til å søke meg inn på Dronning Mauds Minne i Trondhjem. Har noen hørt noe positivt/negativt om den høyskolen, evt. studert der selv?

Anonymkode: 57944...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på 10.året og har perioder jeg er møkklei foreldre  som ikke har lært barna sine å høre på beskjeder eller i det hele tatt hatt grenser.

Men alt i alt elsker jeg jobben min. Skulle bare ønske foreldrene var enklere.

Anonymkode: ec9df...de0

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er på 10.året og har perioder jeg er møkklei foreldre  som ikke har lært barna sine å høre på beskjeder eller i det hele tatt hatt grenser.

Men alt i alt elsker jeg jobben min. Skulle bare ønske foreldrene var enklere.

Anonymkode: ec9df...de0

Ser den.. Man møter sikkert litt av hvert av holdninger blant foreldrene. Bra du hovedsaklig trives da.

HI

Anonymkode: 57944...147

Skrevet

Det er iallefall et yrke man må brenne for, for å trives lenge i. Det er til tider utmattende og slitsomt, men barna gir meg så utrolig mye mer tilbake i det lange løp. Det å få være med på et barns utvikling fra krabbestadiet til skolestart er givende og morsomt, og jeg føler meg heldig som får være sammen med så mange herlige barn hver dag 😊

 

Anonymkode: ec9df...de0

Skrevet

Er på mitt 18ende år og først denne høsten har jeg kjent på at jeg kunne tenke meg en annen type jobb. Mest fordi det er slitsomt å være den som «alltid» er på jobb når sykemeldingene hagler på resten av huset. Kombinert med travelt småbarnsliv hjemme ble det mye i tilvenningstidden i høst med små barn som ikke har hørt norsk før og naturlig nok er nervøse og usikre før de blir kjent. 

Men så var det å finne alternativ da, på topp ansiennitetsmessig og tjener 535 000,- i året, ikke lett å få det i annet yrke jeg ikke har kompetanse i. Har kort reisevei og nokså familievennlige arbeidstider, lite overtid og ingen reisevirksomhet. Og synes jo jobben er super og givende, selv i trange rammer og for lite bemanning. Nå er den tøffe høsten over og jeg kjenner gleden ved jobben igjen, søte små som løper inn i armene mine hver morgen og muligheten til å se de lære, vokse og utvikle seg. Gir det noen år til! 😊

Anonymkode: 79d9f...f00

Skrevet

Det er en fin jobb på mange måter- men krevende. Jeg har snart jobbet i 10 år og er stadig på tanken å finne noe annet..

 

Anonymkode: 9670b...e42

Skrevet

Takk for svar! Det gjelder nok i de fleste yrker: at man bør like det man driver med for å holde ut :)

Noen som har hørt noe bra om Dronning Mauds Minne?

Anonymkode: 57944...147

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Det gjelder nok i de fleste yrker: at man bør like det man driver med for å holde ut :)

Noen som har hørt noe bra om Dronning Mauds Minne?

Anonymkode: 57944...147

Skolen er regnet som den «beste» i landet. 

Jeg har tatt master og byttet beite. Nå skal det sies at jeg var ganske uheldig med arbeidssted og nok mistet gløden av den grunn. 

Anonymkode: 4e8c0...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...