Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Hvordan løser dere foreldre med særskilte krav til kosten til barnet? Veganere, vegetarianere osv? Anonymkode: 84b65...a1f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Veganere og vegetarianere har vi aldri hatt. Men vi krav pga religion som vi etterkommer så godt vi kan, akkurat som vi gjør med allergier og intoleranser, ikke noe stort problem det. Tenker du på noe konkret? Anonymkode: 675de...278
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 De jeg vet om som følger div dietter krever ikke at barna gjør det. Barna får kanskje ikke f.eks kjøtt hjemme, men får de det servert i barnehagen eller hos andre er det helt greit. Jeg har jobbet i barnehage i mange år og har aldri opplevd at foreldre har krevd noe annet enn at man holder seg unna svinekjøtt (muslimer) og ting barna er allergisk mot. Så kan barna velge hva slags kosthold de vil ha selv når de blir gamle nok til det. Anonymkode: f7538...f60
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Hvis jeg hadde fått en forelder som hadde krevd at barnet skulle ha et vegansk kosthold (uten noen form for allergier som tilsier at barnet må det) så hadde jeg nesten vurdert om barnevernet burde sette ta et lite besøk. Har aldri opplevd det før, de fleste veganere og vegetarianere tillater ungene normal kost. Anonymkode: a81cf...8c3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg hadde fått en forelder som hadde krevd at barnet skulle ha et vegansk kosthold (uten noen form for allergier som tilsier at barnet må det) så hadde jeg nesten vurdert om barnevernet burde sette ta et lite besøk. Har aldri opplevd det før, de fleste veganere og vegetarianere tillater ungene normal kost. Anonymkode: a81cf...8c3 Håper virkelig ikke at du får beholde jobben din så mye lenger med den innstillingen der. Fysj for et ekkelt menneske. Anonymkode: 3a9a1...ae3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 At noen ærlig og oppriktig tror at de har rett til å kreve slik tilrettelegging i bhg er utenfor men fatteevne. Håper ikke bhg mener det er innafor. Isåfall tenker jeg stakkars ansatte. Anonymkode: affdc...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Har en veganer, barnet har med egen mat. Anonymkode: 44c2d...9d1
Mamma_til_2 Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 Vi har halal, ikke svin, ikke melk, alt av allergier og vegetarianer i min bhg, det går fint foreldrene sier fra/ skriver ned hva barnet kan og ikke kan spise og vi etterfølger det.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 På 12.12.2018 den 22.44, Anonym bruker skrev: Håper virkelig ikke at du får beholde jobben din så mye lenger med den innstillingen der. Fysj for et ekkelt menneske. Anonymkode: 3a9a1...ae3 Hvorfor det, hun har jo ikke helt feil da. Små barn skal ikke spise vegansk Anonymkode: 675de...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå