Gå til innhold

Hvor mange julegaver får dine barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De som skal kommentere at de ikke aner noe før jul kan la være å svare. De fleste husker ca hvem barnet pleier å få gave fra. 

 

Mine barn får 2 fra oss, felles fra søsken, oldemor, mormor/morfar, farmor/farfar, 3 onkler/tanter med familie og 1 fra nissen som kommer på kvelden.

Altså ca 10 gaver hver. Det blir ca 40 gaver totalt på barna våre. 

 

Mormor/morfar gir en symbolsk liten ting og penger på konto. Ellers får de minste barna vanligvis lite klær og heller ting de ønsker seg. De to store ønsker seg endel klær/fotballdrakt osv så de får nok det tenker jeg.

 

 

Anonymkode: 32474...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter får 5 - 10 stk ( kommer litt an på hva morfar kjøper til henne, noen gange en stor gave, andre ganger mange små)

Anonymkode: f315b...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får de én på deling av oss foreldre, og ellers er det fra besteforeldre, mormor og to onkler med fam. Mulig det ramler inn en fra et barnløst vennepar av oss. Så kanskje en 8-10 stk avhengig av hva folk har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får fra tre sett med besteforeldre (mine foreldre er skilt og etablert på nytt), fire familier med tanter, onkler og søskenbarn, oss foreldre og gjerne en venn eller to. Så i utgangspunktet 7-9 gaver, men det er flere som gjerne gir flere ting så det blir fort 10-12 gaver på hver.

Anonymkode: ff86c...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 gaver tenker jeg. 

Mest leker, men klær fra bestemor og kjelke fra oss. Hun er alene barn, så gavehaugen blir ikke så vannvittig stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får vel ca 30 hver tenker jeg , stor familie og de får også fra venner. 

Gøy med mange gaver under treet🎄

Anonymkode: 5bc54...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får gaver fra 6 voksne, hverandre, 2 kusiner og noen venner fra skolen. Noen ganger får de 2 gaver fra en person. Det varierer veldig.

Anonymkode: fca49...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8- 10 fra min side og fra farens side vet jeg ikke siden de ikke har feiret med sin far på flere år... 

Anonymkode: fc5c9...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får kanskje 6 pakker. Vi har liten familie, så de får bare fra oss foreldrene og et søskenbarn av meg.

Anonymkode: 6a25a...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får fra 3 par besteforeldre, 3 par oldeforeldre og 3 tanter/onkler. Så minst 9 gaver 😊   Vi gir penger på konto, han er snart 1år. 

Anonymkode: 8aa7c...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette interessant? Er det en konkurranse om å ha flest mulig som kan gi ting til barna dine? Er det opptakten til et"unger nutildags får for mye og blir bortskjemte"? Er det et forsøk på svogerstatistikk? (den kan i så fall sikkert brukes i julekalenderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gale damen skrev:

Hvorfor er dette interessant? Er det en konkurranse om å ha flest mulig som kan gi ting til barna dine? Er det opptakten til et"unger nutildags får for mye og blir bortskjemte"? Er det et forsøk på svogerstatistikk? (den kan i så fall sikkert brukes i julekalenderen).

Jeg syns det er interessant: jeg trodde vi var materialistiske, men når jeg ser at andre får 35 flere gaver per pers enn vi gjør, så tenker jeg at den debatten om overforbruk kanskje ikke gjelder meg så mye likevel 😂😅

Anonymkode: 6a25a...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er interessant: jeg trodde vi var materialistiske, men når jeg ser at andre får 35 flere gaver per pers enn vi gjør, så tenker jeg at den debatten om overforbruk kanskje ikke gjelder meg så mye likevel 😂😅

Anonymkode: 6a25a...998

Det kommer jo litt an på hva det er i gavene også. Noen får sokker, en bok, klær de trenger ol. Andre får tur til USA, gaming-pc, veske i 10.000,- B-klassen ol. Det er ikke bare antallet som betyr noe.

Anonymkode: fca49...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...