Gå til innhold

Etterlyser bedre retorikk hos nissen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste det i går og blir bare veldig oppgitt. Hun driter seg ut!

Anonymkode: b29c2...11d

Skrevet

Så infernalsk latterlig. 

Anonymkode: 68e07...7ca

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg leste det i går og blir bare veldig oppgitt. Hun driter seg ut!

Anonymkode: b29c2...11d

Jeg blir så matt. Jeg har aldri reagert på dette. Leser at nissen sier barn skremmes med at nissen ikke kommer om de er slemme. Ja, og så da? Nissen finnes ikke og dette er jo ikke en forferdelig trussel heller.

Anonymkode: 0d1e0...9ee

Skrevet

Blir helt matt. Er enig i at å skremme barn med at slemme barn ikke får gave er idiotisk. Hva med å lære barna sine forskjellen på dumme/tankeløse og slemme handlinger?

Mitt barn hadde gjort noe dumt rett før jul, (tegnet på en vegg med tusj) hun var lei seg etterpå og opptatt av at det var slemt. Jeg forklarte henne at slem er når man gjør noe for å skade noen eller man ønsker å gjøre noen lei seg. Bevisst handling for å skade. DET er ikke OK. Barn tar noen ganger dumme valg, det er en del av å vokse opp og lære. Hun tegner ikke på veggen igjen. 

Er så lei alle krenkelser. 

Anonymkode: a13e5...a92

Skrevet

Det er da en himmelvid forskjell på å bruke nissen til å true med og å spør om det er noen snille barn her? Alle barn er snille, selv om de både er rampete og ulydige.

Jeg blir matt. 

Anonymkode: 21b6d...9ff

Skrevet

Nei vet du hva,  nissen kan si er det noen snille barn her.? Det er  oss foreldres oppgave og lære barna at de er snille, det finnes ikke slemme barn.  Barn er er barn og gjør dumme ting med det betyr ikke at de er slemme . Det er en av oppgavene jeg har som mamma og lære barnet mitt. Når mitt barn kommer hjem og forteller at  det barnet er slem så mål jeg forklare at ja den tingen var slem /dum men det betyr ikke at barnet er slemt. 

Anonymkode: b7ec4...432

Skrevet

Hehehe. Her har vi ei fullstendig skamløs med fire vekttall som føler at dette er hennes ene mulighet til å få femten minutter i lyset

Anonymkode: 41a9d...345

Skrevet

Jeg tenkte på en ting.... denne rampenissen må jo også bytte navn. Barn kan jo tro at det er lov å være litt rampete. 👏🤣

Anonymkode: b7ec4...432

Skrevet

Hadde faktisk tenkt til å opprette en tråd om denne saken her, godt å se at flere er enig med meg. Kan vi ikke bare starte på nytt? Når til og med nissen har gjort feil i alle år, så begynner det å bli farlig å si noe. Folk må slutte å være så skjøre.

Anonymkode: f949e...61a

Skrevet

Tror både barn og voksne har godt av å kjenne litt på skamfølelse av og til. Alt er faktisk ikke OK, og det er det en og annen som faktisk burde ta til seg..

Anonymkode: 0b242...e23

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror både barn og voksne har godt av å kjenne litt på skamfølelse av og til. Alt er faktisk ikke OK, og det er det en og annen som faktisk burde ta til seg..

Anonymkode: 0b242...e23

Men altså hvor reell er denne skamfølelsen av å 'lyve'til en oppdiktet nisse stort sett spilt av et familiemedlem? Dersom kronikkforfatteren slet med skam var det neppe pga nissen.

Anonymkode: 0d1e0...9ee

Skrevet

Jeg syns det sier mer om den resterende oppveksten til PP-damen (som jeg har glemt navnet på), enn om nissen. At hun følte hun måtte lyve til nissen tenker jeg handler om hvilken generelle oppdragelse hun er gitt. Da jeg var liten syntes jeg det var kjempegøy å si «neeei!» og så fikk jeg jo pakke likevel! Slemme barn fortjener også pakke, vi bare er litt mer diskré om det 😂 Eller nissen sa «men du har jo gjort det og det og det?» og så «Ok da, så er jeg kanskje litt snill, hehehehe». At hun kjente på skyld og skam og følte hun måtte lyve og dekke over sannheten, ja det har hun ikke fått fra nissen...

Anonymkode: 8afba...c41

Skrevet

Jeg leste "erotikk" i farten og ble veldig nysgjerrig på hva dette innlegget kunne handle om...

Anonymkode: 91282...e9f

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste "erotikk" i farten og ble veldig nysgjerrig på hva dette innlegget kunne handle om...

Anonymkode: 91282...e9f

😂😂 Nissen trenger Intimnissemor!

Skrevet

Den eneste fornuftige i den artikkelen var den eldre psykologen.

Anonymkode: 11715...9cf

Skrevet

Og ikke minst så presiserer hun at det er veiledning nissen trenger 😂

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og ikke minst så presiserer hun at det er veiledning nissen trenger 😂

Forfatteren altså...

Skrevet

Det får være måte på å pakke ungene inn i bomull :roll:

Anonymkode: 57f54...2a6

Skrevet

Det er ikke måte på hva vi skal problematisere i våre dager. Vi ender opp med å forme barn som blir persilleblader og ikke tåler noe som helst.

Anonymkode: ef8dc...129

Skrevet

Merkelig at jeg ikke lider av et eneste traume eller vondt minne fra de tusen gangene jeg løy til nissen om at jeg hadde vært snill. Ifølge meg selv hadde jeg vært slem og selv om jeg visste pappa var nissen fra jeg var 2 år løy jeg like herlig hvert år. Husker det som en fryd at jeg kunne lyve til pappa hver jul uten å få kjeft og bli rist. 

Anonymkode: 5ee3e...5e1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig at jeg ikke lider av et eneste traume eller vondt minne fra de tusen gangene jeg løy til nissen om at jeg hadde vært snill. Ifølge meg selv hadde jeg vært slem og selv om jeg visste pappa var nissen fra jeg var 2 år løy jeg like herlig hvert år. Husker det som en fryd at jeg kunne lyve til pappa hver jul uten å få kjeft og bli rist. 

Anonymkode: 5ee3e...5e1

Uten å bli rist?!

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Uten å bli rist?!

Det var vanlig å bli rist før i tiden. Helt normalt.

Skrevet

Det er nok mange barn som er redd fordi nissen er en skummel mann, uansett hva han sier.

Det hadde vært mer tidsriktig om vi nå erstatter hele nissen med nissemor. Altså at det er hun som kommer med pakkene, så kan nissefar sitte på nordpolen imens.

Anonymkode: 67d6d...ca4

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Det hadde vært mer tidsriktig om vi nå erstatter hele nissen med nissemor. Altså at det er hun som kommer med pakkene, så kan nissefar sitte på nordpolen imens.

Feminis(tnis)sen.

Bilderesultat for feminist santa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...