Gå til innhold

Hva tenker dere om Simen Andreas?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vet det betyr sæd på engelsk,men er jo ikke sikkert han skal ut og reise, har blitt helt forelska i dette navnet. Hadde du reagert på det navnet? bortsett fra det er sæd på engelsk

Anonymkode: 204a3...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner to brødre som heter Simen og Andreas,  fine navn! Men hvorfor begge navnene på én unge?

Anonymkode: 782dc...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas er fint, Simen ikke så fint. 

At ungen skal ut å reise må du jo regne med da, verden blir mindre og mindre og det er en selvfølge at folk reiser.... Men at navnet har en annen betydning på engelsk ville jeg ikke tenkt så mye på, sånn er det med mange navn og det går helt fint.

Anonymkode: c75a8...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greie navn, men pga betydningen av Simen på engelsk (uttalen) ville jeg aldri gitt et barn født i 2018 det navnet.

Anonymkode: e216b...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke navnet Simen. Synes det er stygt. Og spesielt hva det betyr på engelsk. Tenker stakkars unge når jeg hører det. Ikke sikkert han skal ut å reise? Selvsagt kommer han til å reise. 

Anonymkode: 8e131...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Simon mye bedre, men ellers fint navn, at det blir noe helt annet på engelsk er bare å være litt selvhøytidelig og bare le av 😉

Anonymkode: 3da96...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Blir bare Simen i det daglige. Andreas het min avdøde farfar, så derfor er dette navnet viktig for meg, og Simen liker vi begge godt. vert innom Simon også,men liker ikke det noe særlig.

ellers har vi :

Matheo

Kian

Liam

Leon

Leander

Theo

Noah

på listen,men begge falt veldig for Simen

Anonymkode: 204a3...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, kutt ut med disse falske trådene! 

Kan du ikke spørre «Hva synes dere om dette navnet?» uten å finne opp falske unger og familier? Det er pinlig! 

Anonymkode: 27f76...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen er et greit navn, men nå i 2018 synes jeg at det går ann å finne et annet navn når det finnes så mange fine navn å velge blandt.

Simen er utrolig uheldig på engelsk og vi er jo mer internasjonale nå enn tidligere. Bryr meg ikke så mye om navn betyr noe på engelsk vanligvis, men betydningen her er jo veldig uheldig.

Anonymkode: 71082...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Simen, og han syntes det er veldig kjipt mtp engelsk uttale og kaller seg derfor alltid Simon i utlandet... Og da er jo litt av poenget med å kalle noen noe borte. 

Det å da kjøre dobbelt navn, hvorpå nummer to kan brukes utenlandsk, er jo ikke dum ide :)

Den listen du presenterte var for meg litt for "topp 10"...alle de navnene har jeg hørt så mye av siden 2012 at ingen blir fine og spesielle for meg lenger. Hadde gått inn på ssb statistikk, der er mange fine gamle navn :)

Anonymkode: a1c29...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kall heller ungen for bare Andreas, det er jo kjempefint og står best alene. Jeg synes ingen av de andre navnene på lista passer så bra sammen med Andreas, blir for tungvint.

Anonymkode: 3bead...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips. bare Andreas blir ikke aktuelt ,da alle i familien på begge sider har dobbel navn,men har god tid ennå,han kommer ikke før Mars. så får se litt til,men Simen Andreas blir nok et av de,for far står ganske bom fast der, og mener at man kan ikke tenke på hva alle andre mener.

Men de er mest aktuelle er :

Simen Andreas

Liam Andreas

Leon Andreas

Noah Andreas

Takk for all hjelp :)

Anonymkode: 204a3...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle tips. bare Andreas blir ikke aktuelt ,da alle i familien på begge sider har dobbel navn,men har god tid ennå,han kommer ikke før Mars. så får se litt til,men Simen Andreas blir nok et av de,for far står ganske bom fast der, og mener at man kan ikke tenke på hva alle andre mener.

Men de er mest aktuelle er :

Simen Andreas

Liam Andreas

Leon Andreas

Noah Andreas

Takk for all hjelp :)

Anonymkode: 204a3...e4c

Av de ville jeg ha valgt Leon Andreas😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Simen Andreas var koselig, og det er min favoritt blant dine alternativ. Det er bare å bruke Simon på engelsk, tror ikke det blir noe stort problem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 12.12.2018 den 20.48, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Blir bare Simen i det daglige. Andreas het min avdøde farfar, så derfor er dette navnet viktig for meg, og Simen liker vi begge godt. vert innom Simon også,men liker ikke det noe særlig.

ellers har vi :

Matheo

Kian

Liam

Leon

Leander

Theo

Noah

på listen,men begge falt veldig for Simen

Anonymkode: 204a3...e4c

Simen Andreas er de to fineste navnene i verden 😍 De du har på lista over... Er så dritt lei! Syns alle heter det.

Anonymkode: 35930...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Anonym bruker said:

Simen Andreas er de to fineste navnene i verden 😍 De du har på lista over... Er så dritt lei! Syns alle heter det.

Anonymkode: 35930...291

det ble en Simen Andreas :)

Anonymkode: 204a3...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...