Gå til innhold

Delte/slappe magemuskler etter svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen min buler og jeg har hatt lite kontakt med musklene. Tenkt at de er delt og eneste løsning har vært å syt de sammen. Nå har jeg begynt å trene mer og nå greier jeg holde inn magen igjen. Er det da håp for at musklene kan strammes inn til noe ala det jeg greier holde den inn til? Eller vil jeg aktivt måtte gå å holde den inn for å få den så «flat»?

Anonymkode: e1e28...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre øvelser som er til for å få de sammen igjen. Vanlig sit ups er ikke en god idee. Jeg hadde en time hos en manuell terapeut som ga meg streng instruksjon om at mye av de vanlige mageøvelsene bare ville gjøre det værre. 

Så søk opp på Google så finner du flere øvelser som er til for å få de sammen igjen. Eventuelt få en time hos en fysio/manuell terapeut. Så kan de fortelle deg hva som vil fungere for din tilstand.

Anonymkode: 58380...8a0

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må gjøre øvelser som er til for å få de sammen igjen. Vanlig sit ups er ikke en god idee. Jeg hadde en time hos en manuell terapeut som ga meg streng instruksjon om at mye av de vanlige mageøvelsene bare ville gjøre det værre. 

Så søk opp på Google så finner du flere øvelser som er til for å få de sammen igjen. Eventuelt få en time hos en fysio/manuell terapeut. Så kan de fortelle deg hva som vil fungere for din tilstand.

Jeg trener ikke situps, da buler magen for mye. Trener mest løping. Kan alle fysio/manuellterapeuter dette eller er det enkelte som er flinkere på «mammakropp»?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener ikke situps, da buler magen for mye. Trener mest løping. Kan alle fysio/manuellterapeuter dette eller er det enkelte som er flinkere på «mammakropp»?

Jeg tenker at de fleste kan så å si det samme, men du kan alltids spørre om de har en som har mer erfaring med det. For det finnes nok. Jeg dro pga ryggsmerter til en helt tilfeldig. Hadde ingen anelse om at jeg hadde det problemet også. Jeg spiste jo som om jeg aldri hadde sett mat før, så jeg trodde bare at magen skulle bruke lang tid på å gå tilbake.

For det er utrolig kjedelig å gå sånn. Så håper virkelig det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...