Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Har noen fulgt med på Nobels fredpris 2018? Uff, det er noen vanvittig sterke historier! Får helt vondt inni meg... Men det jeg lurte på, er om det er noe konkret jeg som enkeltperson kunne gjort for å bidra. (Sitter ikke akkurat i FN-komiteen..) https://www.nrk.no/urix/nadia-murad-og-denis-mukwege-mottar-nobels-fredspris-1.14333652 Anonymkode: e568f...bdd
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Du kan vere bevisst på kva du kjøper av gadgets. Grusomhetane i Kongo er finansiert av utvinning av råstoff til mobiltelefonar og anna, samt elbilbatteri. Ein skulle hatt sertifiseringsordning for produkta, der produsentane forplikta seg til sporbare råstoff som ikkje kjem frå konfliktområde. Anonymkode: ad86a...4ea
~Kiwi~ Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Uff, ja det er mange fæle skjebner. Googlet litt på nett, og kom over "Dina-stiftelsen". Ut ifra det jeg har lest, er det en norsk stiftelse som, i samarbeid med han legen som fikk fredsprisen, har startet opp to sentre for voldtatte jenter i Kongo. Her får voldtatte jenter, helt ned i 2-års alderen, et hjem, beskyttelse, medisinsk tilsyn, psykologhjelp, advokathjelp og utdanning. Det virker veldig bra! Det går jo an å støtte prosjektet økonomisk? http://dinastiftelsen.no/ Ellers er det en film på netflix som heter "City of Joy" som handler om et slikt kvinnesenter.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: Har noen fulgt med på Nobels fredpris 2018? Uff, det er noen vanvittig sterke historier! Får helt vondt inni meg... Menn som står bak all faenskap. Trenger vi menn? Anonymkode: 8ec10...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå